Всъщност никъде не съм споменал затворена система! Системата може и да е отворена, но е необходимо да е ПЪЛНА! Да има макар и минимално налягане по цялото трасе. Смятам това определение за по-правилно. На практика, след като спреш помпата, налагането от двата ѝ края е еднакво при всички системи, включително и при дрейнбек! В другата тема бях направил една сметка, че разхода на помпата на ДБ система ще е доста по-голям, но по късно премислих и установих, че разхода ще е по-голям, само докато флуида премине най-горната точка и започне преливане във връщащата тръба. От този момент нататък, слизащата течност създава вакум и облекчава работата на помпата. На практика, само заради няколко секунди работа - докато веднъж се напълни дрейнбек системата, е необходима по-мощна и скъпа помпа. Понеже темата е за избор на помпа, сметнах за необходимо да споделя тези свои размисли, с идеята да помогна на бъдещи читатели търсещи информация.
Относно проблема на автора на темата
Проблема определено не е дебит!!!
Ако не достигаше дебит, заради частично запушен филтър, то при спирането на ВСИЧКИ радиатори, дори малкия дебит би стигнал до бойлера! Това обаче, по никакъв начин не означава, че не трябва да си почисти филтъра
Проблема според мен е въздушен джоб някъде тук:
Онова качване до билото и слизане, ако се е напълнило с въздух, помпата трудно ще го разкара! Има ли обезвъздушител там?
Относно проблема на автора на темата

Проблема определено не е дебит!!!
s_s1 написа:Системата е направена с вертикален щранг с черна тръба 2 цола от ниво гараж /котела/ до ниво таван на 2 етаж. На това ниво втори етаж тръгват отделни хоризонтални разклонения за 2-те спални и дневна. Във вертикална посока с тръба ф 20 отива към тавана, където отново по хоризонтал има разклонения за 2 радиатора в таванския етаж и 1 за въпросния бойлер. Но тръбите за него минават по тавана и се получава с 1.5 м по-голяма височина. Сега бойлера не работи дори и тогава, когато спра крановете на всички радиатори. Тогава пак не циркулира през бойлера, а котела достига зададената темп. и гаси. А по-рано, преди години, ако исках да вкл. този бойлер само превключвах помпата от 1 на 2 ск. и топлеше.
Ако не достигаше дебит, заради частично запушен филтър, то при спирането на ВСИЧКИ радиатори, дори малкия дебит би стигнал до бойлера! Това обаче, по никакъв начин не означава, че не трябва да си почисти филтъра

Проблема според мен е въздушен джоб някъде тук:
s_s1 написа:При положение, че котела е свързан с бойлера на отделна серпентина, не са нужни никакви У-тки, щом бойлера е в най-високата точка! Може (не е задължително) да има само на серпентината на слънчевата инсталация, при положение ,че панелите са над нивото на бойлера!s_s1 написа:"U" коляно на топлата/входящата и студената/изходящата вода от серпентината на бойлера. Вертикалния щранг след последното хоризонтално разклонение минаващо по пода под ламината на таванския етаж, за да захрани при необходимост радиаторита в двете тавански стаи 1 тръба Ф 20 продължава вертикално нагоре и стига самия покрив на къщата на билото. Продължавав конструкцията на тавана и слиза на ниво плочата в "черния" таван, където е инсталиран 200 л. бойлер с 2 серпентини. На по-ниската е "вързан" слънчевия колектор, а на втората -топлата вода от парното. Същото е и с изходящата тръба на "студената" вода. Може би това "U" коляно възпрепятства термосифонната циркулация на този контур.
А топлата вода какво я спира да се "качи" при серпентината на бойлера дори и без помпа
Онова качване до билото и слизане, ако се е напълнило с въздух, помпата трудно ще го разкара! Има ли обезвъздушител там?