Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
stivemaster написа:
Само това ли ще кажеш бе адаш, изводите да си ги правим сами ? "Щом ми казваш истината, аз пък ще се опитам да те обидя " а ?
Какво да кажа повече, адаш? Споря ли за това, което си написал - не. Има ли смисъл - не. Фактите са си факти. Не разбра само, че аз не съм от онези, които се подмокрят когато някой спомене запада - ей това исках да ти кажа. Не ме интересува разликата с техните стандарти за работа, защото се опитвам да работя по тях. И уважавам тези, които работят по тях. Ако не исках да се развивам или поне да съм в крак, щях да лепя с асфалт или Ц200 и да лакирам на 2 ръце с нитроцелулоза, твърдейки, че върша работа перфектно. Все си мисля, че много от майсторите мечтаят за на запада цените и удобствата, не за стандартите им на работа. :wink: И един гурбетчия не съм чул да се похвали, че са го карали 3 пъти да шпаклова един ъгъл, всичките се кефят на парите, които са вземали там.
С какво съм се опитал да те обидя?
Ти сложи всички майстори под общ знаменател, аз казах, че никога не бих направил същото към твоята професия. И съм се бил опитал да те обидя? :?
Ако исках да те обидя, щях да използвам съвсем други думи. И в съвсем друго направление. Ти какво, отричаш, че има строителни техници, които един чертеж не могат да разчетат ли? Не ги сравнявам с теб, ако някъде си видял намек за това, просто споменавам, че има и такива.
kozl - майстор
Да множат се мАсторите и все по трудно става да случиш на майстор.
Задния мост на пежото 305Д комби започна да издава неистови звуци. Едно че стряскам возещите се в очакване да се разпадне пежото, ми и минувачите почнаха да падат по улиците. Едни от уплаха, а други от смях :shock: А аз нямам време да легна под французойката и оп един ден полицай ми ръкомаха с палката и ще ми пише акт за наднормен шум и неугледен външен вид, че бях подготвил екземите по купето със сив шприц на бяло купе. И аз се съгласих - пиши любопитно ми е да имам такъв акт, че до ся не съм видел акт за шумно скърцкаща каруца. Е не писа и аз си останах с незадоволено любопитсво. Но реших и сервиз аз посетих. И се почна една магия как шъ ми сменят торсионите и лагерите на задния мост, защото на пежата тва им болката. За лагерите да скапват се, но пежото ми няма торсиони с изключение на стабилизиращата щанга :? И па се почва през нас толкова пежа са минали, ти не разбираш, давай колата тука да я почваме. Ами бегах. Уплаших се. Аз два пъти сменям лагери, а торсиони освен стабилизиращата щанга не открих, ама току виж тия ми ги впишат в сметката. Аман от мАстори. И пак направи сам. Само че тоя път освен лагери смених и амортесьори. Съвсем беха им се изтъркали шарнирите.
Сега съм с гаранционна кола. Има причукване в съединителя при зацепване, когато оборотите на двигателя и на трансмисията не съвпадат, па я не съм толко добър всеки пат да ги уцелвам. И по странното волана затяга навит в завой при подаване на газ в излизане от завоя и не се връща сам. Обаче отпусна ли газта се връща. И закарвам я в Люлин в СФА. Любезно ме приеха и още по любезно ми обясниха, че няма проблеми и всичко е нормално. Ма аз имам проблем, причукването ме дразни, а с тоя волан мога да си докарам беля, на няколко пъти ме увлича към паркираните коли. Аман от мАстори. Ама кък ся напраи сам, като първо съм платил гаранционна кола и второ не се разбирам с компютрите, а колите вече са бъкани със софтуер.
stivemaster - майстор
Адашче, нищо не отричам, но само като чета думата майстор и значението което и придаваш и се навивам.Думата майстор в България е станала професия и за обикновените хора, това значи "човек който успешно изкарва пари с определено занимание".Самия факт, че човек сам съобщава че е майстор ,на запад означава комплексарщина,защото степента му на квалификация, си личи по работата му и няма нужда той да я уточнява.
Пример - като си споменал там гурбетчиите - за мен майстор шпакловчик, означава човек който да няма нужда, да му обяснявам каквото и да било по неговата работа ,освен ако нещо по проекта не се променя в движение.Нещо повече ,той самия би трябвало, да ми обръща внимание ,ако тези преди него са се оср...ли и се налага той да им замазва майсторлъка.В такива случаи, ако аз съм допуснал това ,трябва да му дам на него част от тяхната заработка.На такъв човек НЯМА как да му се случи да го ВРЪЩАТ да прешпаклова ъгъл, защото това е обидно за майстор.Характерно е за калфа,човек можещ самостоятелно да извършва определена СМР ,с изградени критерии за качество (така би трябвало да е) , но не можещ да поема отговорност за издаването и без надзор.
Andri01 - майстор
Има един лаф,за кривата стена:
- кой ще я оправи?
- мазача - казал зидаря
- бояджията - казал мазача
- чорбаджията-казал бояджията!
Те и тези тримата се водят "мАстори",ама...
profesionalist_wood - майстор
Все пак ще кажа,не купувайте Мерцедес А170,голямо недоразумение е. Покарах го но не ми хареса,единствения му плюс е високото местоположение на шофьора. Просто му е скъпа поддръжката и не е за изтънени джобове. А и ще кажа една смешна случка. Паркираме си марджана пред портата в едно село и влизаме при човека. Минава известно време и сядаме,и изведнъж волана лепкав и изяден се шашнахме и разбрахме че наблизо вързаното магаре е дъвкало волана и беше станал на нищо :lol: Цялата работа идва от това че сме забравили да вдигнем стъклата :lol: :-D
bigdragon - майстор
profesionalist_wood написа:
...... Мерцедес А170,голямо недоразумение е ......
Преди Х години, няколко месеца след излизането му на пазара, бяха спрени продажбите.
Не издържаше "Лосовия тест"...
След някаква "реконструкция" възстановиха продажбата, но както винаги по цената може да установите колко струва една стока. Справка в Мобиле и КарсБГ...
kr1100 - майстор
lov написа:
Относно филтрите по мое време си бяха най обикновенно кече. Пък тогава нямаше чак такива проблеми с боклуците.
:-? Явно колега си бил малък по времето, когато се преливаше газ на поразия , а на газ станция се чакаше от вечерта до към след 10 часа според реда.
Сини бутилки от обмен, пършинги пълнени на газ станция- преливане. На 2 сини бутилки чистене на филтъра на преливната "система", а0-500 км филтъра в газ вентила пълен догоре. :-D
lov - майстор
Не позна от първия път. :lol: Почнах когато газ станциите си ги броях на пръстите на двете ръце. Точно за периода който ми напомняш вече бях достатъчном претръпнал на тази тема и малко след това зарязах занаята. А що сте чистили филтри толкова често могаб да ти го обесня но вероятно сам ще си отговориш след като сте ползвали оборотни бутилки на тогавашния единстве доставчик Топливо. Нали се сещаш какво остава на дъното на едана такава оборотна бутилка работеща само на изпарение след "n" брой цикли и никой не си прави труда да я чисти както би трябвало да е по технология. А тогава що народ се топлеше на газ. Пък и бойлерите бяха на мода и ако не ме лъже паметта една бутилка струваше 3 лева и 15 стотинки. Имаше и по тънка предишна цена ма то вече не помня точно.
Andri01 - майстор
78-ма година внесох от Италия газово у-во_ може да е било първото или втората във Варна/. Lovatoq,монтаж-по фабрична схема в гаража,на прегледите в КАТ го гледаха като извънземно. Имах и помпа за преливане / бутална,ръчна/със стъклен филтър. Затлачваше се на около 2-3 бутилки.
profesionalist_wood - майстор
Andri01 написа:
78-ма година внесох от Италия газово у-во_ може да е било първото или втората във Варна/. Lovatoq,монтаж-по фабрична схема в гаража,на прегледите в КАТ го гледаха като извънземно. Имах и помпа за преливане / бутална,ръчна/със стъклен филтър. Затлачваше се на около 2-3 бутилки.
Да беше питал Асен Марчевски от Италия да ти уреди още през 60-те :lol:

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: