fox_vt написа:Абсолютно е така но бавен ел двигател+слаб редуктор и бърз ел.двигател и силен редуктор изобщо не е същото и тока също.Айдееее... Измисли перпетуум мобилето.

Ако трябва да бъдем точни мощността в дадения случай зависи от въртящия момент умножен по оборотите. Та какво се получава?
Ако сложиш на колата друг стартер дето консумира не 400А ами 200А това означава само едно - ще върти по-бавно!

Ако за даден двигател за да запали нормално са му необходими ххх оборота с секунда с въртящ момент yyy то толкова трябва да лапне от акумулатора.
Независимо как я осигуряваш тази енергия - директен стартер или стартер с планетарен редуктор.
А това с ниските обороти е крайно нежелателно особено пък за дизелите. Дано си ме разбрал.
А стартерите с планетарни редуктори са ...... по-евтини. Сигурно са и три пъти по-леки. Икономията му е майката.

