• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
Andri01 - майстор
"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!
КИМИ - специалист
Andri01 написа:
"...Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!
При спускане по наклон на скорост без газ, когато двигателя е като спирачка- компютъра прекъсва токовете към дюзите и те не впръскват= разход 0/100.
Става въпрос за инжекционни те системи, при новите дизели с електроника на помпата също се прекъсва подаването на гориво.
Gadnyara - специалист
Е, карбуратори сега... Годината е 2014.
Но, дори при карбураторите от последните поколения, принудителния празен ход става без гориво.
Какъв е смисълът да го харчи, при положение, че с обикновен датчик за положението на дроселната клача и инфото за оборотите колата знае, че има кой друг да й върти ДВГ. Дори след форсиране на празен ход, падането на оборотите става без гориво, до около 1300-1500 оборота. Изваждате една дюза (при инжекциона) и гледате.

Не съм съгласен, че при 3-3300 мин-1 имаме най-голяма икономия.
Най-ниски възможни обороти на максимална предавка - това е правилото!
Пример, моят автоматик включва последна, пета предавка на 58-60км/ч или 1400-1500 мин-1. С подобна скорост (до 80) мога да харча около 7-8 газ (нормално градско ми е 14).
Турбо дизел, същия филм. 1500-2200 оборота, по-нагоре вдига разхода.
И двете съм тествал на около 400км преходи в различни режими.
Извод: Високата скорост иска енергия=гориво.
strelec - специалист
Andri01 написа:
"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!
А къде отива горивото подадено от помпата и неизразходвано от карбуратора? Сигурно прави фонтан над капака на двигателя :lol: Карбуратора си има поплавък, който спира постъпрането на гориво в поплкавковата камера когаво се напълни. При движение на скорост, затворен дросел и обороти по-високи от 1200 об/мин. има така наречения икономайзер, който спита подаването на гориво от карбуратора към всмукателния колектор на двигателя (Карбуратор "Вебер" при Лада от 2105). Естествено, ако караш някой Москвич, или баба Жужа (Жигула) това при теб го няма... и винаги имаш разход на гориво.
При инжекционните и дизелови системи подобно е решен въпроса, но естествено усъвършенстван. Има горивопроводи за обратното гориво, което не е изразходвано от двигателя и т.н.
Chefo77 - майстор
Andri01 написа:
"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!
А при спрян двигател и теч от резервоара, нямаме ли разход, а? :lol:

Както винаги, се говори наизуст. При карбураторите нямаме ППХ (принудителен празен ход), но при пълно-инжекционните системи, както и при дизелите с електронно впръскване на горивото си го имаме. Маркучите на обратната нафта са основно затова и колегата го е обяснил.
Артъре, и на мен ми беше трудно да го повярвам, но ...
Най-елементарно е когато колата се спуска по наклон без газ, но на предавка, да се подаде леко газ. Лекото подскачане при набиране говори точно за това - че колата преминава от режим ППХ в режим подаване на гориво.
DMN - майстор
ArturDent написа:
При пуснат двигател разхода никога не е 0.
Имаше доста спорове по този въпрос в някои автомобилни форуми, където се казаше, че за инжекционните двигатели, инжекторите спират напълно да подават гориво при спускане по наклон на включена предавка и над определени обороти на двигателя. На мен ми се струва, че е така. Забелязвам какво става и при мен. Тръгвам по равен път, двигателя успява да загрее до 90 градуса, след което следва наклон надолу(около 400м), по който се спускам на трета предавка и виждам как стрелката за температурата започва да пада, което означава, че в цилиндрите най-вероятно няма изгаряне . Когато изключа от скорост и карам по инерция(при работещ двигател) такова падане на температурата няма.
А за икиномичното каране на автомобил намирам доста аналогии с карането на велосипеди(с каквито имам изминати сигурно над 40 000км.) Там двигателя е човешката сила и човек може много добре да усети какво се случва при различни скорости, наклони, вятър, пътна настилка, налягане на гумите, тежест на велосипеда и т.н. Като разбира се аналогията не се отнася на 100% за автомобили с ДВГ, но като взема под внимание тези неща и тънкостите при спускане на наклон с автомобил(понякога по инерция, понякога с включена предавка като спирачка в зависимост от ъгъла на наклона) , мога да кажа, че разхода ми е под този, който дават за моя автомобил(15 годишен) в техническите му характеристики :)
Gadnyara - специалист
Според статистиката човек ходи по 1500 км на година.
Друга статистика твърди, че човек изпива по средно 90 литра твърд алкохол на година.
Излиза, че харчи средно 6 литра на 100 км.
(От Мазда форума)
bulhomes2 - майстор
Chefo77 написа:
...Най-елементарно е когато колата се спуска по наклон без газ, но на предавка, да се подаде леко газ. Лекото подскачане при набиране говори точно за това - че колата преминава от режим ППХ в режим подаване на гориво.
Усеща се ясно и при падане на оборотите под 1200-1500 при движение на скорост без газ (приближаване на кръстовище примерно). Без да пипаш газта, колата сама започва да си дава.
Lisko - майстор
bulhomes2 написа:
3. Ускорявайте плавно, да не кажа едва-едва! Представяте си, че между крака Ви и педала на газта има сурово яйце и не трябва да го счупите!
4. Стремете се да карате в оптималните обороти на двигателя на най-висока предавка! За бензиновите (ще се повторя) съм чувал, че са 3-3300 оборота в минута.
Поради правилото за минимално ускоряване аз масово ползвам круиза - включително и в градско - на 50км/ч. "Мъжкарите" смятат, че круиза и въобще автоматика е измислен за жените "щото не могат да карат". Впрочем баснята за женствеността на автоматика не съществува в страни където е масово разпространен. Ако трябва ръчно, тоест крачно да докараш същата равномерна скорост като круиза, ще ти отнема твърде много "процесорно време" ако въобще е възможно.
За оборотите - зависи колко мощен двигател на колко тежка кола е сложен.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: