Привет на всички експерти. Моля за компетентно мнение по следния засукан проблем, свързан с вентилатора на парното на Тойота Ярис 2003 г., който вече цяла седмица не мога да разреша, въпреки че разглобих половината кола. Проблемът е, че при първа скорост релето включва и затваря веригата, но вентилаторът не завърта, въпреки че се се усеща леко напрежение в мотора. На втора, трета и High всичко работи нормално. Знам че веднага ще ме насочите към комбинирания резистор, който е за различните степени на вентилатора, но него го проверих с пробна лампа и се оказа, че работи нормално. Проблемът допълнително се усложнява /поне за мен/ от факта, че при положение на копчето в позиция "първа степен" след изключване на колата от контакт, релето на вентилатора не отпуска и не отваря веригата /даже вентилатора леко започва да се върти/, като същеврменно част от контролните лампи на таблото светят със слаба светлина, което ме навежда за мисълта за някаква утечка, но незнам къде да я търся. Така както е изваден конкатния ключ и веригата неизвестно защо е все още затворена, след като завърта копчето в каквато и да е друга позиция, релето вече изключва.
Направи ми впечатление, че след като откачих буксата на мотора и измерих какво напрежение идва се оказа, че се подава нормално 12В след включване на копчето на вентилатора и същеврменно нормално се прекъсва захранването след прекъсване на контакта независимо в каква позиция е копчето.
Знам че е твърде сложно, но се надявам се да съм успял да опиша правилно проблема, защото отчаяно разчитам на вашата помощ и съдействие, тъй като когато загася мотора и съм оставил копчето в позиция "първа степен" веригата не прекъсва и така вече замина един акумулатор.
Благодаря предварително за вашите коментари и мнения.
Направи ми впечатление, че след като откачих буксата на мотора и измерих какво напрежение идва се оказа, че се подава нормално 12В след включване на копчето на вентилатора и същеврменно нормално се прекъсва захранването след прекъсване на контакта независимо в каква позиция е копчето.
Знам че е твърде сложно, но се надявам се да съм успял да опиша правилно проблема, защото отчаяно разчитам на вашата помощ и съдействие, тъй като когато загася мотора и съм оставил копчето в позиция "първа степен" веригата не прекъсва и така вече замина един акумулатор.
Благодаря предварително за вашите коментари и мнения.