Ел. инструментите. Консумативи.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Ами така съм свикнал или така свикнах машината,де да знам.Но така си паля,първоначално не давам контакт за да вдигна гориво в карбуратора и да не се получават ненужни детонации.А на пролет след зазимяването дърпането е поне 7-8 пъти,понеже няма помпа.
fore - майстор
Добре, ами връщането на смукача преди да запалиш ?
Kirilpm - специалист
Връщането е според усета на оператора,не пускаш ракетна установка палиш проста двутактова машинка,не му се вживявай толкова.
reevil - специалист
eто така е в официялното ръководство за 029 и 039
като беше по-новичка палеше дори и след припукването студена на второ положение - демек без полусмукач
но с годинките нещо топла се пазари, я няма да запали без полусмукач, я ше се задави с полусмукача.
май ще трябва ревизия на карбуратора с тези мембрани, които пишете, само не знам на кой да се доверя в Габрово, нещо реномето се срина тук #-o

Прикачен файл

stihl palene.jpg
fore - майстор
Имам роднини от Габрово - единият DJ от тях :supz: . Не искам да ги знам :axe: ! :mrgreen: Не че града е лош. Абе Габровци ! :lol:
То в Габрово всички заводи заминаха- какво остана от Буря ? Още нося анцузи произведени за износ от там. :roll:

А твоята машина понеже е от старите без помпа е съвсем нормално да се държи така, особено като по стара. Не виждам какво те притеснява. Ако пали трудно при топъл мотор след 15-20 минути борба си е проблем на загрял мотор. Наистина при полусмукач има вероятност да се задави машината и за това трябва да се пробва- дърпаш малко-палиш, после го затваряш и пак палиш.
Принципно можеш да смениш мембраните профилактично. Те спичат с времето. Но е добре да го прави майстор или ти ако си наясно. Щилските карбове са с един реглаж и има вариант след ревизията да отиде в кофата- трудно се оживявяа. На Хускварна-Волброто има три реглажа и е по ремонто-пригодно.
iivanov - майстор
dragozow написа:
Реално ако само смениш кордата или сипеш гориво няма да е изстинала машината, поне моите си палят без слукач и подкачване.
Мм , не е точно така. Моята хускварна 545 винаги си иска полусмукач. От нова.
fore - майстор
Сипването на прясно гориво неминуемо води до охлаждане на същото в системата. Просто е студено това ново-постъпилото.
Полусмукача в крайна сметка води до намаляне на въздуха и обогатяване с бензин в сместа. Което мисля че е съвсем естествено действие след спиране на загрял мотор. В съвременните инжекционови системи за впръскване тази функция се извзема от ел управляеми дроселни клапи, а и там имаме инжектори за високо налягане, които разпрашват горивната смес и я обогатяват с кислород и също я подгряват вследствие на това впръскано високо налягане.
Все неща които липсват при обикновеният карбуратор и двутактов мотор.
koveslav - майстор
Паленето на топъл двигател на резачка,тример и т.н.,зависи преди всичко от температурата му преди да сме го загасили.При загасяне на топлия мотор спира въздушната струя на охлаждането и обема под капаците се изпълва със сериозно нагорещен въздух.Той на свой ред нагрява горивната система и карбуратора и обилно се изпарява остатъчното гориво в жигльорите и дифузорите.Клапата на смукача при "полусмукач" почти не влияе на сместа при ниските обороти с които развъртаме с ръчен стартер.В този момент ни помага другата му функция- частичното отваряне на дроселовата клапа.На практика се получава продухване,т.е. палене с подадена газ,което пък оправя проблема с изпареното гориво и предотвратява евентуалното "задавяне".
Т.е. ако палим скоро след гасенето един сериозно "напечен" такъв двигател,става и директно,но ако е примерно след 5- 10 мин.,логично е да запали по-лесно с "полусмукач".
fore - майстор
А, точно казано по детайлно. Това иначе се прави от ел дросела при колите както казах.

Даже духалката ми на студен мотор се пали със смукач + леко даване на газ. Така е упоменато на лепенката върху нея.
kuger - майстор
Мисля, много се вкарвате във филми. Работила машина паля без смукач, ако откаже тогава дърпам.
Има и една тънкост, всяка машина си има "тертип" на палене, майката му е да се намери. Субарото на фрезата ми, примерно, може да е стояла загасена и 10 минути, пали само на полу.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: