• 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 38
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
shotik - майстор
Колега колелото не само е Фаворит, но е Фаворит-специал, по-рядко срещан модел.Навремето за тренировки се ползваха обикновенните Фаворити,а за състезания специалите.[/quote]


Ами нямаше оригинални лепенки и надписи ,а тези лепенки които бяха ,бяха италиянски , а зелената боя беше като металик и ми се струва ,че е оригинална и защо имаше тези лепнки ,не знам , собственичката също, каза ,че приятелят и , който вече е съпруг го е подарил преди няколк години ,но е сложил тези капли и гуми.

По какво може да се познае ,че е Фаворит - специал , искам да знам .
fu4ko - специалист
Станало е супер.Единствено не ми харесва,че курбелите са с клин.Предпочитам ос квадрат.Въпрос на вкус.
Здравейте,
Много ми хареса темата и реших да се присъединя към форума за да покажа моите велосипеди. Вече повече от 40 години карам велосипед, като понастоящем е основно средство за придвижването ми из града.
Това е първият ми велосипед, закупен около 1975 година, в сегашното му състояние.
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890514
Седалката се скъса, а кормилото дадох за временно ползване на един приятел. Впоследствие при него се случиха местения от едно място на друго и кормилото ми някъде се загуби. Честно казано ми е тъжно, защото за мен това беше най-удобното кормило, което съм ползвал. Карах велосипеда почти до 1982 година и бях вдигнал седалката повече от предписаното, та рамката е леко изкривена и колчето вече на може да се сваля. Възстановяването му е отложено за неопределено време.
Следващият ми велосипед е „Спутник”. Купен е през 1982 и го карах до 2013.
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890510
От първоначалната сглобка са рамката, предното колело, калниците, спирачките и педалите. Тези педали не бяха смазвани поне 25 години. По едно време единия почна да затяга. Дадох ги на един майстор за части, но той ми ги върна и каза, че им е направил профилактика и мога да карам още толкова с тях. Този велосипед ми служи вярно 30 години, но накрая станах много тежък и постоянно късах спици, та го „пенсионирах” и сега го карам 1-2 пъти годишно.
Един сезон карах и този велосипед:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890515
Това е някакъв късен вариант на Старт-Шосе. Беше лошо направен, средното движение замина за три месеца. Много е лек, но е слабичък за слон като мен. Затова го оставих на сина ми, който пък не го е карал от 3-4 години.
Последно съм с този „танк”:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.36041994
Някой ден трябва да видя колко точно тежи, но е над 25 килограма. За сметка на това носи моите килограми. Основен проблем е пукането на вътрешни гуми откъм страна на каплата. Напомпам ли над 3 бара и сляза от някой бордюр – прибирам се пеша. Колкото и внимателно да нагласям бандажа, вътрешната гума се изхитря да се мушне в дупката за нипела и да се скъса. Онзи ден навих три слоя изолирбанд под бандажната гума и се надявам да има ефект.
А това е велосипеда на баща ми (мир на праха му), който в момента е разглобен и чака за реставрация:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35916097
Почнах търкането на каплите с бормашина и фина шкурка. Имам някакъв напредък, но резултатът не ме удовлетворява. Ща пробвам „помощ от приятел” за обработката на никелираните части.
fu4ko - специалист
racrac написа:
Здравейте,
Много ми хареса темата и реших да се присъединя към форума за да покажа моите велосипеди. Вече повече от 40 години карам велосипед, като понастоящем е основно средство за придвижването ми из града.
Това е първият ми велосипед, закупен около 1975 година, в сегашното му състояние.
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890514
Седалката се скъса, а кормилото дадох за временно ползване на един приятел. Впоследствие при него се случиха местения от едно място на друго и кормилото ми някъде се загуби. Честно казано ми е тъжно, защото за мен това беше най-удобното кормило, което съм ползвал. Карах велосипеда почти до 1982 година и бях вдигнал седалката повече от предписаното, та рамката е леко изкривена и колчето вече на може да се сваля. Възстановяването му е отложено за неопределено време.
Следващият ми велосипед е „Спутник”. Купен е през 1982 и го карах до 2013.
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890510
От първоначалната сглобка са рамката, предното колело, калниците, спирачките и педалите. Тези педали не бяха смазвани поне 25 години. По едно време единия почна да затяга. Дадох ги на един майстор за части, но той ми ги върна и каза, че им е направил профилактика и мога да карам още толкова с тях. Този велосипед ми служи вярно 30 години, но накрая станах много тежък и постоянно късах спици, та го „пенсионирах” и сега го карам 1-2 пъти годишно.
Един сезон карах и този велосипед:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35890515
Това е някакъв късен вариант на Старт-Шосе. Беше лошо направен, средното движение замина за три месеца. Много е лек, но е слабичък за слон като мен. Затова го оставих на сина ми, който пък не го е карал от 3-4 години.
Последно съм с този „танк”:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.36041994
Някой ден трябва да видя колко точно тежи, но е над 25 килограма. За сметка на това носи моите килограми. Основен проблем е пукането на вътрешни гуми откъм страна на каплата. Напомпам ли над 3 бара и сляза от някой бордюр – прибирам се пеша. Колкото и внимателно да нагласям бандажа, вътрешната гума се изхитря да се мушне в дупката за нипела и да се скъса. Онзи ден навих три слоя изолирбанд под бандажната гума и се надявам да има ефект.
А това е велосипеда на баща ми (мир на праха му), който в момента е разглобен и чака за реставрация:
http://racrac.snimka.bg/other/velosiped ... 7.35916097
Почнах търкането на каплите с бормашина и фина шкурка. Имам някакъв напредък, но резултатът не ме удовлетворява. Ща пробвам „помощ от приятел” за обработката на никелираните части.
Колега не знам от къде си,но при нас Автокомплект-София карат 28(700х23-35) цола тристенни обръчи.Аз съм 102кг и си наплетох и двете капли с такива обръчи и няколко месеца не са мръднали.Ако и твоите капли са 28-ци,намери си аеро обръч да ти сменят и да си ползваш старата главина или смени цялата капла и ще си го караш още.Аз също мога да ти направя такава капла ако искаш.

П.П. Като гледам каплите са хубави и мисля че проблема с късането на спиците може да се реши с пренаплитане с нови спици.Да се сменят всички спици и да се изпънат.Така направих на един колега 120кг на 26 цола неусилена алуминиева капла.Късаше спици и накрая смених всичките и се кротна положението.На шосейния и аз имах проблем с вътрешните гуми.Бях навил скоч и постоянно се пукаха.Взех си бандаж на Швалбе.Бандажа е като някакъв найлонов но е дебел и държи на 5 бара напомпана гума.Ако смениш бандажа с някакъв като найлонов или има едни като пластмасови по евтини мисля,че няма да имаш проблем.
Благодаря за съветите, колега!
От Панагюрище съм. Майсторът, който ми сменяше спиците, също препоръча да сменим обръчите. Той ги е сменил на неговия велосипед и е много доволен. Тъй като засега карам основно "градско", "танкът" е по-практичен. Следващото лято мисля да извеждам малкия ми син, да кара извън града и ще трябва да ги сменям.
Относно бандажа на Швалбе, чрез Интернет ли го купи? Работата ми е такава, че почти не пътувам извън града и това е най-удобния начин за пазаруване за мен.
fu4ko - специалист
Да,от интернет,но са малко скъпички.3.50лв май бяха плюс доставка.Ако в твоя град има по евтини по добре си вземи от тях.Но моите бандажи са за шосейното ми колело.Имам и 26 цолов Крос с аеро капли увити със скоч за бандаж и помпане максимум на 3.5 бара и още не съм имал проблеми с вътрешните гуми.
fu4ko - специалист
Тази задна алуминиева главина ми остана от ремонтите на капли.Имаше избушена чашка където лягат съчмите и конусите.Махнах чашките и взех готова ос с лагери 6000.Смених с лагери 6200 и занесох главината с оста и лагерите на стругар да престърже главината и оста,че не влизаха.Стана чудесно.Утре ще пренаплитам с нея предната ми капла 26 цола,че старата главина е с конуси и ми омръзна само да се накопават конусите и съчмите.

Прикачен файл

IMG_20151019_184611.jpg
IMG_20151019_184611.jpg (109.69 KиБ) Видяна 2426 пъти

Прикачен файл

IMG_20151019_184542.jpg
IMG_20151019_184542.jpg (108.81 KиБ) Видяна 2426 пъти
radius - майстор
Явно попадаш на ментета, аз имах едно китайско и имах чувството че съчмите са от олово. Иначе добре си се сетил за индустриалните лагери,малко по-тежко, но надеждно.
shotik - майстор
Аз пък имам това

Прикачен файл:
CIMG6222m.jpg
Прикачен файл:
CIMG6223m.jpg
Прикачен файл:
CIMG6229m.jpg
CIMG6229m.jpg (98.43 KиБ) Видяна 2399 пъти
fu4ko - специалист
radius написа:
Явно попадаш на ментета, аз имах едно китайско и имах чувството че съчмите са от олово. Иначе добре си се сетил за индустриалните лагери,малко по-тежко, но надеждно.
Ами след като конусите са по 0.50ст и задната ос е 3лв с конусите,какво да се очаква.В един Пловдивски сайт има фабрична предна главина с лагери.От там си взимах тази пролет фабрична китайска задна главина с лагери и съм доволен,като изключим,че скоро смених единия лагер,но пък оста не е мръднала.Като сметна труда на стругара и оста с другите лагери които взех ми излезе по скъпо от нова с лагери да си поръчам.Но това не ме интересува щот имам главини и се чудя какво да ги правя.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 38

Тема "Велосипеди" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: