• 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
profesionalist_wood - майстор
toolegittoquit написа:
Chefo77 написа:
Ако имаш желание (не че имаш, но все пак), можеш да потърсиш и диаграми на кривите на въртящия момент на два произволни двигателя (турбодизел и бензин) с близка мощност (100-150 коня) и вероятно ще разбереш защо думата динамика е неуместна за употреба
Да, неуместно е да се сравнява дизелов с бензинов автомобил, защото на всеки дизелов автомобил стои един подобен бензинов автомобил с малко по-добри характеристики. Всичко това може да се види от графиките на подобни двигатели от един и същи клас. Независимо от турбини и интеркулери, които компенсират отчасти недостатъка на дизела да няма никой във високите обороти, графиката на бензиновият двигател е много по-интересна. Интересна е поради следното нещо - през по-голям диапазон от графиката се поддържа подобен въртящ момент. Това е и причината често моментът на мощността, който е въртящ момент умножен по обороти да се пада във високата секция на графиката. С други думи дори и да имаш добро начално ускорение, толкова и ще имаш.
Ето примерни графики между дизел и бензин
Изображение Изображение
Тани написа:
а СЪПРОТИВЛЕНИЕТО на въздуха.
...Ако разхода ми за ускорение от 0 до 50 е примерно 5/100 и трае 10 секунди, то намаляването от 50 до 0 с отнемане на газта е също 10 секунди но с разход 0/100 или средно разхода отново става 2,5/100 - колкото е необходимо за поддържане на тази скорост(50км/ч).
Да, съпротивление и триене. Триенето има много изражения. Разходът ти не спада заради факта, че се движиш по-бързо и има по-високо съпротивление и триене, което не се компенсира по никакъв начин. С цялото ми уважение, погледах автомобила ти на картинка и е малко сбит и висок - значи автоматично че няма най-добрата аеродинамика. Не че и моят има аеродинамика на болид от форума 1, просто си говорим. А тънките сметки за разхода са си твои. Ако работиш в ППХ, може и да имаш разход близък до 0, но много бързо ще спреш от 50 до 0. Дори и по нанадолнището, ако не е по-сериозно, трудно ще ги задържиш. Истината е, че по никакъв начин разходът ти не става 2.5 Той си остава 5, просто с прекъсната графика. Правим едно интегриране или събиране на частите и виждаме разхода.
Истината е, че и бензинът има по-висока калоричност на килограм. Но има по-малка плътност и го продават на литър. Толкова за ефективността. :)
Kirilpm написа:
Само искам да ти отворя очите,че в двигателите желязо не се слага,слагат се желязо-въглеродни сплави и сплави на алуминия предимно.
Не се слага желязо. Желязо-въглеродните сплави, които са интересни са стомана и чугун. За налягането си прав.

Еееееее ти напрао утепа коча с лопатата по главата! :-D
DundyTheCroc - майстор
Стив, не четеш, написал съм си маршрута на движение, а това е среден разход, борд компа ми дори няма функция да показва моментен. Това, което се опитвам да покажа е, че всичко с разхода е много относително и зависи от много фактори. За протокола колата е 150 коня двулитров бензин, на възраст пълнолетна.
stivemaster - майстор
Чета аз, ама думите си имат определено значение и не ми доиде прозрението.Значи искаш да кажеш същото като мен .Сори не те разбрах ,наздраве :drinkers:



По лошото е че споменах на братовчед ми в Щатите по скайпа за това което четох като препратка в американски форум "затова че петролното лоби плаща за производството на точно определени коли и не плаща за други".Той веднага ме попита за колко пари "доплащане" е ставало дума.Аз му казвам 5000USD ,а той ме поправя не.... не ... направи ги 10000USD. Е,викам ква стана тя сега, при таз цифра това като че ли е себестойността на една такава талига бе .Еми това е тъжната истина, ми отговаря човека.
Значи правиш един Линкълн Навигатор 6200 кубика с базова цена около 32000USD и себестойност някъде около 12-13000USD и получаваш почти цялата сума обратно .А той за 7-8 години докарва на поръчителя 100-120000USD печалба.

По същата причина карате и дизели.Преди едиколко си години някой си платил и обратно на логиката (дизелите замърсяват повече от бензиновите коли) намалили акциза на дизела спрямо бензина и предвид намаления разход и по малката цена на горивото заради акциза, масово навлезли дизелите.Всички забравили за развитието на бензиновите двигатели и ето ни днес .Безхаберни хора спорят от де изгрява слънцето че забравили .
Последна промяна от stivemaster на пет сеп 18, 2015 10:45 pm, променено общо 1 път.
Junak - майстор
stoianov_n написа:
Пак бързаш колега...да напишеш нещо.....
Пример -маслен филтър
-Форд фокус 1.0-20 лева
-VW golf/Vento/Passat-6 лева :cool:
Въздушен филтър
-фокус-22 лева
-VW-10 лева :cool:
да продължавам ли? :-D
Еми много си прав - едни си купуват млечен продукт, а други биволско сирене. Кой каквото може да си позволи.
Chefo77 - майстор
Адашче, дадох примера с по-мощния дизел, защото съм убеден, че Тинкито не е имал възможност да разтрие по-мощен дизел (не че бензин е имал), за да му направи впечатление, че всички посочени неща НЕ влияят на движението му. Докато на еквивалентен бензин все още си оказват влияние. И ти го потвърди. :wink: Особено ако автомобилът си е тежък по принцип, например някое двутонно комби :lol:
stoianov_n - специалист
Kirilpm написа:
...Когато започнеш да си цапаш ръцете и да си напъваш акъла покрай дизелови автомобили,тогава решавай кои доводи са тъпи.От целия ми пост не си разбрал нищо,френския дизел,който троши не само турбини а всичко наред,няма нищо общо с гниещото венто,то поне има здрава механика и е издръжливо в родните ни условия.Френските дизели били 3/4 :lol: смях на квадрат.Повечето веднъж препатили от тях и от периферията,която идва с тях бягат като дявол от тамян.Да тихи са и повечето коли са комфортни и приятни за каране,но дотук приключваме с предимствата,недостатъците,няма да стигне една тема.
Подкрепям колегата.Той е от малкото тук, които знаят какво приказват, ама на практика, не на теория.... :prayer:
Който не вярва да си купи примерно рено меган сценик 1.9 дизел.....да видим колко турбота ще смени..... а и не само... :-D
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Научните приказки ги остави колега Иванов.При ГИ течна фаза, разхода е същия като на бензин (лъжа защото карах с "по тежък крак" отколкото на бензин) ако не и по малък. Ако не си съгласен, имаш право да пробваш да спечелиш баса .Не е моя колата и за да ангажираме човека трябва да го стимулираме, така че плащаш горивото и идваме .Зареждаш, караме и пак зареждаш и плачеш.
Не си разбрал какво говори колегата.И говориш за кола със скопен ГИ,ако се гони еднаква мощност на бензин и на газ е съвсем нормално на газ да гори повече.Аз бих се вслушал по внимателно в "научните приказки" от този човек може да се научи много.
stivemaster - майстор
Пичове само да ви информирам че турбота правят 4 фирми в света (масово става дума).За обсъжданите автомобили само 2 фирми произвеждат такива .Така че френски германски няма разлика.По интересно е при всеки пост да се сещате за следното "В НАФТАТА НАЙ ВЕРОЯТНО ИМА .........30% НАФТА".
Карах 5 години турбодизел с турбо с променлива геометрия.Какво беше учудването ми при първото обслужване - грешка грешка в компа който управлява геометрията на турбото.Следващо обслужване пак същото и така .Ами с тази нафта газовете са повече от колкото трябва при по други параметри на процеса на горене и контролера на турбото горкия отваря клапана и турбото си свисти пък Черокито не чува. Даваш си газ колкото си искаш ,резултат мижав.Дали колата ми е виновна ,а ?
Отивам извън страната и на всяко потегляне свиря гуми, що ли колата хвърчи,разхода друг звука също ?


Кириле като съм взел нещо да пиша, може и да знам какво точно пиша, не ми навирай Иванов тука и не ми давай акъл точно ти ако обичаш, ето ти един от многото сайтове където можеш да попрочетеш и да не се обаждаш неподготвен .Ако пък имаш познат с "Велика стена" с ГИ ,какъвто и да е да го пита за разхода му спрямо бензин.
Последна промяна от stivemaster на пет сеп 18, 2015 11:46 pm, променено общо 1 път.
stoianov_n - специалист
stivemaster написа:
Пичове само да ви информирам че турбота правят 4 фирми в света (масово става дума).За обсъжданите автомобили само 2 фирми произвеждат такива .Така че френски германски няма разлика.По интересно е при всеки пост да се сещате за следното "В НАФТАТА НАЙ ВЕРОЯТНО ИМА .........30% НАФТА".
Карах 5 години турбодизел с турбо с променлива геометрия.Какво беше учудването ми при първото обслужване - грешка грешка в компа който управлява геометрията на турбото.Следващо обслужване пак същото и така .Ами с тази нафта газовете са повече от колкото трябва при по други параметри на процеса на горене и контролера на турбото горкия отваря клапана и турбото си свисти пък Черокито не чува. Даваш си газ колкото си искаш ,резултат мижав.Дали колата ми е виновна ,а ?
Отивам извън страната и на всяко потегляне свиря гуми, що ли колата хвърчи,разхода друг звука също ?
stoianov_n написа:
.....Та проблемът не е че карате дизелови коли, а че ги карате в БЪЛГАРИЯ!!!Е това е истината.Смотаната нафта е--бава майката на дизеловите коли.А пък собствениците само доу---сират нещата с евтини части и масла. :wink: :-D
Вкарвал съм коли и след като "сипиш" българска нафта и ... :wallbash:
Айде със здраве и карайте си дизелаците, че и ние семейства храним...
:partyman:
Тва още на 19 страница.......ама хубава тема стана....
:-D :lol: :cool: :finga:
kuger - майстор
Няма да се е`авате с френските дизели, ясно?
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: