Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Draganov - специалист
Колега maptod,какво ще палиш със това стартерно устройство? Ако е за лек автомобил,с тия 300 лв. които искаш да вложиш,можеш да си купиш 2 акумулатора и 10 г. да не ти трябва стартерно устройство.
Аз имам трансформатор (трифазен,вързан като монофазен) от зарядно за електрокар,с изведени 15 волта и 4 диода по 80А .Преди време с него палех от раз,при напълно изтощен акумулатор една Лада.Но за новите автомобили трябва по-прецизно напрежение,че са пълни с електроника,която може да даде фира,ако и пуснеш по-голямо напрежение.И никога на пали с такива устройства при откачен акумулатор!!!
С "правения" ти електрожен става,нали е трансформатор.Извеждаш му 12-13 волта,слагаш 4 диода поне по 80 ампера и си готов.Филтърен кондензатор не слагай,напрежението скача много и може да повредиш компютъра на колата,която палиш. :partyman:
lz1wvm - специалист
С "правения" ти електрожен става,нали е трансформатор.Извеждаш му 12-13 волта,слагаш 4 диода поне по 80 ампера и си готов.Филтърен кондензатор не слагай,напрежението скача много и може да повредиш компютъра на колата,която палиш.
С електрожена не става.Не го баламосвайте човека.
maptod - специалист
Искам да паля всичко, що върви по улицата. Ползва се в сервиз, даже вчера го пробвах и работи много доволно. Правено от човек, който цял живота с това се занимава. Като сложа волтметъра ще пусна снимки.
Subsa - специалист
Акумулатор - било то и стар + зарядно 20А към него.
alsted - майстор
Писал съм го и друг път: това нещо гърми много яко!!! Когато не върти стартера вкарва много ток в акумулатора. В следствие се отделя много водород. Образува се облак с висока концентрация и най-малката искра (например при откачване на клемата под товар) произвежда експлозия. Казвам ви го от опит. При разкачен акумулатор - не става ... по-добре не рискувайте с нискобюджетни.
pansim - майстор
Много ток към акумулатора може и да дава някой боклук. Но устройство, направено с мисъл, е напълно безопасно за употреба.И считам че това което съм направил е точно такова.
ЗАЩО - не е необходимо да се подава 15-16 волта 200-300А. Необходимо е тока да нараства когато напрежението на акумулатора спадне под, определена граница, например 12 волта. А при първоначално включване да работи като мощно зарядно, което активизира акумулатора за кратко време. Т.е. закачаме щипките - имаме ток около 50А/приблизително/
Този ток е съвършенно безопасен за акумулатора. За справка вижте си алтернатора на колата.
Когато включите стартера на колата и напрежението спадне под 12 волта, се повишава и тока който устройството подава към автомобила до 200А.
Това е. Просто и безопасно.
Само дето с правен електрожен или траф не се получава. Иска малко електроника. :partyman:
Draganov - специалист
pansim написа:
Само дето с правен електрожен или траф не се получава. Иска малко електроника. :partyman:
И защо не става?Дай научно обяснение.По-горе написах,че точно с такъв траф,с вторична намотана от шина 2х8 и напрежение около 14-15 волта 2 години палех ладата с полу-умрял монтански акумулатор. :partyman:
shotik - майстор
Пусковото ми устройство работи по следния начин :
Закачват се щипките към клемите на акумулатора,включва се към 230 волта,включва се ключа за работа,завърта се един потенциометър на положение "старт",при което започва зареждане с 5 А ток.Изчаква се минута две,за да позареди малко,сядам в колата,и давам контактния ключ на "старт" ,електрониката превключва и подава между 80 и 200 а ток към акумулатора на колата.За леки коли е към 80 А ,за бусове към 150 А.Веднъж сме го ползвали за подпомагане при стартиране на газка ,8 цилиндрова.
pansim - майстор
Първоначален ток от 5А е много малко!!!
Трябва си повечко, за да не чакаме цял ден :)

Драганов - обяснението е за БЕЗОПАСНО за акумулатора и автомобила, стартерно-зарядно устройство. Разбира се, всеки има право на мнение, а Ладата може да си я палиш и с бутане...лошо няма. :partyman:
shotik - майстор
При напълно изтощен акумулатор се е налагало да подавам допълнително ток от друго зарядно устройство,за да може да сработи електрониката.
5А ток се пуска за да може да се активизират процесите в акумулатора и след това при стартиране се превключва на същинския пусков ток от 80-200 А.

Устройството ми е фабрично,не е самоделка.

Ето една самоделка :
http://www.dinistor.net.ru/puskovoe-ust ... ya-pu.html


И още много други

https://www.google.bg/search?q=%D0%A1%D ... =625&dpr=1

Тема "Стартерно устройство, мнения?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: