Ето го парадокса. На акумулатора в дясната част долу под текста 900А пише:
"PERMISSIBLE CHARGING VOLTAGE 14 - 14.4 V
KEEP ELECTROLYTE LEVEL 10 TO 15 MM ABOVE
THE TOP EDGE OF SEPARATOR"
При заряд примерно с 2А напрежението отива към 15,6V, а при 4A става 15.9V. Не че нямам с какво да го зареждам, но не спазвам ограничението на производителя, а на колата при изправна инталация няма повече от 14,6V. Според мен този акумулатор е непригоден за нормална експлоатация. Т.е. подлежи на подмяна, защото е гаранционен. Обаче вместо гаранция получих куп несмислени обяснения.
А за автом.зарядно по-горе съм писал, пък и коментара на специалистите по негов адрес:
"PERMISSIBLE CHARGING VOLTAGE 14 - 14.4 V
KEEP ELECTROLYTE LEVEL 10 TO 15 MM ABOVE
THE TOP EDGE OF SEPARATOR"
При заряд примерно с 2А напрежението отива към 15,6V, а при 4A става 15.9V. Не че нямам с какво да го зареждам, но не спазвам ограничението на производителя, а на колата при изправна инталация няма повече от 14,6V. Според мен този акумулатор е непригоден за нормална експлоатация. Т.е. подлежи на подмяна, защото е гаранционен. Обаче вместо гаранция получих куп несмислени обяснения.
А за автом.зарядно по-горе съм писал, пък и коментара на специалистите по негов адрес:
kozl написа:Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.А да и никъде не пише, че акумулатора е необслужваем, напротив - пише, да се поддържа нивото в клетките. Обаче тапите са под лепенките , а гаранцията не важи при повредени лепенки.