• 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Lisko - майстор
ivanovbg написа:
Петрола и природния газ свърши ли, света който познаваме и той ще свърши. В една кола, може би само металните части не са от петрол, но са направени с неговото участие.
Тъй е. Затуй колите да движат с друго, че да има повече време петрол за пластмаси и прочие.
dj_marti79 - специалист
Прегледайте клипчето ми.





Толкова ли не ви харесва? В едната отсечка се движа почти с 50. Пречките при електромобила не са технически а бюрократични. Пречката за хората не е финансова а психологическа.
Още от предварителните изчисления знаех, че по равно няма да вдигам повече от 50. Пак повтарям оказа се, че проблема не е в мощността а в режима на работа. просто ми трябва мотор S1.
За голям и пълен пробег ни трябват хубави и нови акумулатори. Случвало ми се е да карам на толкова къси разстояния, че акумулатора неможе да се зареди заради честите стартирания (дизел през зимата) и включените дневни светлини, парно и ниски обороти на двигателя респективно алтернатора. Със стари стартерни акумулатори 10-20 км не са проблем. България не произвежда петрол, но произвежда акумулатори, олово, стомана, електродвигатели. Контролера също можем да си го направим. Защо да не въздигнем родната индустрия, че да паднат и цените? Мислите ли, че за другите държави е изгодно България да бъде независима и самостоятелна? Затова не го позволяват, затова са тези пречки. Аз пък, ще продължавам да заобикалям пречките! А Вие?
stivemaster - майстор
Браво dj_marti79 да си жив и здрав.


ludiagsm Кво стана с БМВ-то бе колега не пишеш за него ?

А някой ще се престраши ли да отговори на интересния въпрос:
stivemaster написа:

ПП Още един въпрос ,как смятате не е ли клиентелистки текста, написан по начин като че ли предполагащ, субсидия само за закупен фабричен електрически автомобил ? Ако след конверсия, автомобила бъде регистриран като "вид гориво - електрически" той ще има ли право на субсидия ? Този за мен е изключително важен въпрос.
stivemaster написа:
Браво dj_marti79 да си жив и здрав.


ludiagsm Кво стана с БМВ-то бе колега не пишеш за него ?

А някой ще се престраши ли да отговори на интересния въпрос:
stivemaster написа:

ПП Още един въпрос ,как смятате не е ли клиентелистки текста, написан по начин като че ли предполагащ, субсидия само за закупен фабричен електрически автомобил ? Ако след конверсия, автомобила бъде регистриран като "вид гориво - електрически" той ще има ли право на субсидия ? Този за мен е изключително важен въпрос.
Субсидиите са за нови електромобили или хибриди, за конверсия най-много данъка да ти смъкнат и да си паркираш свободно в сините, зелените, или каквито там бяха зони в центъра.
Субсидията е с цел стимулиране, но тъй като хората в държавата нямат пари за хляб камо ли за електрическа кола, а дори и да имат някой, пътят до тези субсидии е дълъг и сложен, разпитвал съм Renault и Toyota за техните цени на електромобили и хибриди със т.нар. субсидии като отговор получавах: "какви субсидии?"
Или накратко казано, пии една студена вода. :drinkers: :goodman:

dj_marti79 какво стана с фиестата?
dj_marti79 - специалист
Здравейте.
Фиестата ще отиде за желязо. Щях да имам трудности с регистрацията. Нямам нужда от трети автомобил. Ще взема друг пак малък, който е в движение и с преглед. Ще сложа малко по-мощен електродвигател в режим S1. Ще трябва да направя и контролер за по високо напрежение. Това е.
dj_marti79 написа:
Здравейте.
Фиестата ще отиде за желязо. Щях да имам трудности с регистрацията. Нямам нужда от трети автомобил. Ще взема друг пак малък, който е в движение и с преглед. Ще сложа малко по-мощен електродвигател в режим S1. Ще трябва да направя и контролер за по високо напрежение. Това е.
Текущият ти контролер не можеш ли да го преправиш за по-високо напрежение?
krazz - специалист
Аааа, Феноменално! Аааа Удължен ааа пробег ааа! Ъ, ааа от ааа40ааа км. аааааа... до 80 аааа км.
Ааааа батерията ааа е ъ ааа е мног лека!!! Аааа 200кг.
https://www.youtube.com/watch?v=2SFwFQ1G8cM
Цитат: У нас от десетте дилъра на "Опел" "Ампера" ще се предлага само от един - "Дженеръс Ауто". Цената е 42 500 евро с ДДС (малко над 84 000 лева) ...
Честито на победителите!!!

84000лв. : 2,5лв./1л. ДГ = 33600л. : 5л./100км. пробег = 672000км. примерно
При среден пробег от 15000км. на година = 44 год.
??????????
geordgeo - специалист
До krazz:

Разбрахме, че си от "другата" страна на барикадата, ми добре... Аз свалям шапка на ентусиазма на марти79, а и на останалите като него, темата е за такива като тях. Дори една крачка напред да направиш, а всички да те оплюват, че не си заслужавало - пак си заслужава, защото мислиш, развиваш се и вървиш напред. Аз засега съм спретнал само едно електроколело и съм супер доволен от работата, която върша с него, та какво оставало ако я докарам до кола... Всеки гъдел си има цена и макар за нашия гъдел тя все още да е висока, си струва всяко усилие в тази насока, там е бъдещето!
Тани - модератор
Застанал Краз пред Тесла и казал:

"Те такъв автомобил нèма!"

Това не ви ли напомня за шопа, който за първи път видял шираф в зоологическата градина?


Явно пропагандната машина на автомобилопроизводителите си върши добре работата! Щом все още успяват да убеждават хората,
че това което са направили е максимума, който могат да дадат електромобилите, 40-80 км пробег за 42000€!
Пробегът е точно колкото на първия автомобил на Порше през 1898г. който също е бил електромобил :

Изображение

Не знам дали въобще си направи труда да изгледаш клиповете, въпреки, че специално заради тебе ги избрах максимално кратки.
Ще ти го напиша, за да не би да не си разбрал за какво става въпрос:



Седемместен електромобил: 5 възрастни+2 деца

Пробег с едно зареждане - 480 км. при скорост 90 км/ч
при по-висока скорост с ползване на климатик - 426км (сертифицирано)
ускорение 0-100 около 4 сек. ( по-бързо от повечето серийни спортни автомобили)
мощност 416 конски сили (310 kW)
Максимална скорост (електронно ограничена) 209 km/h
Гаранция на батериите - 8 години - неограничен пробег.

Цена 67700€

Ако прежалиш няколкостотин коня, и секунда ускорение , цената доооста се приближава
до цитираното от тебе недоразумение, произведено от автомобилните гиганти.


Пробег с едно зареждане - 480 км. при скорост 90 км/ч
при по-висока скорост с ползване на климатик - 426км (сертифицирано)
ускорение 0-100 около 5 сек. ( по-бързо от повечето(всички) серийни седани)
мощност 362 конски сили (270 kW)
Максимална скорост (електронно ограничена) 201 km/h
Гаранция на батериите - 8 години - неограничен пробег.
Цена 57923€



Понеже виждам, че обичаш сметките и си се опитал да смяташ нещо, ето ти една моя табличка,
която бях публикувал в една вече изтрита тема.
Прикачен файл:
Тесла.png
Тесла.png (60.71 KиБ) Видяна 1848 пъти

Смених само параметрите цена на гориво и разход, за да отговарят точно на твоя пример!
Тогава бях сметна, че дори да ТИ ПОДАРЯТ чисто нов автомобил с ДВГ, ако изминаваш наистина много километри на де,
то ти е по-изгодно да дадеш над 100 000 лв за Тесла, и пак ще си на печалба!

Както се вижда, за да е рентабилна инвестицията, трябва реално да се нуждаеш от автомобил,
с който да пътуваш МНОГО километри! В онази тема бях сметнал, че ако се движиш по 20-40 км./ден,
ти е по-изгодно да се движиш с такси, отколкото да си купуваш нов автомобил, без значение електро или с ДВГ!




Искрено се надявам, да не кажеш отново:

"От Витоша по-високо нема, от Искъро по-длъбоко нема"

Ако един програмист с мечта може да започне да произвежда пълноценен електромобил,
представи си како могат атомобилните концерни АКО ИСКАТ! Целта им обаче е точно противоположна!
krazz - специалист
Тани ти какъв автомобил караш?
67000 Евра за една ламарина много практично! Това всеки средно статистически българин може да си го купи! Пък и една на жена си, че да не се карат кой да ползва колата!
Пък тия таблици са ясни . Всеки ден да пътуваш София - Бургас кога ще ти остане време да се насладиш на живота или ще караш безкрай за да и избиеш парите!
Ама наистина за Поршето и какво развитие на технологиите че пробега му го надминават само прототипите! А за родстара на Тесла само пишат и лепят снимки по списанията пък не можем да го видим поне един ей тъй да си щъка по улиците.
А с батериите какво правим след 5 години като комплекта струва около от 1/3 до 2/3 от цената на возилото?
Не проумяваш, че не съм от другия лагер просто все още не са читав заместител на сега съществуващото! Ентусиазтите браво на тях ама ние обикновените хора нямаме достъп до чиста наука и високи технологии! Можем да направим нещо с материали за ширпотреба/вентилаторче с батерийки/!!!
А тези скъпи автомобили че ще ги карат 1000 човека изобщо не им пука на производителите на гориво!
Ти интересувал ли си се колко пъти е скочила цената на редкоземните елементи и метали за последните 5години примерно? Между 4-5 пъти и расте! Неодима е в основата на магнитите използувани в тези двигатели. Цените на цветните метали и те бавно се покачват! Така, че не виждам в домашни условия с финансиране от собствения бюджет човек да сътвори нещо уникално, че да направи революция в автомобилоправенето!

Ако си купиш автомобил от 67000 Евро да не забравиш да почерпиш?!
Едно "Лукче" е достатъчно.


Успех на всички правячи!
Не е този пътя ама като сте тръгнал по него карайте, все ще стигнете до някъде!
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: