• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
2v6 - майстор
vanko68 написа:
Сещам се за още един,нетрадиционен начин да не замръзва тавата.Внимателно с малък ъглошлайф се изрязват дълги правоъгълни отвори в ламарината точно под питата.Много трябва да се внимава да не се закачат медните тръбички в долната част на питата.Идеята е,когато се размразява климатика,водата да не пълзи до дренажния отвор и "по пътя" да замръзне, а да се изтече веднага след като капне от затоплената пита.Методът работи безотказно.
При мен замръзването на тавата не пречи - външното тяло си работи с 2-3 см лед в тавата.
Проблема е в леда, който се образува под външното тяло - най-доброто е да се съберат няколко стотин кила и да се откачи стойката когато няма хора отдолу :idea:
2v6 - майстор
zmeios написа:
...
А един друг въпрос, колко вата ориентировъзно се връзват около дъното на компресора, за да сгрее маслото?
Що ти е да грееш маслото :?:
Зимата като палиш колата грееш ли предварително маслото?
vanko68 - специалист
2v6 - А ти не забелязваш ли разликата,като палиш студен и горещ двигател? А освен това защо ли всички съвременни климатици са направени така? Може би инженерите на Дайкин,Тошиба и Митсубиши недоразбират нещо. В Русия братчедите бачкаха 5-6 г ,в Тюмен.Там,ако не си загрееш маслото,изобщо няма палене.Доста автомобили имат подобна функция за подгряване на маслото си зимно време преди палене.Всички северни марки като Волво,Сааб имат такива екстри.
zmeios - при марковите клими мощността е около 50 Вт за 9ка или 12ка.Като рабира се,компресора трябва да е изолиран изцяло с ватата му,не трябва да се маха. Отскоро има новост - използват се намотките на компресора,като в тях се подава слаб ток,недостатъчен за развъртане на компресора,но леко затоплящ картера.
2v6 - майстор
vanko68 написа:
2v6 - А ти не забелязваш ли разликата,като палиш студен и горещ двигател? А освен това защо ли всички съвременни климатици са направени така? Може би инженерите на Дайкин,Тошиба и Митсубиши недоразбират нещо. В Русия братчедите бачкаха 5-6 г ,в Тюмен.Там,ако не си загрееш маслото,изобщо няма палене.Доста автомобили имат подобна функция за подгряване на маслото си зимно време преди палене.Всички северни марки като Волво,Сааб имат такива екстри.
...
Всеки знае разликата, но колко хора в България подгряват предварително двигателите :?:

Не съм против да се пуска са предварително подгряване :wink: Питах zmeios за какво му е :?:
Моето отопление работи непрекъснато. Компресора започва да се включва периодично (не е с инверторно управление) при външна температура 15 градуса. Когато температурата навън е под 5 градуса компресора не спира за повече от 1 час, така че няма как да изстине.
vanko68 написа:
...zmeios - при марковите клими мощността е около 50 Вт за 9ка или 12ка.Като рабира се,компресора трябва да е изолиран изцяло с ватата му,не трябва да се маха. Отскоро има новост - използват се намотките на компресора,като в тях се подава слаб ток,недостатъчен за развъртане на компресора,но леко затоплящ картера.
Това за намотките на компресора ми звучи по-добре.
Каква е минималната температура за нормално стартиране на компресора?
vanko68 - специалист
Минимална температура на въздуха или на картера?
По спомени при Фуджицу затоплянето започва при +5° и се поддържат около 30-40° на компресора.
fore - майстор
А мога ли сам да си купя кабел за подгрев на компресора и от къде ?

Имам две Мидеи МСВ-та на Вилата и ги пускам инцидентно когато отида там. Ако отида на -15 и ги пусна незнам дали ще тръгнат или ще стане беля. Та ми се иска да ги китосам с подобен кабел.

Тук в София сложих инверторни Мидеи и те били с намотъчен подгрев-самоподгрявали когато са изключени.

vanko68 дай съвет от къде може да намеря такъв кит и как да го монтирам на конвенционален климатик.
lov - майстор
Погледна ли от кога е темата. Иначе доста има да чакаш докато vanko68 ти се обади. Те хората с полиция и кучета го дирят бая отдавна и още не са го намерили :lol:
kuuuuuul - майстор
Аааа,намерихa го ,че и парите ми върна. :-D :axe:
fore - майстор
Първо, темата може и да е стара, но това не я прави неактивна и второ не съм длъжен да знам досиетата на всички участници във форума !
Иначе много добре видях че темата е стара и специално погледнах последното мнение на въпросният колега.

Та има ли и мнения по самата тема, а не по криминалното минало на колегата ?
На мене това със зимният кит за компресора ми е по интересно.
lov - майстор
Та за това стана специалист по термопомпите в стил направи си сам. :lol:
  • 1
  • 2

Тема ""Зимен кит" за неинвертор - струва ли си?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: