Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
Колега, сипвал ли си някакви добавки против течове в охладителната система? Почиствал ли си я с препарати някога?
8180 - майстор
Тани написа:
Колега, сипвал ли си някакви добавки против течове в охладителната система? Почиствал ли си я с препарати някога?
Тани, аз не съм, някой предишен - възможно.

Кики,
Може малко объркано да съм описал.
Всичко се случва в рамките на едно пътуване - тръгвам нормално - парно, показания и след 20-30 км. супер притеснителни случки - описаните.

Да благодаря на Всички отзовали се.
До тук, ако е рекъл Господ, Колегата ivanovbg е точно в десетката, за радост с най-простото - запушване на щуцера за преливното маркуче. =D>
Познат механик първо там се насочи и беше затлачено и непроходимо от ръжда и мръсотия. После с неколкократни проби, при които водата пулсираше и се връщаше в разш. съд, в крайна сметка през тази тръбичка премина вода и нещата се стабилизираха - парно, горещ радиатор, перка, хоризонтална стрелка. Без видими течове на чиста площадка, радиаторът изсъхна, без твърди маркучи.

Чест и почитания! Кефите, МНОГО! :partyman:

П.П. Механикът съветва да не опитвам промиване и нов антифриз, предвид сезона и близката съдба на колата - можело да се отворят течове на кородирали места. Ако няма проблеми, да карам с "едно наум" и с резерв във времето за избор на друго МПС.
Поздрави,
hidrazin - майстор
=D> За радиатора механика е прав. Докато изкара. Моя имаше запушени пет тръбички - най-долните. След почистването му от варовика текна като лейка. Явно само котленият камък ги е запушвал. По тази причина не се взима и втора ръка. Не знаеш на какво дередже е.
:partyman:
ivanovbg - майстор
8180 написа:
, Колегата ivanovbg е точно в десетката...,


Все пак съм професионалист, а това си е детска болест на модела.
:partyman:
ivanovbg - майстор
Няма да е лошо да почнеш да я следиш известно време сутрин на студено да не намалява антифриза. Това запушване не е фатално , ако няма теч и нужда от обезвъздушаване, то и затова се запушва де, макар че вероятно проблема да се е получил когато си пипал ...
:partyman:
Тани - модератор
И аз имах дългогодишен опит с Форд, но Сиера 2,3D. След втори сблъсък със заек и оставане на пътя, радиатора не можа да се размине само с лепене на пластмасовите уши на тампоните, а започна да сълзи по снадките на алуминия с пластмасите от страни.

Слагах разни прахчета да запуша течовете и след време започна да прави същите номера, като на колегата 8180 Губеше се парното от време на време, понякога загряваше и изхвърляше охладителната течност ... Радиатора обаче, продължаваше да сълзи. След известно време, установих, че и на мен ми е запушен маркуча на разширителния съд. Обясниха ми, че не е трябвало да слагам каквито и да е прахчета в системата и е хубаво да я прочистя. За целта използвах тази добавка HOLTS SPEEDflush .

Преди да я сипя, прочистих системата, като вкарах маркуча в пробката на радиатора. Е, не е истина колко кал и ръжда излезе! Както каза Хидразин, долната част на радиатора бе сериозно затлачена. След като оставих маркуча да тече, а двигателя да работи известно време, водата , която излизаше от капачката на радиатора се поизбистри.

Сложих капачката на пробката и сипах добавката за чистене. Ходих някъде с колата, а като се върнах, изчистих отново системата по описания начин и пак се изсипа доста мръсотия, този път на по-едри парчета ръжда. Радиатора протече още повече. Бях доста скептичен и ако вече не бях купил и тази добавка Holts RADweld , може би щях да търся нов радиатор. Така или иначе я бях купил, я сипах и ... чудо! Радиатора спря да тече, а дори и през лятото, температурата на двигателя никога вече не се качваше толкова! Работата на парното също се подобри.

Ползвал съм и на друг, още по-пробит радиатор тази течната добавка и също има ефект! В нея има някаква смола, която се втвърдява от въздуха и високата температура на радиатора. Дори след време да има теч на друго място, добавката си циркулира с антифриза и ще си свърши работата. Дано информацията от този пост бъде полезна на някого и му спести купуването на нов радиатор!
ivanovbg - майстор
Майсторите у шише са голЕма работа. :wink:
:partyman:
Тани - модератор
Ами ако не вярваш, може да ти го снимам! Тъкмо след две "продажби", първата преди 4 години, Форда в момента е отново пред нас. Не е каран(почти) от 4 години, не вярвам някой да му е наливал вода или антифриз, а все още не е изтекъл! По радиатора ясно си личат следите от теклата преди време от него вода, както и вече обеления силикон, с който се бяха опитвали да спират течовете. Така или иначе, най-вероятно колата ще ходи на Белканто, въпреки, че не ми се иска, защото двигателя е на 20 000 след основен ремонт и е в идеално състояние. Трети път обаче само срещу капаро не ми се дава, а вече надали ще намеря накой да даде 500 лв за него! Та ще взема да ти пратя радиатора да го тестваш лично и да споделиш резултатите тук! Както казват хората, :

Когато фактите говорят и боговете мълчат!
ivanovbg - майстор
Ба, тоя форд няма живи конструктори ва :lol: То и Лили Иванова няма година от основния ремонт, но ... :? Явно не е каран от последната добавка :lol: Не знам какво е това Белканто, но ако го искат давай го одма :partyman:

А що радиатори на парно съм сменил заради такива майстори у шише ...

:partyman:

Тема "Форд ескорт - проблем с охлаждането" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: