"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!
Всички имаме коли, нали ?
Andri01
- майстор
73 мнения в "За икономичното шофиране"
КИМИ
- специалист
- Мнения: 540
Andri01 написа:"...Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!При спускане по наклон на скорост без газ, когато двигателя е като спирачка- компютъра прекъсва токовете към дюзите и те не впръскват= разход 0/100.
Става въпрос за инжекционни те системи, при новите дизели с електроника на помпата също се прекъсва подаването на гориво.
Gadnyara
- специалист
- Мнения: 515
Е, карбуратори сега... Годината е 2014.
Но, дори при карбураторите от последните поколения, принудителния празен ход става без гориво.
Какъв е смисълът да го харчи, при положение, че с обикновен датчик за положението на дроселната клача и инфото за оборотите колата знае, че има кой друг да й върти ДВГ. Дори след форсиране на празен ход, падането на оборотите става без гориво, до около 1300-1500 оборота. Изваждате една дюза (при инжекциона) и гледате.
Не съм съгласен, че при 3-3300 мин-1 имаме най-голяма икономия.
Най-ниски възможни обороти на максимална предавка - това е правилото!
Пример, моят автоматик включва последна, пета предавка на 58-60км/ч или 1400-1500 мин-1. С подобна скорост (до 80) мога да харча около 7-8 газ (нормално градско ми е 14).
Турбо дизел, същия филм. 1500-2200 оборота, по-нагоре вдига разхода.
И двете съм тествал на около 400км преходи в различни режими.
Извод: Високата скорост иска енергия=гориво.
Но, дори при карбураторите от последните поколения, принудителния празен ход става без гориво.
Какъв е смисълът да го харчи, при положение, че с обикновен датчик за положението на дроселната клача и инфото за оборотите колата знае, че има кой друг да й върти ДВГ. Дори след форсиране на празен ход, падането на оборотите става без гориво, до около 1300-1500 оборота. Изваждате една дюза (при инжекциона) и гледате.
Не съм съгласен, че при 3-3300 мин-1 имаме най-голяма икономия.
Най-ниски възможни обороти на максимална предавка - това е правилото!
Пример, моят автоматик включва последна, пета предавка на 58-60км/ч или 1400-1500 мин-1. С подобна скорост (до 80) мога да харча около 7-8 газ (нормално градско ми е 14).
Турбо дизел, същия филм. 1500-2200 оборота, по-нагоре вдига разхода.
И двете съм тествал на около 400км преходи в различни режими.
Извод: Високата скорост иска енергия=гориво.
strelec
- специалист
- Мнения: 186
Andri01 написа:"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!А къде отива горивото подадено от помпата и неизразходвано от карбуратора? Сигурно прави фонтан над капака на двигателя

При инжекционните и дизелови системи подобно е решен въпроса, но естествено усъвършенстван. Има горивопроводи за обратното гориво, което не е изразходвано от двигателя и т.н.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11297
Andri01 написа:"... При движение на скорост без газ, този разход го няма...."?? Интересно,къде отива тогава горивото засмукано в карбуратора,излязло през помпата на резервоара или минало през помпата високо налягане? Двигателя играе роля на спирачка/при спускане/,все пак върти и то обикновенно над оборотите на празен ход.Разход няма единствено при спрян двигател !!А при спрян двигател и теч от резервоара, нямаме ли разход, а?

Както винаги, се говори наизуст. При карбураторите нямаме ППХ (принудителен празен ход), но при пълно-инжекционните системи, както и при дизелите с електронно впръскване на горивото си го имаме. Маркучите на обратната нафта са основно затова и колегата го е обяснил.
Артъре, и на мен ми беше трудно да го повярвам, но ...
Най-елементарно е когато колата се спуска по наклон без газ, но на предавка, да се подаде леко газ. Лекото подскачане при набиране говори точно за това - че колата преминава от режим ППХ в режим подаване на гориво.
DMN
- майстор
- Мнения: 2200
ArturDent написа:При пуснат двигател разхода никога не е 0.Имаше доста спорове по този въпрос в някои автомобилни форуми, където се казаше, че за инжекционните двигатели, инжекторите спират напълно да подават гориво при спускане по наклон на включена предавка и над определени обороти на двигателя. На мен ми се струва, че е така. Забелязвам какво става и при мен. Тръгвам по равен път, двигателя успява да загрее до 90 градуса, след което следва наклон надолу(около 400м), по който се спускам на трета предавка и виждам как стрелката за температурата започва да пада, което означава, че в цилиндрите най-вероятно няма изгаряне . Когато изключа от скорост и карам по инерция(при работещ двигател) такова падане на температурата няма.
А за икиномичното каране на автомобил намирам доста аналогии с карането на велосипеди(с каквито имам изминати сигурно над 40 000км.) Там двигателя е човешката сила и човек може много добре да усети какво се случва при различни скорости, наклони, вятър, пътна настилка, налягане на гумите, тежест на велосипеда и т.н. Като разбира се аналогията не се отнася на 100% за автомобили с ДВГ, но като взема под внимание тези неща и тънкостите при спускане на наклон с автомобил(понякога по инерция, понякога с включена предавка като спирачка в зависимост от ъгъла на наклона) , мога да кажа, че разхода ми е под този, който дават за моя автомобил(15 годишен) в техническите му характеристики

bulhomes2
- майстор
- Мнения: 5536
Chefo77 написа:...Най-елементарно е когато колата се спуска по наклон без газ, но на предавка, да се подаде леко газ. Лекото подскачане при набиране говори точно за това - че колата преминава от режим ППХ в режим подаване на гориво.Усеща се ясно и при падане на оборотите под 1200-1500 при движение на скорост без газ (приближаване на кръстовище примерно). Без да пипаш газта, колата сама започва да си дава.
Lisko
- майстор
- Мнения: 2988
bulhomes2 написа: 3. Ускорявайте плавно, да не кажа едва-едва! Представяте си, че между крака Ви и педала на газта има сурово яйце и не трябва да го счупите!Поради правилото за минимално ускоряване аз масово ползвам круиза - включително и в градско - на 50км/ч. "Мъжкарите" смятат, че круиза и въобще автоматика е измислен за жените "щото не могат да карат". Впрочем баснята за женствеността на автоматика не съществува в страни където е масово разпространен. Ако трябва ръчно, тоест крачно да докараш същата равномерна скорост като круиза, ще ти отнема твърде много "процесорно време" ако въобще е възможно.
4. Стремете се да карате в оптималните обороти на двигателя на най-висока предавка! За бензиновите (ще се повторя) съм чувал, че са 3-3300 оборота в минута.
За оборотите - зависи колко мощен двигател на колко тежка кола е сложен.
Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!