• 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 1565
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
ico_3 написа:
Как да направя горелката да работи по дълго време на по ниска мощност управлява се от стаен термостат и виждам че когато се запали работи на P3 почти до достигане на зададената температура това са ми настройките в момента

Burning Power
P3 dT 8 - направи го 20 (може 25 или 30)
P2 dT 5 - направи го 10 (или 15)
P1 dT 0
Зададената температура на котела я направи 80*С
Забележка: Тези препоръки са заради желанието ти горелката да работи на по-ниска мощност. Не съм сигурен как ще ти паснат, пробвай. Останалите, които четат нека не си мислят, че техните настройки са грешни. Всичко е строго индивидуално. Такива големи стойности на dT може да се ползват при преоразмерени радиатори, но трябва да се знае, че ако няма трипътен смесителен вентил на котела ще падне неговата температура, което не е препоръчително.
gimos75 - напреднал
А термоглавите на радиаторите не играят ли същата роля като на смесителен вентил?
n.ganev - майстор
Термоглавите регулират температурата в помещението. Един обича да му е 26гр. други 18гр. и тази температура се ограничава от термоглавите.
gimos75 - напреднал
Гледам термина преоразмерени радиатори се използва често.Как да разбера дали ми са преоразмерени радиаторите?
naskov - майстор
Ако при -5*С външна температура радиаторите ти успяват да те топлят с температура на водата 60*С :wink:
geniya - специалист
naskov написа:
Ако при -5*С външна температура радиаторите ти успяват да те топлят с температура на водата 60*С :wink:
Ами ако имаш дебела изолация котелчето ти къкри на 60оС, а в стаите е 24оС, защо да не е добре и да са преоразмерени радиаторите?Сега ще отговорите "Защото ако вън е 10оС, трябва да караш котела на 45оС за да не пукнеш от жега", ами ако имате буфер, трипътен вентил и т.н.Обяснете му на gimos75 да не остане с грешни впечатления.
alex_serviz - специалист
Честито Рождество Христово на всички! Здраве, щастие и късмет!
Използвам повода да спомена, че доста хора ползващи пелетни горелки за пръв сезон се обаждат и покрай проблемите си с настройки изразяват и съжаление относно избора си да преминат на пелетна горелка.
За мен лично преминаването от отопление с котел на въглища към отопление с пелетна горелка е свързано с:
1. Избягване в огромна степен на мръсотията по ежедневното зареждане на котел работещ с въглища;
2. Автоматизиране работата на котела ( горелката ) като следствие от изпълнение на зададена t в жилището.
В никакъв случай не съм целял намаляване на изразходената сума за един отоплителен сезон, а съм се водил от това тя да не нарасне драстично, спрямо отоплението с въглища.
Както много колеги преди мен са казвали за да се гони икономия на пелети преди всичко трябва да се тръгне от добрата изолация на жилището. Филма беше казал: "За намаляване на разхода трябват три неща: 1. Изолация; 2. Изолация; и 3. Изолация!"
Всички "тунинги", които правиме подобряват в голяма степен усвояване на топлината от котела и избягване на "отлитането й в комина". От вида на горелката и нейното управление зависи до голяма степен надеждността на работата й и по-голямата или по-малка възможност за пригаждане на управлението й към конкретната отоплителна система.
filmatoplo - майстор
:) Има и 4-изолация. За отоплението на 100 тина кв.м иска изолация чрез която топлозагубите да се сведат до 5 клв, и разхода да е макс 20-30 кг.Следва и избор на котел с добро кпд.
kalin72 - майстор
Ако някой се отказва от горелка Грейко RB20, купувам му я :)
Не че ми тежи зареждането с дърва, но си мисля, че с 6 тона слънчогледови пелети ще изкарам зимата :)
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 1565

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: