Здравейте!
Отскоро имам Volkswagen Passat комби на газ, която е отлична кола, но има един недостатък - харчи доста - около 10-12/100 на извънградско.
След притваряне на крана на газта и смяна на въздушен филтър разхода падна до 7.6/100 но за сметка на мощността - не е хич добре при изпреварване - не й достига мощност да набере скорост и да завърша маневрата. Преди с отворен кран вървеше като ламя и наистина е голям кеф возията - все пак 90 коня е. Но пък не ми е по джоба разход 10/100, защото карам доста на дълги разстояния...
Та ми хрумна да направя следното - един бутон за бустер на скоростния лост или волана, с който да подава допълнително газ, когато започна маневра за изпреварване. Бустера ще е паралелен на кранчето на газта и ще представлява електромагнитен клапан с кранче, който ще доставя допълнителното количество нужно за маневрата, Намерих подобен вентил, въпросът е обаче дали работи на постоянен ток.
Какво ще кажете за идеята?
Отскоро имам Volkswagen Passat комби на газ, която е отлична кола, но има един недостатък - харчи доста - около 10-12/100 на извънградско.
След притваряне на крана на газта и смяна на въздушен филтър разхода падна до 7.6/100 но за сметка на мощността - не е хич добре при изпреварване - не й достига мощност да набере скорост и да завърша маневрата. Преди с отворен кран вървеше като ламя и наистина е голям кеф возията - все пак 90 коня е. Но пък не ми е по джоба разход 10/100, защото карам доста на дълги разстояния...
Та ми хрумна да направя следното - един бутон за бустер на скоростния лост или волана, с който да подава допълнително газ, когато започна маневра за изпреварване. Бустера ще е паралелен на кранчето на газта и ще представлява електромагнитен клапан с кранче, който ще доставя допълнителното количество нужно за маневрата, Намерих подобен вентил, въпросът е обаче дали работи на постоянен ток.
Какво ще кажете за идеята?