• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
jorkataG - специалист
Гледам че няколко човека пишат /включая и себе си/ едно и също нещо но, въпроса е да се чете преди да се пише. Аз пиша нещо след мен колегата примерно пише и той почти същото само че с други думи. Дайте да пишем без да се повтаряме тотално. и да пишем за крайния резултат без междинни обяснения щото след 1 седмица в темата ще се появи отново въпрос как некой да си спаси акумулатора щото от толкова разводняване нищо не може да разбере.
Необслужваем акумулатор се зарежда с 5% от капацитета си защото не може да се отворят капачките се натрупват изпарения при заряда които са взривоопасни. Обслужваем се зарежда с максимум 10% от ампеража защото загрява а не бива да загрява повече от 40 градуса. За десулфатизиране на акумулатор се зарежда с 2-3% като не е необходимо да се се пипа волтажа ако се работи с професионално зарядно регулира се единствено ампеража. Тва е в общи линии всичко, което е най важното. а иначе има хора които, се занимават само с това и ще го направят както трябва.
user223 - напреднал
Какво ви е мнението за зарядните у-ва СТЕК замислям се за едно такова включено постоянно тъй като се случва по няколко седмици дори месец да не се кара колата.
Освен това гледам че има доста функции, но и цената тук не е никак малка.
Това е сайта http://www.ctek.com/.
lov - майстор
jorkataG написа:
Гледам че няколко човека пишат /включая и себе си/ едно и също нещо но, въпроса е да се чете преди да се пише. Аз пиша нещо след мен колегата примерно пише и той почти същото само че с други думи. Дайте да пишем без да се повтаряме тотално. и да пишем за крайния резултат без междинни обяснения щото след 1 седмица в темата ще се появи отново въпрос как некой да си спаси акумулатора щото от толкова разводняване нищо не може да разбере.
Необслужваем акумулатор се зарежда с 5% от капацитета си защото не може да се отворят капачките се натрупват изпарения при заряда които са взривоопасни. Обслужваем се зарежда с максимум 10% от ампеража защото загрява а не бива да загрява повече от 40 градуса. За десулфатизиране на акумулатор се зарежда с 2-3% като не е необходимо да се се пипа волтажа ако се работи с професионално зарядно регулира се единствено ампеража. Тва е в общи линии всичко, което е най важното. а иначе има хора които, се занимават само с това и ще го направят както трябва.

Я я пак че нещо не схванах от теорията ти. Или ако искаш бъди конкретенн. Препратки към текста и указанията на някой производител. И ако може без умозаключения по градски митове и легенди.
kozl - майстор
user223 написа:
Какво ви е мнението за зарядните у-ва СТЕК замислям се за едно такова включено постоянно тъй като се случва по няколко седмици дори месец да не се кара колата.
Освен това гледам че има доста функции, но и цената тук не е никак малка.
Това е сайта http://www.ctek.com/.
Ами това са зарядни с микропроцесорно у-ние и имат няколко цикъла на зареждане. Първоначално зареждат с импулсен ток. Обаче не пише за заряд/разряд, а само импулсен заряд. А пише, че е процес на десулфатизация. Може би :? Доколкото знам и Бош я има тази функция и се включва автоматично когато акумулатора е разреден под зададеното напрежение. Светодиодна индикация показва стъпките на зареждане.
От 3 до 7 стъпките ги има и моето зарядно. До тук за мен няма нищо интересно. Някъде бях срещал схема на автоматично импулсно зарядно заряд/разряд, при което напрежението се измерва веднага след цикъла заряд, преди да се включи разряда. Проблема и на това СТЕК автом.зарядно според мен си е съшия като моето. Следи напрежение на батерията, а не гъстота на електролита. И ако критерият е гъстотата, а не напрежението то акумулатора си остава недозареден, а лампата му свети и показва зареден акумулатор.
Аз вече писах, че с намаляла гъстота и черен индикатор моя акумулатор беше тестван за капацитет и стартов ток с товарни уреди и бях уверен, че е супер. Разбира се стартовия ток тестовия уред отчете 600А, вместо 900А по ТТданни, а от другата индикация за капацитет аз нищо не разбрах какво отчете уреда. Но и двата уреда не проверяват гъстотата, а проверяват волт-амперова характеристика и по нея отсъждат.
В тази тема се дадоха съвети за зареждане с ток без да се спазва ограничение по напрежение. Аз такива съвети не съм срещал в техническата литература. Нямам обяснение защо. В сервиза на полския акумулатор също се изтърваха за зареждане с ток 10А, а на въпроса ми какво ще е напрежението при такъв ток - мълчание.
В заключение ако критерият за зареден акумулатор е гъстотата на електролита, не ти трябва такова зарядно. Но щом ще остава дълго акумулатора в престой каквото и автоматично зарядно си вземеш ще ти поддържа цикъл на зареждане от-до по зададено напрежение. Примерно моето поддържа напрежението в-у акумулатора в диапазона 13,2-14,6 V.
Кики - специалист
И с това зарядно ще може да се вдигне гъстота ама ще му трябват няколко дни че и седмица, иначе изглеждат добре и явно фирмата е специализирана щом предлага толкова варианти. Изглеждат обещаващо но не можах да намеря дилър в БГ, не че ще тръгна да купувам ама исках поне да видя цените.
kozl - майстор
За гъстотата - седмици може би :?
Ако ти се чете по-назад съм описал експеримент.
jorkataG - специалист
lov написа:
jorkataG написа:
Гледам че няколко човека пишат /включая и себе си/ едно и също нещо но, въпроса е да се чете преди да се пише. Аз пиша нещо след мен колегата примерно пише и той почти същото само че с други думи. Дайте да пишем без да се повтаряме тотално. и да пишем за крайния резултат без междинни обяснения щото след 1 седмица в темата ще се появи отново въпрос как некой да си спаси акумулатора щото от толкова разводняване нищо не може да разбере.
Необслужваем акумулатор се зарежда с 5% от капацитета си защото не може да се отворят капачките се натрупват изпарения при заряда които са взривоопасни. Обслужваем се зарежда с максимум 10% от ампеража защото загрява а не бива да загрява повече от 40 градуса. За десулфатизиране на акумулатор се зарежда с 2-3% като не е необходимо да се се пипа волтажа ако се работи с професионално зарядно регулира се единствено ампеража. Тва е в общи линии всичко, което е най важното. а иначе има хора които, се занимават само с това и ще го направят както трябва.

Я я пак че нещо не схванах от теорията ти. Или ако искаш бъди конкретенн. Препратки към текста и указанията на някой производител. И ако може без умозаключения по градски митове и легенди.
Къде видя градските митове и легенди в това което пиша? Не пиша умозаключения или разсъждения от общ характер а пиша от собствен опит натрупан от работата ми в магазин за акумулатори представител на Искра-Пазарджик, Старт-Добрич - собственност вече на Монбат -Монтана и още доста марки предимно внос. И като сме почнали моля да уточните драги ми господине къдесъм писал митове и легенди. Посочете къде ТОЧНО греша.
lov - майстор
Понеже не мога да цитирам. Казваш че пишеш от собствен опит натрупан като продавач на акумулатори. Та да се разберем помолих да ми цитираш кави зарядни токове дава производителя а не ти какво си измислил като по добро. Щото в противен случай ставаш автор точно на някакъм мит придобит от твоята богата практика.
И вообще наясно ли си кави са токовете на заряд в един какъвто и да е акумулатор след малко по продължително стартиране. Че те ако не могат да поемат такива токове всичките необслужваеми да беа станали бомби бре. Апропо то водород се отделя при всичките че дори и при силен разряд.
И за да съм конкретен къде видя тия 5А за необслужваемите. И ако карам с батерия 200Аh или пък с 40 пак ли да си я зареждам с 5 ампера щото да не гръмне.Да на втората дори при нормален заряд им идват теоретично в повечко ама пак става само че трябват познания. а не говорене само.
Та или биваш конкретен за вид модел и капацитет на дадено изделие или мълчиш кат дупе.
jorkataG - специалист
А били цитирал къде аджеба съм писал 5А щото аз си четох постовете и видях че съм споменал 5% а между 5А и 5% разликата е все едно да ми казваш че ще се напия с еднакъв успех ако пия ракия и и ако само съм си наврял носа за да я душа.
По моята логика /пиша с %/ ако имам АБ 100 Ач - необслужваум ще го зареждам с 5% от капацитета му т.е. с 5А по простата причина че вентилационните отвори които ги има все пак са с по ограничена способност за циркулация. По твоите примери колега, АБ 200 Ач -необслужваем бих зареждал отново с 5% или 10А а АБ 40Ач - необслужваем бих зареждал с 5% или 2А. На въпроса къде го пише ами в книги които не бих се наел да сканирам. И преди да нападаш прочети кой какво пише и за да си убедителен поне ме цитирай но точно а не да преправяш цитата щото може да редактираш собствените си мнения но моето не можеш.
Успех с твоите методи на зареждане бъди жив и здрав пък аз ще си запазя митовете и легендите за себе си и ще продължа да оправям акумулаторите на РАЗБИРАЧи от твоя калибър. :drinkers:
lov - майстор
Да прав си за процентите грешката е моя. Карах малко по инерция. Бъди спокоен няма да сиредактирам поста.Свикнал съм да работя с по големички капацитети АБ. Та човешко е понякога да караш по инерция.
Но пак държа да ми покажеш официален документ който да указва че необслужваемите трябва да се зареждат с по малък ток защото дренажните и вентилационни отвори не могат да пропуснат това количество газ а и го задържат и има опастност от експлозия. Та искам и да ми изясниш какво точно е опасното. Че не може да пропусне това количество и ще се надуе и спука от свръх налягане или че водорода ще се натрупа там и ще последва пак експлозия. И ако може пак една справка колко е обема на зи дренажно кондензационни отвори.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: