toolegittoquit написа:Chefo77 написа: Ако имаш желание (не че имаш, но все пак), можеш да потърсиш и диаграми на кривите на въртящия момент на два произволни двигателя (турбодизел и бензин) с близка мощност (100-150 коня) и вероятно ще разбереш защо думата динамика е неуместна за употребаДа, неуместно е да се сравнява дизелов с бензинов автомобил, защото на всеки дизелов автомобил стои един подобен бензинов автомобил с малко по-добри характеристики. Всичко това може да се види от графиките на подобни двигатели от един и същи клас. Независимо от турбини и интеркулери, които компенсират отчасти недостатъка на дизела да няма никой във високите обороти, графиката на бензиновият двигател е много по-интересна. Интересна е поради следното нещо - през по-голям диапазон от графиката се поддържа подобен въртящ момент. Това е и причината често моментът на мощността, който е въртящ момент умножен по обороти да се пада във високата секция на графиката. С други думи дори и да имаш добро начално ускорение, толкова и ще имаш.
Ето примерни графики между дизел и бензин
![]()
Тани написа:а СЪПРОТИВЛЕНИЕТО на въздуха.Да, съпротивление и триене. Триенето има много изражения. Разходът ти не спада заради факта, че се движиш по-бързо и има по-високо съпротивление и триене, което не се компенсира по никакъв начин. С цялото ми уважение, погледах автомобила ти на картинка и е малко сбит и висок - значи автоматично че няма най-добрата аеродинамика. Не че и моят има аеродинамика на болид от форума 1, просто си говорим. А тънките сметки за разхода са си твои. Ако работиш в ППХ, може и да имаш разход близък до 0, но много бързо ще спреш от 50 до 0. Дори и по нанадолнището, ако не е по-сериозно, трудно ще ги задържиш. Истината е, че по никакъв начин разходът ти не става 2.5 Той си остава 5, просто с прекъсната графика. Правим едно интегриране или събиране на частите и виждаме разхода.
...Ако разхода ми за ускорение от 0 до 50 е примерно 5/100 и трае 10 секунди, то намаляването от 50 до 0 с отнемане на газта е също 10 секунди но с разход 0/100 или средно разхода отново става 2,5/100 - колкото е необходимо за поддържане на тази скорост(50км/ч).
Истината е, че и бензинът има по-висока калоричност на килограм. Но има по-малка плътност и го продават на литър. Толкова за ефективността.
Kirilpm написа:Само искам да ти отворя очите,че в двигателите желязо не се слага,слагат се желязо-въглеродни сплави и сплави на алуминия предимно.Не се слага желязо. Желязо-въглеродните сплави, които са интересни са стомана и чугун. За налягането си прав.
Еееееее ти напрао утепа коча с лопатата по главата!
