• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Ето го парадокса. На акумулатора в дясната част долу под текста 900А пише:
"PERMISSIBLE CHARGING VOLTAGE 14 - 14.4 V
KEEP ELECTROLYTE LEVEL 10 TO 15 MM ABOVE
THE TOP EDGE OF SEPARATOR"

При заряд примерно с 2А напрежението отива към 15,6V, а при 4A става 15.9V. Не че нямам с какво да го зареждам, но не спазвам ограничението на производителя, а на колата при изправна инталация няма повече от 14,6V. Според мен този акумулатор е непригоден за нормална експлоатация. Т.е. подлежи на подмяна, защото е гаранционен. Обаче вместо гаранция получих куп несмислени обяснения.
А за автом.зарядно по-горе съм писал, пък и коментара на специалистите по негов адрес:
kozl написа:
Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
А да и никъде не пише, че акумулатора е необслужваем, напротив - пише, да се поддържа нивото в клетките. Обаче тапите са под лепенките , а гаранцията не важи при повредени лепенки.
DMN - майстор
Темата е доста обширна и спорна. Аз също като теб имах такъв период, в който се чудех - как да му вдигна плътността до 1.28(напълно зареден) без да превишавам 14.4V - е, не можах да го направя със стар акумулатор, не можах и с нов. Пак казвам - може би ще стане, но ако поддържаш това напрежение с дни, и колкото акумулатора се зарежда, толкова тока ще намаля, докато стане съвсем минимален в този случай.
Изразявам лично мнение за това, което си написал в синьо(написано на акумулатора) и по принцип за напрежението 14.4V. То е препоръка от производителя да не се превишава, защото превишаването на над това напрежение става опасно за акумулатора, когато не се следи и е продължително време. Над това напрежение електролита започва да кипи(отделя се и водород, които е взривоопасен) тогава се губи и вода, и постепенно спада нивото на електролита(но при самото кипене се вдига нивото и може да се получи изтичане при люшкане) и това за необслужваемите акумулатори не е добре, защото няма как да се доливат -особено в гаранционен срок, защото трябва да има интервенция по капаците, но тогава ти пада гаранцията. Много хора след гаранционния срок си отварят "необслужваемите" акумулатори и ги доливат, ако има нужда(включително и аз на стария, затова сега си взех обслужваем). И по тази причина и инсталацията в автомобила не превишава 14.4V, но и доста често не зарежда акумулатора на 100%, а дори в някои случаи не успява и да компенсира разряда при палене, консумация на аларма и т.н, и акумулатора постепенно се изтощава или се поддържа на някакво ниво полузареден. Производителя няма как да знае на какъв автомобил ще се ползва акумулатора и колко време ще се кара. Ако си превозвач и автомобила ти работи по цял ден без да изгася, то тогава 14.4V ще са достатъчни за безопасно зареждане и поддържане на 100% заряд на акумулатора, но ако караш на къси разстояния или веднъж в седмицата, тогава не е достатъчно.
А за автоматичните зарядни си казах вече моето виждане и опит.
kozl - майстор
От моите занимания с полския акумулатор излиза, че той не може да се зарежда на колата. Моето пежо е с генератор Бош правен преди 30 г. Явно в платката на реле-регулатора има термистор, защото на студен двигател стабилизираното напрежение е 14,4V, a на топъл 13,8V. При 14,6 и електролит, при който всички топчета на аерометъра потъват, заряда вървеше м-у 0,5 и 1 А. Е колко време трябва да я карам тая кола непрекъснато та да се зареди акумулатора :?
Аз не помня такова явление с предишните акумулатори. На първа страница Монбата на снимката изкара 4,5 години без да е зареждан със зарядно, без да е доливана вода - само на Пежо 306Д и на ход. И на него пише калциева технология. За тези години на снимките на 1 стр. се вижда колко му е спаднало нивото на електролита в клетките. 6 години не можа да изкара, защото го нарочих, че заради него пежото не пали, а проблема излезе на друго място и така 306-цата е вече с Бош силвър, закупен от Метро.
jorkataG - специалист
Гледам, чета колкото мнения толкова и начините май за измерване и зареждане :) .
Да кажа и аз. За отлично зареден акумулатор се счита когато гъстотата е 1,275 на всички клетки като отклонението може да бъде в рамките на 0,01 тоест да са почти еднакви 1,27-1,28.
Зарежда се с 1/10 от капацитета на акумулатора - 100Ач с 10А до достигане на гъстота 1,27-1,28 и то след 2-3ч. престой след сваляне от заряд. Зареждането на колата се мери при напълно зареден акумулатор Не трябва да се допуска акумулатора да загрява твърде много - не повече от 40 градуса. Колата БИ могла /но не е сигурно/да зареди акумулатора слез около 250-400 км в зависимост от това колко е разреден и да се кара без консуматори
kozl - майстор
Здравей Жорка!
Отдавна не си посещавал форума и сега не си прочел всичко, а аз на теб разчитах за подкрепа. Да знаеш калцирах се с тия нови акумулаторни технологии.
В момента творя дисертация как един полски акумулатор ще се зарежда на ход и да знаеш от Неделя до сега едвам пълзи гъстотата с тия 0,5А, но напрежението съм го заковал на 14,6 (даже повече от възможностите на моето пежо).
Демек не съм гасил двигателя, вече 96 часа. И още не е стигнал гъстотата.
И като се :? , че на моето пежо при загрял двигател стабилизираното напрежение е 13,8V................ Не извън градско, ами и на околосветско каране НЕМА да зареди тоя модерен пустиняк.
Не че не мога да го заредя по схемата на по-горните съвети с по-високо напрежение и ток до 1/10 от капацитета, НО ТАКА ЛИ ШЪ ГО ПОЛЗВАМ ЗАНАПРЕД :?
И кой ли ще ми отговори на въпросите?
1. Как за 20 месеца градско каране индикатора беше зелен, значи гъстота е имало и некакси пежото го е зареждало тоя същия полски акумулатор?
2. Как на другото пежо монтанския "калциев" акумулатор изкара 4,5 години без дозареждане и без доливане на дестилирана вода при 97% градско каране?
Некои ги плюват българските акумулатори. Аз пък имам късмет с монтанските. И съм допринесъл с една прашинка, малко и незначително може би, но все пак съм допринесъл нещо положително за работните места в родината, като съм избрал българското.
А сега кво помогнах на Поляците и си осигурих неплатен труд да си зареждам полското чудо :?
DMN - майстор
kozl написа:
В момента творя дисертация как един полски акумулатор ще се зарежда на ход и да знаеш от Неделя до сега едвам пълзи гъстотата с тия 0,5А, но напрежението съм го заковал на 14,6 (даже повече от възможностите на моето пежо).
Демек не съм гасил двигателя, вече 96 часа. И още не е стигнал гъстотата.
Ми аз кво ти говорех по-горе за тези 14.4V и зареждането на акумулатора с това напрежение от автомобилната инсталация, ако караш маршрутка по цял ден, ще имаш вечно зелено око :-D
kozl написа:
1. Как за 20 месеца градско каране индикатора беше зелен, значи гъстота е имало и некакси пежото го е зареждало тоя същия полски акумулатор?
Ами аз какво да кажа, като моето око почерня на втория месец след купуването, ама карам веднъж седмично(най-дълго 50км.) Заредих го до зелено и сега пак си е черно окото. Ти караш всеки ден. Акумулатора ти е бил зареден в началото, но през тези 20 месеца постепенно се е разреждал. Да речем, че си черпел от него 100, а зареждането в колата е връщало 99(примерни единици) на седмица и така до момента, в който окото е почерняло. Но ако го нямаше това око ти въобще нямаше да разбереш колко е плътността на електролита и че акумулатора не е напълно зареден, и ще си караш още 20 месеца така и ще си палиш без проблем. Сигурен съм, че на много голям процент от автомобилните акумулатори в колите положението е същото и съвсем не стоят напълно заредени(плътност на електролита 1.27-1.28), а полузаредени и така е през целия им живот. Някои се сещат да ги заредят чак когато(ако) се разредят напълно и не могат да запалят.
kozl написа:
2. Как на другото пежо монтанския "калциев" акумулатор изкара 4,5 години без дозареждане и без доливане на дестилирана вода при 97% градско каране?
Този акумулатор имаше ли око и ако е имал - вечно зелено ли беше?
И между другото това око по принцип хич не ми вдъхва доверие на точен индикатор. Аз си разчитам повече на ареометъра, който също не претендира за точност, но поне ми е по-сигурен(взимам предвид и температурата, щото тя също влияе при измерването), докато онова око знам ли го по какво се е загледало там вътре :-D
profesionalist_wood - майстор
Чекайте ся,епа нали като се запали двигателя в студено време бързо се изтощава акумулатора.При ниски температури, когато маслото в двигателя се е сгъстило и оказва допълнително съпротивление, черпената от акумулатора енергия при пускането на двигателя значително нараства. И е хубаво преди да включим стартера е хубаво да си включваме фаровете за по 2-4 секунди по 3 пъти да се размърда акумулатора и тогава палим. Ако пак се запъва двигателя, ще врътнем на манивелата (въпреки че от 40 години ги няма вече) да запали мотора или на съвременните с тресчотка с да се развърти ремъчната шайба-това някой пробвал ли го е? :?
kozl - майстор
Оно време, кога акумулаторите беха дефицит и се чакаше за тях, карах на родителите ладата и палеше със манивела от 1/4 оборот. И нямах зарядно. Паля с манивелата акумулатора се възбужда, през деня си пали, на следващия ден пак с манивелата. А сега няма манивела - има компютър, а като няма ток за компа и манивелата е безполезна.
profesionalist_wood на дизела има свещи. Преди да завъртя подгряват, така че фаровете нема смисъл да ги пущам предварително.
DMN написа:
Ми аз кво ти говорех по-горе за тези 14.4V и зареждането на акумулатора с това напрежение от автомобилната инсталация, ако караш маршрутка по цял ден, ще имаш вечно зелено око
Да това е така, всички замери, които съм писъл го потвърждават. Това дето го правя го правя от инат и да докажа, че този акумулатор на колата не може да се зарежда, дори и на околосветско каране.
В момента ползвам стария Монбат Изображение от 2009 г. С автом. зарядно дигнах 2 топчета на аерометъра, останалата гъстота като го зареждах с 4А при напрежение 15,4V.
Индикатора почерня малко след гаранция (и това го пиша 3 път в тая тема). После поради незнание, че се отваря без да се троши така е ползван 4,5 г, без проверки, докато дойде момент, в който поради други причини дизела не палеше и без да го зареждам и обгрижвам го набедих за виновник. И все пак не го изхвърлих, а явно има още живот в него.
На пасата на жената (комън рейл дизел), вече втора зима е същия Монбат и "очото" все още е зелено. Колата се кара предимно градско от къщи до работа и веднъж дваж месечно разходка извън София. И на пасата като загрее двигателя напрежението на инсталацията намалява под 14V :?
И по-добре да има индикатор - колкото и да е верен поне подсеща, че нещо се случва.
profesionalist_wood - майстор
Добре а да питам дали някой се е опитал да преправи двигателя да се закачи една самоделна манивела и да се опита да запали,ей тъй за проба... :?
jorkataG - специалист
Привет.
Кози не съм влизал щото немаше как да го направя, не съм чел подробно прочетох отгоре отгоре нещата и написах каквото знам от опит /неколко години на Ломското шосе да продавам акумулатори :) /. Аз и в други теми съм писал и във форума на опел съм се изявявал по въпросите за акумулаторите. Моето лично мнение е че акумулатор требе да може да се отваря - да си е с капачки които да отвия законно и да си доливам водица.
Е на тоя етап съм със запечатан/не се обслужва ама така ми го препоръча моя приятел че да ми го оправи откъм гаранция но това е друга бира.
Който има да зарежда да си го зареди със зарядно, не разчитайте колата да го зареди ако е изтощен, не си играйте просто не си струва бензина/нафтата.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: