Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
dnai - специалист
Трифазен 16-полюсен
1200 оборота 230 волта между фаза и неутрал,схема звезда.
8-9 ампера на фаза.
hrpankov - специалист
...абе ей за това се бия с руснаците, не им увират путинските глави... от старата Шкодичка остана динамото и мисля да му преобразувам само роторчето... пък като го завъртя, ша видя...

Прикачен файл

avtowetrodinamo.GIF
avtowetrodinamo.GIF (117.05 KиБ) Видяна 2377 пъти
dnai - специалист
Вместо да се биеш по-добре се хвани за работа!
сашо р н - напреднал
Колега от това динамо едва ли ще направиш нещо което да ти хареса .В най добрия случай
30v 10А =300w и то при 3000-4000 оборота при скорост на вятъра от 25 m/s .Всяка по-ниска скорост на вятъра и съответно и много по ниски стойности на U и А а от това и Р .Не си струва трепането по преработването .Търси нещо по-голямо неодимови магнити и време да гониш ветровете .Дано си ме разбрал правилно не се подигравам .Няма лесно в тая работа да хванеш вятъра за полезна работа ,много е щур .От опит ти казвам. Но не се отказвай и строй здраво щот оня щтурия троши всичко .Успех.
jamezon - специалист
Здравейте,аз искам да попитам някой,от хората,на които вече им е заработил ветрогенератора,по какъв начин е свързал алтернатора?Аз си правя експерименти с един от лека кола 90а е,с реле-регулатор,първоначално го въртя с дрелка,за проби,но като започне да работи,т.е да зарежда,вместо акумулатор му слагам една 100ватова кришка за проба,но много товари,дрелката си променя звука веднага.Та въпросът ми е дали ако е с акумулатор пак ще е така?Или трябва да има някаква електроника за да не се натоварва толкова?пък и това реле-регулатор не мога да разбера каква му е ролята,защото започва да зарежда на 2000-2200об/мин,после вече и на 1000об. си зарежда,само че примерно на 1600об изкарва ~40в а да речем на 1100 об.~30в.Как да стане да поддържа 13.8-14 както си му е редът?
сашо р н - напреднал
Започни да четеш този форум бавно и полека от страница 1 и като стигнеш до страница 66
най вероятно няма да имаш въпроси .Няма лесно и бързо в тая работа да хванеш вятъра
за полезна работа .Чети ще научиш много .Гарантиран успех.
edemy2001 - специалист
jamezon написа:
Здравейте,аз искам да попитам някой,от хората,на които вече им е заработил ветрогенератора,по какъв начин е свързал алтернатора?Аз си правя експерименти с един от лека кола 90а е,с реле-регулатор,първоначално го въртя с дрелка,за проби,но като започне да работи,т.е да зарежда,вместо акумулатор му слагам една 100ватова кришка за проба,но много товари,дрелката си променя звука веднага.Та въпросът ми е дали ако е с акумулатор пак ще е така?Или трябва да има някаква електроника за да не се натоварва толкова?пък и това реле-регулатор не мога да разбера каква му е ролята,защото започва да зарежда на 2000-2200об/мин,после вече и на 1000об. си зарежда,само че примерно на 1600об изкарва ~40в а да речем на 1100 об.~30в.Как да стане да поддържа 13.8-14 както си му е редът?
Основната препоръка - не се занимавай с генератор с подмагнитване. Направи нов ротор с постоянни магнити и пренавий статора. Това е правилното решение за използване на статор от автомобилен алтернатор. А, когато вземеш "правилното решение" се обади пак тук да ти дадем съвети точно как да направиш всичко това. Автомобилен алтернатор с подмагнитване е подходящ (но не препоръчителен) за задвижване с вода или ДВГ.
jamezon - специалист
edemy2001 написа:
jamezon написа:
Здравейте,аз искам да попитам някой,от хората,на които вече им е заработил ветрогенератора,по какъв начин е свързал алтернатора?Аз си правя експерименти с един от лека кола 90а е,с реле-регулатор,първоначално го въртя с дрелка,за проби,но като започне да работи,т.е да зарежда,вместо акумулатор му слагам една 100ватова кришка за проба,но много товари,дрелката си променя звука веднага.Та въпросът ми е дали ако е с акумулатор пак ще е така?Или трябва да има някаква електроника за да не се натоварва толкова?пък и това реле-регулатор не мога да разбера каква му е ролята,защото започва да зарежда на 2000-2200об/мин,после вече и на 1000об. си зарежда,само че примерно на 1600об изкарва ~40в а да речем на 1100 об.~30в.Как да стане да поддържа 13.8-14 както си му е редът?
Основната препоръка - не се занимавай с генератор с подмагнитване. Направи нов ротор с постоянни магнити и пренавий статора. Това е правилното решение за използване на статор от автомобилен алтернатор. А, когато вземеш "правилното решение" се обади пак тук да ти дадем съвети точно как да направиш всичко това. Автомобилен алтернатор с подмагнитване е подходящ (но не препоръчителен) за задвижване с вода или ДВГ.
Щом това е по-удачният вариант,няма какво да мисля.Проблема е,че не знам как да стане това с постоянните магнити и пренавиването на статора.
jamezon - специалист
edemy2001 написа:
jamezon написа:
Здравейте,аз искам да попитам някой,от хората,на които вече им е заработил ветрогенератора,по какъв начин е свързал алтернатора?Аз си правя експерименти с един от лека кола 90а е,с реле-регулатор,първоначално го въртя с дрелка,за проби,но като започне да работи,т.е да зарежда,вместо акумулатор му слагам една 100ватова кришка за проба,но много товари,дрелката си променя звука веднага.Та въпросът ми е дали ако е с акумулатор пак ще е така?Или трябва да има някаква електроника за да не се натоварва толкова?пък и това реле-регулатор не мога да разбера каква му е ролята,защото започва да зарежда на 2000-2200об/мин,после вече и на 1000об. си зарежда,само че примерно на 1600об изкарва ~40в а да речем на 1100 об.~30в.Как да стане да поддържа 13.8-14 както си му е редът?
Основната препоръка - не се занимавай с генератор с подмагнитване. Направи нов ротор с постоянни магнити и пренавий статора. Това е правилното решение за използване на статор от автомобилен алтернатор. А, когато вземеш "правилното решение" се обади пак тук да ти дадем съвети точно как да направиш всичко това. Автомобилен алтернатор с подмагнитване е подходящ (но не препоръчителен) за задвижване с вода или ДВГ.

А и аз по принцип обмислям и вариант да го въртя с едно правотоково моторче,което има доста сила,а е 100тина вата.по принцип го върти,ама проблема ми е с това натоварване,което се получава при включен консуматор,тогава няма да успява да го върти.За това питането ми беше,дали с акумулатор пак ще е така?Едва ли ще се получи това да вкарам 100вата и да изкарам 2000,ама аз съм упорит да пробвам.
Тани - модератор
Само с труд, търпение и упоритост не всичко се постига! За някои неща си трябва и АКЪЛ! Точно за твоя случай, здравия разум казва, че няма как да изкараш повече енергия, отколкото си вложил! Няма смисъл да пробваш, а няма нужда ДОРИ ДА СИ ГО ПОМИСЛЯШ!

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: