Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
terziisky - специалист
Другата седмица,ще извикам "майстора". Какво значи компресора да работи на мокър ход и какви могат да са последствията.
nikolson - майстор
"Мокър ход", или "течна фаза". Накратко казано, охлаждането е процес на изпаряване на фреона. Само че в случая фреонът не може да се изпари на 100% и задържа енергия, която не е оползотворена в изпарителя и се "доосвобождава" в тази тръба. Не мога по-ясно.
lov - майстор
Ми и аз да се опитам да го обясня по лесно. Компресора засмуква финни капчици фреон. А както се знае течностите не са свиваеми. Та буталото блъска все едно върху твърда повърхност. А и условно казано му е по лесно да работи недозареден без особенни загуби на КПД отколкото препълнен.. Ако са ти сложили вентил за пълнене просто ще изпусне малко фреон и толкова. Работа за 5 мин. и даже и без инструменти
terziisky - специалист
От тук ли се изпуска ако е препълнен?

Прикачен файл

DSC_0755.JPG

Прикачен файл

DSC_0756.JPG
lov - майстор
Да от там става номера. Вътре има игличка като на вентил за кола. Но си има чалъми колко да се изпусне и е хубаво да се следи по манометър какво става вътре. Та викай си майстора да си довърши работата най добре.
terziisky - специалист
Здравейте.
Изпуснах малко през вентила,преди около 2часа. Заледяване почти изчезна.Как да разбера ако съм изпуснал прекалено много? Признаци?
lov - майстор
Остави го до утре да си работи и тогава си прецени още колко ако има още замръзнало. Оценката е малко субективна колко. Постига се с практика. :) Ако се налага още изпускай по много по малко и го оставяй да работи поне по половин час защото чак тогава се вижда разликата реално. Тръбата може да е студена но не трябва да има скреж по нея.
Но принципа е по добре недозареден от колкото препълнен. По добре е за компресора.
terziisky - специалист
Лед/Скреж нищо няма вече. Водата която се отделя се събира в контейнера,които се намира над компресора. Малко му се промени звука на работа.
Тръбичката която излиза от компресора и тръгва на горе(с цел охлаждане) към радиатора(не знам как се нарича)На допир е много топла,не може да си задържиш ръката на нея.Чак толкова топла до сега не е била.
terziisky - специалист
Сутринта станах и нямаше лед. Обаче когато започне да работи компресора се образува скреж.Тоест сме на прав път,изпуснах още малко и през час ще го наблюдавам докато не изчезна образуването на скреж?
.
lov - майстор
Това дето е отзад и се нагрява му казват кондензор и е нормално да стига доста високи температури. Даже точно така трябва да бъде. Загряването трябва да почва от компресора и вече в края където е фреонивия филтър температурата да е паднала на около 30-32 градуса. Фреоновия филтър е една по дебела тръба и е заварена към края на кондензора и от другата им страна има друга много тънка тръбичка вероятно навита на спирала. Когато работи компресора лед не трябва да се образува по тази тръбичка това е и показателя който се следи. Но настройката на термостата за температурата трябва да бъде някъде в средно положение и да мериш температурата вътре във фризера камерата. Там трябва да достига около -15 -18 а в хладилната част +3 +5 градуса. Компресора трябва да е включвал и изключвал няколко пъти тоест не по малко от 20-30 минути след всяко изпускане.
Но много се притеснявам какви ще ги свършиш защото онова черното блокче в ляво дето влизат много тръбички е така да се каже разпределител и той пренасочва фреона към фризерната или хладилната част според термостатите. То няма как да ти го обесня по просто как е направена системата и как работи. Пък и за теб не знам какво е изпускане като количество. Ако не тече както преди от разтопената скреж може да не го пипаш повече или оставяй го да си работи през деня и вечер се занимавай с него за да има време да си влезе в режим и да се вижда какво точно става след като нямаш с какво да измерваш.

Тема "Проблем хладилник!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: