teves написа:Я пак?Не е сериозно да пишеш такива работи и очевидно , си вярваш!!!Не пак, а отново. Напрежение е разликата в потенциала между 2 точки. Това, което наричаме нула всъщност е заземяване на единият край на вторичната намотка на трансформатора в трафопоста. Понеже е заземена, електрическа верига може да се затвори както между фаза и нула от електрическата инсталация, така и между фаза и всяко друго произволно тяло, което е "заземено". Достатъчно добър заземител очевидно се оказват и краката на човек, щом явлението с докосването на фазов проводник е смъртоносно, ако си стъпил на земята. Именно поради тази особеност съществува едно особено изискване за галванично разделяне.
Що иде реч до съпротивленията - не идентифицирай съпротивление с резистор. Елементите, които съхраняват енергия под формата на полета имат склонност да се противопоставят на промяната на протичащият ток. Освен това тези елементи са фазоинвертиращи, ако погледнем диаграмите за зареждането/разреждането им. Те внасят разлика между тока и напрежението, тъй нареченото "дефазиране". От елементчетата кондензатор и индуктивност/намотка едното прави разлика -90градуса, а другото +90 градуса. Поради характера на товара в практиката, за да му се оправи и факторът на мощността, съответно се добавят фазоинвертиращи групи. За това и в онези хубави заводи, където се ползват много и големи електродвигатели, често се изграждат и групи кондензаторни батерии. Защото за разлика от битовите абонати, за промишлените има "наказателна такса" за реактивен товар. Той натоварва проводниците допълнително, а всъщност е енергия, която периодично се обменя между консуматор и захранващ източник.
Още въпроси?