• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Почерпете информация и ценни съвети от темите за окачени тавани или разгледайте
изпълнители за окачени тавани и сравенете оферти и цени за вашия предстоящ проект
Тани - модератор
marian1 написа:
Дюбелите - ползвам 2 варианта - гредарски пирон или импакта - много по удобно е и не отплесва по профила - особено ако ти е необходимо несмачкан :lol:
Ползвам хартиен на ролка, а на натоварени ръбове ( е 5 лв е 3 метровия, но е перфектен завършек и визуално и при работа) ползвам шитрокския ( метално хартиен - не му знам името) много по устойчив на въздействие! Получава се отличен завършек!
За импакта - подкрепям с две ръце! Отдавна не си нося чук за монтаж на профили. Ползвам го само за металните дюбели. Миналата седмица разглобявах едни стени и си отпсувах при демонтажа на профилите монтирани от едни колеги. После се изкефих като стигнах до моите , но за кратко всички дюбели се развиха, но се оказа, че съм залепил UW-то с уплътнител за плочките на пода :wallbash:
marian1 написа:
... ползвам подобна на тази http://www.tashev-galving.com/040+UNG+7 ... 1%8A%D0%BB - и когато я купих струваше около 10 лв
...
С тази мистрия, посмъртно не можеш да направиш отличния завършек на хартиен външен ъгъл! За перфектна визия, е необходимо "да можеш да се порежеш" на ръба, а мистрията си има доста сериозен радиус на закръгление. И аз си бях купил преди години такава, но след първия опит я захвърлих някъде. Според мен е по-скоро за по-груби мазилки. Например за външна топлоизолация.

Лично на мен не ми липсва каручка за външен ъгъл на гипскартон - работата върви бързо и гладко при добре подготвена основа. Просто избутвам добре излишния материал леко под ъгъл с маламашката. При тази процедура, колкото и да е голям натиска, хартиената лента прилепва все по-плътно към стената. Алуминиевата лента си остава по-висока и на следващата ръка ръба на хартията се покрива изцяло с материал.

Не така стои обаче въпроса с вътрешните ъгли. При тях първо равномерното нанасяне нанасяне на материала е затруднено, а и после при по-голям натиск при залепване (избутване на материала) с ръба на мистрия, маламашка или шпакла, е възможно да издърпаме или отлепим лентата. Ако пък остане не добре избутан шпакловъчен материал под лентата, след изсъхване е невъзможно да се премахне бабуната без да се наруши целостта на хартиената лента. Ако пък натиска е преклалено голям, дори да не изместим лентата е възможно да избутаме почти всичкия материал и лентата да се отлепи след изсъхване. Повторното ѝ залепване, също е почти невъзможно. За там вече съм се замислил за една "каручка", но напоследък все по-рядко се занимавам с гипскартони и май ще ми се размине покупката. Ако все пак някой открие ценово по-приемливо предложение - да свирка! Братята китайци дали не са направили нещо по въпроса :?
marian1 - майстор
Няма нужда да се квалифицираме кой - какъв е, и с какъв манталитет! За хейтването - ми изглежда, че започна ти, с избиване на комплекса - намек че едва ли не си имал всичко - е без пушка де! :lol: ама.....ха ха ха
Написал съм АЗ какво и как ползвам - а кой имал совалка, ама за полигнон нямал си е твоя работа! - Ти ако с това се занимаваш основно - си купи ако искаш и акции от шийтрок, а за един винкел с 4 ролки - 120 ески не давам! Не отказвам да си взема подобен инструмент, но не и на тази цена. Моята работа е съвсем различна, и това е само една малка част от това с което се занимавам - нямам толкова големи обекти! Това го правя с необходимия минимум инструменти и не се бутам в отличниците, а само в качество мн.добро! Така че за един два тавана на няколко месеца - съм 6!
Добавям и това от първия си пост " хареса ми каручката " което показва че НЕ отричам новите неща, и в следващ мой - че е необосновано скъпа! По същия начин ти нямаш пушка - но аз не те квалифицирам с манталитет!

Ако продължиш да пишеш ( спорямо мен ) ми го пиши на лични ( нали е към мен) иначе темата е за друго! Смешно е за автора - пита нещо, а гледа некви мистрии се разправят!

А иначе в хубаво време разходки и чист въздух - помагат да си успокоиш нервите! Няма нужда да си изкарваш нервите - и те черпя една студена :prost: за да свалим напрежението, заровим томахавките и да се върнем на темата!

Тани - смятам че ако пуснем една тема, тук е пълно с готини хора и ще ни направят и външна и вътрешна каручка - още повече, ако се съберат повечко поръчки! Трябва да свалим размери от някъде. Ако си съгласен - да опитаме? Подчертавам нямам нищо против и Пух да се включи - да не се чувства засегнат!
И последно - понеже много ми е кофти от такива разпри - ако Пух е съгласен - ползвай гумата и остави само това по въпроса на автора моля.


И към автора, малко по темата му - ако намериш познат с щанцови клещи http://www.discounto.de/Angebot/Stanzza ... Q_DLeEbjBw аз ползвам подобни - ги вземи, почти няма да ти трябват копчета. Това спестява време, пари и най-вече проблеми - защото разбирам, че не си се занимавал и този начин ще те предпази от подигания от главите на копчетата - особено на малки парчета и участъци.
bialk - специалист
Започнах ремонта първо със стените. Забих UD-та в тавана и с отвес пренесох нивото за UD на пода. Започнах нареждането на CD през 60 см, на вратата видях малко зор, заради обръщането, но се справих. За вътрешните ъгли използвах PVC завършващ профил, закрепен с копчета на CD, като по този начин спестявам по едно CD на ъгъл:

Изображение

Сега обаче предстои най-трудното - обръщането на прозореца с метал. В предишния ремонт преди 9 години го обърнах с UD-та, закрепени на CD-та по този начин:

Изображение

Обаче на новия прозорец разстоянието от горната част на дограмата до трегера над прозореца е само 1 см и не ми се рискува да го запълвам с вата, която набита на 1 см няма да има никакъв ефект. Мисля да сложа 2 см фибран и после 1,25 гипсокартон, но тогава ще покрия голяма част от профила на дограмата и после няма как да закрепя носачите за щорите.

Изображение

Дайте някаква идея за прозореца?
marian1 - майстор
Виждам една грешка при първата ти снимка - тя се отнася, както за ГК така и за външна Тизолация - около прозореца се старай да нямаш права фуга (от тавана до пода) - в случая с ляв и десен перваз - фугата не трябва да е продължение на отвесния перваз - предлагам ти да пускаш цд до пода - от тук 2 варианта - единия листа го режеш от долния перваз до пода и откриваш половината цд ( 3 см) - така фугата става зиг заг. За ъгъла не ползвам второ цд, а уд - - 2 варианта първо винтиш листа към стенния цд, след това върху него (монтираното ГК) завиваш уд и слагаш капака на другия ъгъл. 2 вариант - в зависимост от ситуацията уд го винтя предварително на немонтирания капак - и след монтаж за него захващам другия капак. За фугата над прозореца - ако правилно те разбирам, ти е тясно - можеш вместо фибран, да си укрепиш капачето и с пяна да го запълниш, плътно! - при този вариант, трябва да ползваш пяна за лепене, не за монтаж! (има разлика, по малко се раздува) и въпреки това - хубаво укрепване за да не изметне.
Относно окачвачите под перваза - поставям 2 - ( вижда ми се един при теб) там е натоварена зона - поставям малко под и малко над коляното ми :wink: При стените окачвачите си си разпределил аритметично ( за мен са малко високи) - аз изтеглям винаги на нивото на коляното - защото това е опасната зона.
По стената - няма нужда от копчетата - ще ти бутат (надигат) ако нямаш щанцови клещи - по-добре дори и да ги няма - няма къде да мърдат - при монтажа на ГК ги целиш отвън ( този начин пести време, копчета и надигане) точките на ГК ти помагат за целенето, ако имаш изместено си бележиш на пода и пак си целиш през двата профила.
П.С. Това е моя начин - никого не обвързвам с използването му!
bialk - специалист
Това за копчетата ми е ясно, слагал съм само за фиксиране на CD-та в UD в зони, където няма да слагам картон (ще правя и окачен таван затова темата ми е в този раздел). Разбирам грешката си от първия ремонт при обшивката на прозореца - този път ще гледам да избегна дългата фуга ( странно как вече 9-та година няма пукнатина по шева). С UD в ъглите вероятно става по-бързо и икономично - ще го имам предвид.

Относно трегера над прозореца, мисля че там е най-големият ми проблем - явява се външна стена от бетон и не искам да оставям термомост там. Ако не бяха щорите щях да закрепя един завършващ пвц профил в дограмата, в който да вмъкна пердето от гипсокартон и да запълня отвора с пяна. Вероятно така и ще направя, а за щорите ще му мисля после.
marian1 - майстор
имаш и друг вариант - има тясни щори - габарита им е с ширината на стъклодържателя и там и се монтират.

За фугата - така го дават по брошурите!
bialk - специалист
marian1, а как поставяш копчетата на окачвачите в ъглите? Аз ги оставих закрепени само от едната страна, понеже нямам такава приставка за винтоверта :cry:
marian1 - майстор
Ами и аз или ги оставям така, или ползвам ъгловата приставка - зависи от ситуацията.
Понякога измествам и цд (под 60 или 120) ако позволява - и тогава влиза в действие варианта с закаченото уд на листа, преди монтажа - всичко според ситуацията - дори съм слагал клинове понякога - в кофти места ( за да не поддава ъгъла ) от фибран, или от парчета цд перпендикулярно на вертикалните с леко напрежение, или парчета картон извинтени като перо :wink:
ползвай фантазията си! Няма да правиш совалка ( то и те падат, а уж са правени от професионалисти)
bialk - специалист
Някой може ли да каже дали се произвеждат по-голям размер от 6/40 от този вид метален дюбел (от снимката на leonardo_vd):

Изображение

Търсех в нашия град, но най-големия размер, който намерих е 6/40. Бих искал да се подсигуря с по-дълги - 6/60 за тавана.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Трябва ли да харчим материалите по този начин?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: