• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 49
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivanovbg - майстор
Я ся кажи какво направи сам- стъклените тръби или неръждаемото гофре? Ти го обръщаш май на сглоби си сам(неправилно) :wink:

Само за информация едно HEAT PIPE заедно с тръбата на дребно е 32лева.Като махнеш тръбата за 15 ... гофрето трябва да е достапод 4лв метъра за да си заслужава да замени HEAT PIPE-то. Като се има в предвид, че тръбата контактува само в допирните си точкии КПД-то е драстично малко... излиза загуба на време и материали.

Медния колектор можеш да си го направиш сам с тръби и припой,не че ако жертваш 10% от КПД-то няма да го направиш от желязо за по евтино.

Колкото до пастата ... ми ако си сръчко и сам си си правил колектора, можеш без проблем да си монтираш по една гресьорка на всяка тръба и с такаламит да си вкарваш паста когато решиш без да разглобяваш. Скоро сменяхме гресьорки на един джип - по 7 стотинки беше бройката.

:partyman:
agro - специалист
Привет на участниците в дискусията! Четох, четох и не мога да се сдържа да не вметна следното:
Ако вакуумните тръби оригинално ни се предлагаха за производство на загрят въздух,представете си с какъв ентусиазъм щяхме да се стараем да ги направим за вода в стил направи си сам. Отсега си представям купищата основателни аргументи да заменим въздуха с вода. Повечето ползи даже вече са споменати в темата. И те така.
Evgeniy - майстор
Ако цитирам класиците в тази тема - "Ех Иванов, кефиш ме"...
Иванов, ти виждал ли си спечена силиконова паста - бучки и бял прах дето трудно се чистят? Ако я видиш ще забравиш за всякакви гресьорки.

А за хийт пайп - остава да кажеш че тази алуминиева ламаринка дето има - няма 0.4мм предава топлината на медната тръба през два/четири термомоста с размер 0.4х16х1800 мм... Просто всичко в тръбата се загрява на макс.
ivanovbg - майстор
Гена, виждал съм спечена грес която също едвам се чегърта. Това е от липсата на регулярно гресиране. Силиконова паста също. Доста се използва в колите под разните комутатори. Основния проблем е изпаряването на силиконовото масло от пастата. При навременна подмяна няма да има изсъхване, особено като е въпрос на няколкоминутно натискане на такаламита, а не на часове разглобяване и сглобяване на целия панел.

Не съм правил експеримент да видя кое е по ефективно - набутаната тръба или хитпайпа, но ми се струва че не си прав. Ако искаш тествай и докажи. Аз засега оставам да вярвам на разработеното от инженерите - особено като е и по евтино и с по малко труд :wink:

:partyman:
шоп - майстор
Ако говорим за ефективност и сравняваме различните типове системи, най-ефективна е системата, която Евгений има. Самоизточващата се мокра тръба е евтина, лесна за изработка, проса и ефективна. При нея има директен контакт стъкло-вода.

След нея СПОРЕД МЕН се нарежда U тръбата. Там има трансфер на толина стъкло-въздух-метал-вода.
На последно място по ефективност е HEAT PIPE.Трансфера на топлина е стъкло-въздух-метал-флуид и отделно в колектора пак имаме флуид-метал-метал-вода.

Мократа тръба със серпентина също е ефективна система, както и обикновенната термосифонка.

Всяка система си има + и - и всичко зависи от конкретните условия и желания на собственика.

Иванов...повярвай ми, добре съм направил сметка на парите и когато колектора е готов и монтиран ще обява тук каква е себестойността.
ivanovbg - майстор
Не забравяй да включиш бирата и мезето в сметката :wink:
:partyman:
Evgeniy - майстор
Иванов,
Имаш право :) Но и аз не съм казал, че напъханото гофре ще е по-ефективно от HP. Според мен нещата са на кантар или много близки и алуминиевата ламаринка не е сериозен топлоносител, голяма част се затопля от въздушната температура на цялото пространство.

@ Шоп:

С твоя ентусиазъм и последователност се изкушавам да ти пусна още една муха в главата - тази конструкция е идеална за запълване оставащия обем в тръбата с PCM - Латентен материал и да акумулираш топлина директно в добре изолираната тръба за сметка на фазовото превръщане. Китайците имат разработка с PCM с 55-60 градуса на фазовото превръщане. Ако има достатъчно количество - все едно имаш термосифон, но с по-малък обем.

Прикачен файл

PCM collector.JPG
PCM collector.JPG (101.89 KиБ) Видяна 2555 пъти
ivanovbg - майстор
Запълването е идея, но трябва да се държи сметка за температурното разширение на двете фази, иначе :feuer:

Ламаринките са си напълно сериозен топлопреносител. Първо лягат на почти цялата площ и второ - не е нужно преоразмеряване. Сам казваш, че топлинната мощност на една тръба е 75 вата. Знам аз, че ще стигнете до инженерното решение накрая, но след доста труд и бира :partyman:
шоп - майстор
ivanovbg написа:
Не забравяй да включиш бирата и мезето в сметката :wink:
:partyman:
:-)))) може и да си прав. Това автоматично прави колекторите от бирени кенчета, които съм направил - най-скъпите колектори. Още имам по таваните огромни чували пълни с кенчета чакащи да им дойде времето.

Евгений, както винаги си точен и пълен с идеи. За съжаление представа си нямам от къде и коллко струва този латентен матерял. Чел съм за латентните буфери, запознат съм бегло с енергията от фазово превръщане, но дотам. Може би, съм останал с впечатление, че тази технология е още много скъпа.

Моля те, ако имаш време и желание, обясни или прикачи някой линк. Смятам, че ще има доста заинтересовани.
Evgeniy - майстор
Идеята е проста, за разлика от изпълнението и е дискутирана тук, особено в темата за "Латенто".
Акумулирането на топлина е за сметка на енергията, която се поглъща/отдава при преминаване от твърдо в течно състояние и обратно.
Има доста опити и изследвания в тази насока. Ето тук едно добро и нагледно изследване:

Фокусира се върху няколко материала - ето графика за действието и количеството енергия според маса и обем:
Прикачен файл:
PCM.JPG
И от моите търсения преди време бях стигнал до Натриев Ацетат - Трихидрат - точка на топене 58*.

Докато във водна среда трябва да се затваря в неръждаеми контейнери, при твоята конструкция (или U-pipe) може директно да се насипе в тръбите.
Ето тук го намерих за цена 4.80/кг за торби 25кг.

В тръбата се събират около 2.2 литра вода. В 3 метра гофре средно Ф15 има около половин литър, значи за една тръба ще остане около 1.7 литра обем за насипване. Според уикипедия плътността е 1.45 g/cm3, значи ще хване около 2-2,4кг на тръба. Латентната енергия я дават 264–289 kJ/kg (73-78 W/kg). Значи една тръба ще може да акумулира 150-170 ватчаса.
3 кв/ч при 20 тръби си е сериозна помощ - все едно 80 литров бойлер загрят с 32 градуса.
Моля някой да провери сметките :)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 49

Тема "Въздушно слънчево отопление с вакумни тръби" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: