• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
gogo7777 - майстор
Аз съм фен на акумулаторите Искра Пазарджик. Нищо не може да ме накара да сменя марката. Надживяват си гаранцията и то няколко пъти (личен опит). Впечатления имам някакви за Бош, Варта, Старт и Монбат.........е слаба работа :-D , особено последния.
fox_vt - майстор
Тоя монбат все едно гледам моя :lol: само че е 75 Ah пак така е здраво капачето само на мунусовата клема и пак така е отворен.Моя обаче още на първата зима реших да го дозаредя и в резултат на това окото показа аут :-D демек бяло.На следващата зима разбрах как се отваря капачката отгоре и се оказа че крайната клетка таман взела да остава на сухо.Спасих го но така или иначе не ми вършеше работа,макар че се оказа стартер,клеморед и т н проблеми но акуто сега работи на бащата бензинката 7-8 ма година е вече.
zmiori - специалист
Peps, точно тоя които е на снимките си е баш обслужваем, нищо че пише точно на обратно.
На "наистина" необслучваемите капачките са залепени /за да го отвориш трябва да "разкъсаш заварките"/ освен това има едни криви канали които спомагат кондензирането на парите от клетките и връщането им отново в клетката. Тоест нивото на теория трябва да не се променя. Но на практика не е така, все пак някакво количество изфирясва.
Мисля че имам един стар "необслужваем" в гаража който вече е обслужен. Ако не забравя ще го снимам да видиш капака какъв е.

И си мисля че надписа на твоя трябва да се преведе буквално "Свободно обслужваем" :snakeman: :yawinkle:
peps - напреднал
zmiori написа:
Peps, точно тоя които е на снимките си е баш обслужваем, нищо че пише точно на обратно....
Искаш да кажеш, ме от Монбат подвеждат потребителите си? :-D
kozl - майстор
Да явно Монтбатите са обслужваеми, а разликата е в капачките. Ама все пак има нещо, което ме гложди.
Сменил съм няколко монбата, но до сега не съм бърсал такава чернилка от капачките като на този с очото.
За първи път попаднах на акумулатор с индикатор като купихме в Монтана кола на старо от автокъща. Очото беше зелено, около година. Стана жълто и акумулатора сдаде. Ма кой да ми каже тогава, че капака се разлепя. И подпрЕх един палет с него. А не отдавна погледнах очото - черно. Съвсем угаснал, но за подпора става.
nikolaytatarov - специалист
peps написа:
zmiori написа:
Peps, точно тоя които е на снимките си е баш обслужваем, нищо че пише точно на обратно....
Искаш да кажеш, ме от Монбат подвеждат потребителите си? :-D

Според мен да ,истинските необслужваеми акумулатори наистина не се отварят ,пластмасите са заварени една за друга и изглежда като един цял детаил.Явно и качеството е на ниско ниво на монбат щом едва си изкарва гаранционния срок.

Когато гледах за нов акумилатор ,имаше някакви неослужваеми калциеви акумолатори ,но не ми хванаха окото,ако някои е ползвал такъв нека сподели впечатления.
ferrari4456 - специалист
Днешно време всички са така.Даваш 230лв за bosch s5 и 1 месец след гаранцията е за кофата.
kozl - майстор
nikolaytatarov написа:
Когато гледах за нов акумилатор ,имаше някакви необслужваеми калциеви акумолатори ,но не ми хванаха окото,ако някои е ползвал такъв нека сподели впечатления.
НЕкога в Алжир баща ми купи нов акумулатор "Тюдор" испански, сухо зареден в комплект с 6 броя ампули с електролит. Електролита беше HCl (хлороводород) иначе казано солна киселина. Ма вероятно защото сярната киселина е по-евтина и масово се ползва за електролит и от тогава (1980) насам солна или азотна за електролит не съм виждал по акумулаторите.
НЕкога имаше само киселинни батерии, сега масово се ползват алкални що па да нЕма и алкални акумулатори :? Но аз не съм срещал такОв.
nikolaytatarov - специалист
kozl написа:
nikolaytatarov написа:
Когато гледах за нов акумилатор ,имаше някакви необслужваеми калциеви акумолатори ,но не ми хванаха окото,ако някои е ползвал такъв нека сподели впечатления.
НЕкога в Алжир баща ми купи нов акумулатор "Тюдор" испански, сухо зареден в комплект с 6 броя ампули с електролит. Електролита беше HCl (хлороводород) иначе казано солна киселина. Ма вероятно защото сярната киселина е по-евтина и масово се ползва за електролит и от тогава (1980) насам солна или азотна за електролит не съм виждал по акумулаторите.
НЕкога имаше само киселинни батерии, сега масово се ползват алкални що па да нЕма и алкални акумулатори :? Но аз не съм срещал такОв.
Ти маи нещо не ми вярваш а, аз не си го измислям а и мислех да си купя такъв но се отказах поради непознаването на технологията на този тип акумолатори.

http://www.recambiodirecto.com/tienda/p ... tAodhi4Ajg

п.п ако не разбираш мога да преведа
hidrazin - майстор
kozl написа:
...НЕкога в Алжир баща ми купи нов акумулатор "Тюдор" испански, сухо зареден в комплект с 6 броя ампули с електролит. Електролита беше HCl (хлороводород) иначе казано солна киселина. Ма вероятно защото сярната киселина е по-евтина и масово се ползва за електролит и от тогава (1980) насам солна или азотна за електролит не съм виждал по акумулаторите.
НЕкога имаше само киселинни батерии, сега масово се ползват алкални що па да нЕма и алкални акумулатори :? Но аз не съм срещал такОв.
Все си мисля че "Тюдор" от 1994-та е придобита от Exide и от 2008-а вече и името му е такова.
http://www.exide.com/Media/files/Downlo ... let_EN.pdf
И няма как да е била солна киселина. Никой не произвежда акумулатори със солна киселина - по ред причини. Нещо си объркал химията. :)
Използват антимон в плюсовите плочи и калций в минусовите. Калция намалява отделянето на газове, а антимона позволява да плочите да са по-тънки. В резултат се получава по-малък по обем акумулатор който може да е необслужваем. Тези на "Тюдор" често ги използват на лодки и яхти макар да са евтини и с ниско качество (малък брой цикли). Освен това при тях електролита е много по-малко от другите акумулатори. По този начин дори и загубата на малко електролит ги прави мъртви. :lol: И при тях същия проблем - обслужваеми, необслужваеми, все трябва да гледаш електролита. Точно при тези - доста по-често.
:partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: