• 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
Георги Иванов(алцек) - специалист
koveslav написа:
Наложи ми се преди няколко години да се позанимавам професионално с тези неща.Не с дърводобив,а с рязане на дърва за огрев.Партнер 351 ми е помощна машина за най-дебелите дърва,които трудно се вдигат на люлката на голямата резачка.Впечатленията които споделям са само от опит.Почитател съм на продуктите на Хускварна по принцип,но никога не съм могъл да нарежа повече от шест-седем кубика без дозаточване с техните вериги.Може някой да каже,че не работя с най-добрите модели машини,т.е. да има и в тях причина,но това е резултата.Докато един приятел не ми подари две вериги на Щил-строителен техник е и имаше фирма,но работата му затихна и му останали.Наложи се да ми коригират броя звена,но това е евтина услуга.Казвам ви,все едно си тунинговах машините,рязнето просто стана песен.На снимката се виждат макароните,които взеха да хвърлят машините.Скоростта на рязане е много по-добра,а ако щете ме обвинете в реклама,но с едната верига съм нарязал почти двадесет кубика преди първото и заточване.Сега си ги точа сам,с евтина машинка,но пак изкарват десет,а понякога и дванадесет кубика.Другото което ме впечатли,особено след като смених и шината-режа по пет-шест и повече кубика без корекция на обтягането.Това не можеше да стане с гарнитурите на Орегон.Вече и не ми се налага да гресирам зъбно колело-просто грабвам машината и почвам.И още една екстра,която ме впечатли-шината на Шил няма почти никакъв луфт върху водачите си и не се налага да я повдигаш нагоре,докато обтягаш веригата,както препоръчват в указанията на Хускварна.Това дава свобода да режеш с пълно натоварване и с обратната страна,отдолу нагоре,без да има шанс шината да обере луфта си надолу и да охлаби веригата.А относно рязането с Партнер и въобще с хоби бензинова машина-пази я от продължителна работа.Партнера има мощност(не познавам новите модели,говоря за 351 от старата генерация) да ти отреже много по-дебело дърво от обхвата на шината си,правил съм го много пъти,но го пази от прегряване.Нарежи си 5-6,нека са 10 метровки,после ги нацепи и прибери и пак започвай.За непрофесионална домашна работа,не знам защо всички смятат,че трябва да смачкат поне пет кубика без прекъсване....Но пък Партнера за пет кубика изгаря доста по-малко от един литър бензин!!!
А веригите на Щил и Хускварна съвместими ли са? Не трябва ли да се сменя водещата шина и задната звездочка?
Защото вчера рязах дърва на дъщерята и ударих върха на шината,точно на звездочката и цъфна на две.Тя си беше и за смяна вече,оригиналната е,толкова години устиска на напъна.Та ми предстои закупуване на шина и да знам как да подходя.
fore - майстор
koveslav написа:
Проблема обаче е,че немците тук са вече на 2,0к.с. и 13000 оборота,без да са развалили механиката си въобще.Добавили са само 2-mix технологията и Щил 181 е около 480лв.Въпрос на предпочитания.

:)

Да, слагат два компресионни сегмента, с което вдигат компресията и респективно мощността. Но има и негативи разбирасе- нарастват топлините емисии, износването се увеличава.
koveslav - майстор
Триенето и отделената топлина са повече при два сегмента,наистина.Щил обаче никога не са правили двигатели с един.Обратното се получи-ХТ серията на Партнер,тези дето ги водят 46куб. са с два сегмента....Чак конструктор не съм станал,не знам кой защо го прави...Обаче както няма състезателни двутактови дивгатели с два сегмента,така и няма масови двигатели за по-дълъг пробег с един сегмент....
koveslav - майстор
алцек написа:
koveslav написа:
Наложи ми се преди няколко години да се позанимавам професионално с тези неща.Не с дърводобив,а с рязане на дърва за огрев.Партнер 351 ми е помощна машина за най-дебелите дърва,които трудно се вдигат на люлката на голямата резачка.Впечатленията които споделям са само от опит.Почитател съм на продуктите на Хускварна по принцип,но никога не съм могъл да нарежа повече от шест-седем кубика без дозаточване с техните вериги.Може някой да каже,че не работя с най-добрите модели машини,т.е. да има и в тях причина,но това е резултата.Докато един приятел не ми подари две вериги на Щил-строителен техник е и имаше фирма,но работата му затихна и му останали.Наложи се да ми коригират броя звена,но това е евтина услуга.Казвам ви,все едно си тунинговах машините,рязнето просто стана песен.На снимката се виждат макароните,които взеха да хвърлят машините.Скоростта на рязане е много по-добра,а ако щете ме обвинете в реклама,но с едната верига съм нарязал почти двадесет кубика преди първото и заточване.Сега си ги точа сам,с евтина машинка,но пак изкарват десет,а понякога и дванадесет кубика.Другото което ме впечатли,особено след като смених и шината-режа по пет-шест и повече кубика без корекция на обтягането.Това не можеше да стане с гарнитурите на Орегон.Вече и не ми се налага да гресирам зъбно колело-просто грабвам машината и почвам.И още една екстра,която ме впечатли-шината на Шил няма почти никакъв луфт върху водачите си и не се налага да я повдигаш нагоре,докато обтягаш веригата,както препоръчват в указанията на Хускварна.Това дава свобода да режеш с пълно натоварване и с обратната страна,отдолу нагоре,без да има шанс шината да обере луфта си надолу и да охлаби веригата.А относно рязането с Партнер и въобще с хоби бензинова машина-пази я от продължителна работа.Партнера има мощност(не познавам новите модели,говоря за 351 от старата генерация) да ти отреже много по-дебело дърво от обхвата на шината си,правил съм го много пъти,но го пази от прегряване.Нарежи си 5-6,нека са 10 метровки,после ги нацепи и прибери и пак започвай.За непрофесионална домашна работа,не знам защо всички смятат,че трябва да смачкат поне пет кубика без прекъсване....Но пък Партнера за пет кубика изгаря доста по-малко от един литър бензин!!!
А веригите на Щил и Хускварна съвместими ли са? Не трябва ли да се сменя водещата шина и задната звездочка?
Защото вчера рязах дърва на дъщерята и ударих върха на шината,точно на звездочката и цъфна на две.Тя си беше и за смяна вече,оригиналната е,толкова години устиска на напъна.Та ми предстои закупуване на шина и да знам как да подходя.
Ако човека зад щанда е специалист,всичко си отговаря,стига да ти даде правилната част.Стъпките са със същите стандарти,за шината е важно да се маже през същите отвори.Имат и модели шини,като моята например,които имат и двата вида отвори за мазане.При по-големите модели са по-стандартни нещата,при хоби вариантите фирмите в много случаи нарочно променят по нещо,за да те направят само техен клиент.Винаги обаче има стандартен начин да се избегне това.Понякога се получава разлика по звено-звено и половина в дължината на веригата,но на мен ми взеха по лев на звено за корекция на веригите още при покупка на шината.Важно е как ти продават,но е важно и как питаш.Бягай с машината и веригите в сервиз,а не в магазин на Щил и всичко ще е ОК.Би трябвало да е зареден със всичко ако наистина е оторизиран сервиз.Ако не стане,пиши модела на машината и дължината на старата шина,също и дебелината на старите вериги и ще си направя труда да попитам в същия сервиз в кайто на мен ми свършиха работа,мисля че ще бъдат коректни и ще ми кажат кой модел де си вземеш.
koveslav - майстор
Има и още един начин,ще ти свърши работа ако всичко си съвпада с някой от щиловете без преправяне на веригите.Теглиш си от нета каталог на Орегон,намирашш твоята машина и си записваш номера(модела) на шината,която ти препоръчват.После търсиш в каталога при кой модел на Щил се ползва същата шина.Отиваш в най-близкия обект на Щил и питаш за шина за еди коя си тяхна машина,но искаш шината да е производство на Щил,защто в някои случаи и те предлагат Орегон.Дано съм бил ясен.
I_van - напреднал
dragozow написа:
И не е задължително да е при всеки, има машини на по 10 години, които не са стъпвали в сервиза.
Това звучи по-скоро като изключение, отколкото като правило. Ако машинката не може да изкара 100 кубика за 10 години при спазване на указанията за употреба, за какво кчество говорим? Вярно, че 250-300 лв са нищожна сума спрямо 1200 за качествена резачка, но пък са много повече от 80лв за Вики, Вико и т.н, та не трябва ли след като е 4 пъти по-скъпа да издържи времето на Вики по 4? В какво се изразява разликата между Вики 5200 и Мак 340 например? Не че съм тръгнал да купувам от пазара, но ако разликата е само в цвета и лепенките, оправдани ли са 280лв за Мак?
dragozow - майстор
Ако пипнеш едната и другата ще видиш разликата. Тази от пазара е абсолютен боклук и не отговаря на нищо. За 80 лв няма какво да вземеш друго, на McCulloch за 50-60 ще купиш шина и верига, естествено с много по-добро качество. Бе за всеки влак си има пътници.
VLADO66 - майстор
Преди време смених дъската на Мака с такава на Windsor с два инча по-къса и машинката работи доста по-добре.Не знам дали не е толкова заради по късата дъска или заради качеството и.Знам че са собственост на Sandvik.
dragozow - майстор
С малка шина триона е много по-мощен. Повечето дървосекачи ползват големи шини единствено за поваляне. При нас Husqvarna 365 се продава много по-често с шина 15, отколкото с 18 или 20.
iivanov - майстор
Koveslav,що не снимаш тази прословута щилска шина. :? Щот доколкото знам отворите за маслото не са еднакви и си трябва интервенция за напасване.Питал съм при дистрибутор, който продава и щил и хуск, та ме светнаха , че номера става при по-големите машини.Лично аз съм виждал хуск 365 с щилска шина, но не можах да видя доработката.
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: