• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17
Всички имаме коли, нали ?
ditronix - специалист
От де да почна???? Иванов, ти си първи. По ред- това, дето философстваш за помпата за течна фракция и какво ставало ако я няма изобщо не оборва онова, което съм писал- има газови уредби с изпарител , препоръчвани за двигатели с едноточково или многоточково впръскване на горивото (наричани все още газов инжекцион), има и газоинжекторни системи БЕЗ изпарител- с директно впръскване на втечнен газ в двигателя! Това НЕ СА мои изводи. Не съм специалист нито по двигатели, нито по горивни системи. Карал съм обаче две коли на газ плюс още едно КЛИО на жена ми. На два пъти се случи изпарителя да остане без подгрев- веднъж заради пробит маркуч за антифриза и веднъж заради запушен изпарител. Знаеш ли само за минутка какво става с изпарителя? Става на буца лед! И колата започва да хълцука, а секунди по-късно гасне. След това палене няма- свещите са мокри! Трябва да се извадят и да се изсушат, цилиндрите да се вентилират. Сметките с градусите и милилитрите не мога да ги маправя- не са ми ясни. Но съм ял попарата на втечнения прпан-бутан вкаран в двигателя. Третата ти реплика пък е изплюта без абсолютно никаква връзка с това, което съм написал! Да те е карал някой да си завираш пръста или каквото и да е в бутилката? Струва ми се че се заяждаш. Демонстрация на знания или отвореност? Де да знам.....

Гого, много ми е интересно да ти видя газелака как изпъва дизел.Еле пък на всякакъв терен. Вероятно имаш пред вид дизел, който е ЗАГАСЕН :-D

Пансим, за смяната на въздушния филтър на пет хиляди километра - това не е измислено от мен. Но ми бе обяснено защо. Пропан бутанът е високооктаново гориво и правилния процес на изгарянето му е силно зависим от достатъчното ( точното) количество въздух в горивната смес. Замърсения въздушен филтър естествено намалява количеството въздух, следователно влошава горивния процес. Закаченият газоанализатор към колата ти може само да отчете количеството отделен СО2. Останалата част от Менделеевата таблица, която се бълва от всеки един автомобилняма как да бъде хваната, или поне не може да се хване с един газоанализатор. Трвърдите частици ИЗОБЩО не могат да уловят с такъв прибор- те могат само да го съсипят. Случайно 5-6 години съм поддържал газоанализатори в Соди Девня :roll:

Последния пост на Гого няма да го коментирам. Аз имах следния случай: Прибирам се от Варна с ТРАБИ-то- първата кола, която съм карал и около летището гледам пред мен един звяр. Звяр от сой и класа- МакЛарън! Онемях! Настигнах го, караше човекът- англичанин с около 60-65 километра в час. Повлачих се отзаде му, разгледах колицата подробно и реших да го издухам. Изквича ТРАБИ-то и за около половин минута вече бях стотина метра пред Ларън-а :-D :-D :-D И докато се нарадвам на върховното си постижение,изведнъж нещо ме залюля, замалко да ме прати в мантинелата- докато се осъзная, видях далеч напред една точка да се стапя в далечината. Вероятно е бил Мак Ларъна- зад мен го нямаше. Даже спрях и изчаках няколко минути, белким ме настигне, ама явно той е умрял от срам и се беше скрил някъде.... Ей такива работи. Осрахме още една тема, добре я одрискахме. Качествено. Нали сме майстори....
pansim - майстор
Ditronix уважавам мнението на всеки.
Но най-вече вярвам на ушите, очите си и джоба си.
Това по отношение на смяната на филтъра на 5000км. Винаги сменям филтри на климатик, въздушен и маслен заедно с маслото. На всеки 10 000км.
Досега нито ведъж не съм усетил разлика /поне на практика/ във работата на мотора и разхода.
За газоанализатора - не коментирам. Нито съм спец, нито имам желание да стана такъв. Това са ми казали - това пиша. :partyman:
А иначе май няма неусрана тема в този форум :lol:
gogo7777 - майстор
Гого, много ми е интересно да ти видя газелака как изпъва дизел.Еле пък на всякакъв терен. Вероятно имаш пред вид дизел, който е ЗАГАСЕН
Ми запалени все по-малко виждам :-D
Нямам в момента Тойота, ама е въпрос на време да си взема пак, до тогава дизелите биете с 1 на 0 :) . Сега търкалям един Голф 3, е нема такава бангия. Тинки ако иска да му го продам много тънко....напълно обслужен е, какво ли не му купих и смених с ново.
inspo - майстор
От линковете на ivanovbg
http://gasitaly.bg написа:
Последни тестове показват, че по градските пътища едно дизелово превозно средство, изпуска средно фини частици колкото 120 превозни средства задвижвани на LPG ​​и същото количество азотен оксид и диоксид (NОx), колкото 20 превозни средства на LPG. Правителствата по света са издали закони за възнаграждаване на автомобилната промишленост и потребителите за адаптирането на по-безвредни източници на гориво:
освобождаване от налози (във Великобритания),
лични данъчни кредити (Франция),
преки субсидии за разходите за монтиране на газова уредба (в голямата част от Европа)
облекчения откъм такси за регистрация на превозните средства
по-ниски мита / акцизи / тарифи на бензиностанциите.
http://nitoautogas.com/w/p/s/3/bg написа:
Опазване на околната среда:
Пропан-бутанът е най-широко използваното алтернативно гориво за автомобилен транспорт. Той задвижва повече от 10 млн. автомобила в 54 страни по целия свят и предлага непосредствен и конкретен начин за подобряване качеството на въздуха, особено в градска среда. По отношение на емисиите на вредни газове е научно доказано, че пропан-бутанът отделя 50% по-малко въглероден окис, 40% по-малко въглеводороди, 35% по-малко азотни окиси и 50% по-малко озоно-образуващи субстанции в сравнение с бензина. В същото време, пропан-бутанът има важна роля за забавяне на климатичните промени. Например, пропан-бутанът дава средно 10-15% по-ниски емисии на въглероден двуокис от бензина.
На кого да вярвам последно?
ivanovbg - майстор
И двете са верни. В едното го сравняват с дизел, а в другото писание с бензинови.
shotik - майстор
Отстъпка едва ли ще има,това е като всяко нещо ,което постепенно е доказало някакво качество и държавата гледа да си прибере повече пари ,а колкото до колите ,които съм карал на газ , са четири ,като първата ми беше двутактов Вартбург ! И като спра на колонката ,се чудеха защо спирам там !

Шкода Форман и Фелиция ,карбураторни по 1300 кубика съм ги палил целогодишно на газ ,дори когато е било най - студено . Сега съм с инжекцион и не става,въпреки ,че ми казаха как аварийно да го правя.

Повечето знаят ,че съм бил локомотивен машинист на дизели , за 30 г ми се е наситил организма с аромата на нафта , вече не я понасям ,въпреки ,че може би в купетата да не мирише .
inspo - майстор
ivanovbg написа:
И двете са верни. В едното го сравняват с дизел, а в другото писание с бензинови.
Имах предвид писанията във форума срещу въпросните извадки.
pansim - майстор
Отново се сетих за смяната на филтър по-рано от предвидения период.
Не си го обяснявам, ако на бензин колата са движи добре и се заменя филтъра на 10 000км, защо да се заменя по- рано ако работи на газ. Та нали "компютъра" на газта се управлява по бензиновия "компютър".
Т.е. промяната важи и за бензин и за газ.
Всъщност това съм го изпитал на практика и затова не сменям филтър по рано, а на 10 00км. Макар че, за конкретния модел го дават до 20 000км.
ditronix - специалист
pansim, писах по-горе- пропан-бутанът е високооктаново гориво и иска повече въздух, за да има правилно протичащ горивен процес. След като обикновената газова уредба се управлява от "бензиновата" електроника, единственото, което можем да направим е да поддържаме въздушния филтър чист с оглед осигуряване на достатъчно въздух за горивната смес. Или поне близо до достатъчното количество. Тя колата няма да спре с мръсен филтър, ама ще поразбута разходите в посока нагоре, може и да стане малко по-мързелив двигателя.
Искам да подчертая- нищо против нямам газифицираните коли, сам карах такива години наред. Не отричам екологичността на това гориво, започнах участие в темата по повод основния поставен въпрос-данъци и отстъпки. Споделям това, което знам, не искам да споря. Дизел взех, когато все още това гориво бе доста по-евтино от бензина. Не е тайна, че болшинството газови уредби се монтират от самозванци и по-често предизвикват проблеми, отколкото приятни моменти с автомобила. Не е тайна, че LPG-то е с качество, значително по-ниско от едно време. Когато започнах да карам на газ, литърът беше 32 стотинки, а колата ми- РЕНО 11 1,4 гореше средно 7 литра газ, като под средно разбирам 50/50 градско-извънградско. Следващото РЕНО 19 1,8 на дълъг път ми падаше на 6,5- колкото бензина. После започна едно постоянно увеличаване на разхода, като установих един неоспорим факт- заредиш ли малко-разходът скача драстично. Напълня ли бутилката догоре-разходът пада. Нищо не искам да обяснявам, но тези изводи не са само мои.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Тема "Защо няма отстъпка от данък за автомобили с АГУ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: