• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
vandu - специалист
Относно охлаждането не трябва да има проблем. Повечето двигатели които са серийно производство нямат никаква разлика в дизайна, и използват еднакви охлаждания независимо дали са 2,4,6 или 8 полюса. Остава въпроса как ще се отрази високата честота на самия вигател.
fox_vt - майстор
Да но ако двигателя се върти със 1500 оборота номинал обдухващия въздух от перката ще е един,но ако се пусне със 25 херца то оборотите ще са наполовина и обдухващия въздух съответно ще е двойно по малък.Там именно е опасното.
mironcho - специалист
Здравей,
До към 10-20% по-високи обороти би трябвало да няма проблем, но при работа на обороти с много над номиналните проблем може и да е механичната здравина на ротора - може да се разхвърчи преди да прегрее. За спорта - можеш да пробваш, но стой по-настрани.
Може някой да има опит опровергаващ горното, но все пак мисля, че производителя е имал нещо наум, като е сложил табелката с данните.
angelfilev - специалист
bonimit написа:
Искам да управлявам оборотите на трифазен електродвигател с честотен инвертор.Харесах си един инвертор и гледам пише че може да променя честотата от 0 до 300 Хц.Това означава ли че мога да променям оборотите на двигател над максималните му обороти.Примерно при макс 1400 об. ще стигне ли до 3000об.
Ориентировъчно можеш да използваш обхвата от 20-25 хц до около 80 хц.
Извън този обхват е проблемно, но зависи много и от натоварването на мотора, а също от качеството му.
Предполагам, че ще можеш да стигнеш до 3000 об, защото диапазона, който посочвам е от опита ни за двигатели свързани към червячен редуктор и режим пуск-стоп през 4-5 сек.
tehribo - специалист
krasi92 написа:
обикновен двигател без допълнително охлаждане ще го опечеш и на 60 херца
що?
krasi92 - майстор
що става котлон.На мотори подлежащи на честотни промени корпуса е допълнително оребрен за по добро обдухване и що задлъжително требе да има термозащита вградена в статорните намотки. Е за те това.
Валериус - специалист
Всички трифазни асинхронни електродвигатели серийно производство могат да се управляват с честотни инвертори до работната им честота, като при много ниски обороти и голямо натоварване може да се наложи допълнително охлаждане. До 60 херца няма да е проблем, но пак е добре да се проверява за загряване. Проблема на двигателите при много по-големи обороти може да е в балансирането на ротора, защото всеки се балансира за работните си обороти и да се появят биене и деформации. В моята практика съм използвал над 100 честотни инвертори (български, на Електроинвент), но до 4 киловата мощност. Всички стартират от 6-8 херца и работят постоянно на 30-35, рядко нагоре и досега нямам повреда от прегряване, а допълнително охлаждане съм сложил само на един който работи основно на 4-5 херца.
Не виждам смисъла да развърташ двигателя над 50-60 херца, по-добре сложи ремъчна предавка или си подбери подходящ редуктор. всъщност ако опишеш конструкцията която искаш да изработиш, може да съм по-полезен със съветите.
todortv - майстор
Понеже се изписаха много неверни неща ще си позволя няколко реда:
Никакъв проблем всеки трифазен, асинхронен двигател да работи с честотен инвертор.
Имам управление на мотори от 3 - 120 Hz.
За ниските честоти, дали е необходим вентилатор зависи от натоварването на мотора и продължителността на
работа. Всеки случай е индивидуален и не може категорично да се каже, че при ниски честоти трябва вентилатор.
Схема триъгълник е за предпочитане при честотно регулиране на оборотите.
Добрите инвертори могат да следят термичното състояние на мотора и без наличие на "хапче" PTC в намотките.
:-D
  • 1
  • 2

Тема "Питане за честотен регулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: