• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
arkadas - напреднал
Привет на всички експерти. Моля за компетентно мнение по следния засукан проблем, свързан с вентилатора на парното на Тойота Ярис 2003 г., който вече цяла седмица не мога да разреша, въпреки че разглобих половината кола. Проблемът е, че при първа скорост релето включва и затваря веригата, но вентилаторът не завърта, въпреки че се се усеща леко напрежение в мотора. На втора, трета и High всичко работи нормално. Знам че веднага ще ме насочите към комбинирания резистор, който е за различните степени на вентилатора, но него го проверих с пробна лампа и се оказа, че работи нормално. Проблемът допълнително се усложнява /поне за мен/ от факта, че при положение на копчето в позиция "първа степен" след изключване на колата от контакт, релето на вентилатора не отпуска и не отваря веригата /даже вентилатора леко започва да се върти/, като същеврменно част от контролните лампи на таблото светят със слаба светлина, което ме навежда за мисълта за някаква утечка, но незнам къде да я търся. Така както е изваден конкатния ключ и веригата неизвестно защо е все още затворена, след като завърта копчето в каквато и да е друга позиция, релето вече изключва.
Направи ми впечатление, че след като откачих буксата на мотора и измерих какво напрежение идва се оказа, че се подава нормално 12В след включване на копчето на вентилатора и същеврменно нормално се прекъсва захранването след прекъсване на контакта независимо в каква позиция е копчето.
Знам че е твърде сложно, но се надявам се да съм успял да опиша правилно проблема, защото отчаяно разчитам на вашата помощ и съдействие, тъй като когато загася мотора и съм оставил копчето в позиция "първа степен" веригата не прекъсва и така вече замина един акумулатор.
Благодаря предварително за вашите коментари и мнения.
MamaMy - майстор
Същият проблем го имам на Опел Астра след монтаж на аларма. Не знам къде и какво са връзвали алармаджиите, но вадя ключа, а вентилатора на парното му падат оборотите, но продължава да се върти.След като го изгася от копчето спира и повече не тръгва. Явно като са прекъсвали кабели за имобилайзера и са си оставили ръцете. След техния монтаж само негативи съм събирал. Отделно, че минаха 8 години от тогава и почнаха да се прекъсват всички кабели които са докосвали. Докато са търсили подходящите кабели, са ги дупчили през изолацията с игла и са ги зарязали без да ги изолират. Сега там се е образувал меден окис на мястото на медта. Вече трети ми прави проблем и след разглабяне на половин купе откривам все същия проблем.
valentino76bs - майстор
arkadas написа:
Проблемът допълнително се усложнява /поне за мен/ от факта, че при положение на копчето в позиция "първа степен" след изключване на колата от контакт, релето на вентилатора не отпуска и не отваря веригата /даже вентилатора леко започва да се върти/, като същеврменно част от контролните лампи на таблото светят със слаба светлина, което ме навежда за мисълта за някаква утечка, но незнам къде да я търся. Така както е изваден конкатния ключ и веригата неизвестно защо е все още затворена, след като завърта копчето в каквато и да е друга позиция, релето вече изключва.
Направи ми впечатление, че след като откачих буксата на мотора и измерих какво напрежение идва се оказа, че се подава нормално 12В след включване на копчето на вентилатора и същеврменно нормално се прекъсва захранването след прекъсване на контакта независимо в каква позиция е копчето.
акумулатор.
Когато задържи релето започни да махаш предпазителите един по един да видиш при кой ще се разпадне веригата.Обаче има и предпазител който е и за това ,а ти търси виновния!
nikolovvd - майстор
Вие сте късметлии!
На старата кола, като ни задължиха да караме на фарове, я закарах да й монтират устройство за автоматичното им включване. Една нощ се прибирам на фарове, но включени от копчето. Спирам пред нас, завъртам ключа и го изваждам, но двигателя продължава да работи. Докато не изключих фаровете двигателя не спря.
От тогава не давам на никой да ми пипа колата! :axe:
miroton - майстор
nikolovvd написа:
Вие сте късметлии!
На старата кола, като ни задължиха да караме на фарове, я закарах да й монтират устройство за автоматичното им включване. Една нощ се прибирам на фарове, но включени от копчето. Спирам пред нас, завъртам ключа и го изваждам, но двигателя продължава да работи. Докато не изключих фаровете двигателя не спря.
От тогава не давам на никой да ми пипа колата! :axe:
=D> баш майстор
fox_vt - майстор
Щом като извадиш буксата на вентилатора и всичко е нормално да няма в самия него някаква утечка нищо че работят другите степени.
arkadas - напреднал
а как може да се провери мотора за утечка?
MamaMy - майстор
Що пишете глупости?
От къде тая утечка на мотора ако до него наистина е прекъснато подаването на напрежение? Ако ключа работи коректно, към мотора няма да отива нищо, а и няма друго място от къде да дойде.
fox_vt - майстор
Еми колегата пише че след като откачи буксата на мотора всичко е наред,какво да си помисли човек къде е проблема кажи ти :?:
Направи ми впечатление, че след като откачих буксата на мотора и измерих какво напрежение идва се оказа, че се подава нормално 12В след включване на копчето на вентилатора и същеврменно нормално се прекъсва захранването след прекъсване на контакта независимо в каква позиция е копчето.
ivanovbg - майстор
Калпава маса.
Ако не, ето ти и схема да се ориентираш какво да премериш. :partyman:

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (96.47 KиБ) Видяна 3264 пъти
Последна промяна от ivanovbg на пон ное 10, 2014 12:02 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 2

Тема "Сложен проблем за доказани експерти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: