Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
1115 - специалист
gogo7777 написа:
За тези пари потърси някоя Кракра 160А.
Че те са далеч под 220лв.
По обяви вървят 150 ++ лв.
Щв се спестят 70...80лв.
infomar
1115 написа:
gogo7777 написа:
За тези пари потърси някоя Кракра 160А.
Че те са далеч под 220лв.
По обяви вървят 150 ++ лв.
Щв се спестят 70...80лв.

Новите имат поне 2 г. гаранция, а на втора ръка... знаеш ли защо го продава :?


п.с.
Тази фирма се оказа американска, ама не виждам да произвежда този модел.
gogo7777 - майстор
Новите имат поне 2 г. гаранция, а на втора ръка... знаеш ли защо го продава
Има само един пакетен ключ, който трябва да те притеснява. :wink:
infomar
Щом ме навивате да купя инверторен елетрожен, то виждам само два модела с цени около 220-250 лв.

IGBT ЕЛКТРОЖЕН Super MINI-200 ампера на viki-mashini
и
Pre order Mini 160 на АргоМаркет България

Никъде не срещнах отзиви за каква трайност има този тип електрожени, колко повреди на дрой електроди - примерно на 100 електрода се очаква една повреда... или на 1000 електрода се очаква......"Х" броя повреди..... :?

Примерно - класическите електрожени издържат 10-20-30-40 години без повреда и с лекота могат да 'изразходят" по 10-15 броя 3.5мм. електрода за час.
Бихте ли споделили този клас (ниският ценови диапазон на инверторните) какво може да се очаква като сигурност на частите от които е направен. Класическият има само една намотка с ключ, а във инверторните десетки части, от които една да сдаде багажа.... плащаш за ремонт.....
Разсъждавам като дилетант който не си вади хляба с електрожен, за да си позволи скъп професионален..... Дайте плюсове и минуси на двата типа, за теглото е ясно......
gogo7777 - майстор
Погледнах Pre order Mini 160 в сайта на АргоМаркет и е за предпочитане пред хасковските боклуци. Щом ти гарантират реални токове и ПВ 100% на 124А при 40 градуса околна , значи машината е "яка" :) . Нямам идея как заварява обаче. Пробваш на място и я купуваш :)
Avas_co - майстор
Интересни въпроси.
Смятам, че няма как да се очаква един инвертор да изкара 30-40 години.
Имам пернишка саксия, която сигурно ми е набор, хвърлял съм я от 4-5 метра и после продължих да си работя.Сега стои като паметник и едва ли ще я ползвам, то затова и не и смених кутията и пакетния ключ, както мислех.
Предимствата на иверторите пред трафовета са доста дискутирани.
Аз, на твое място бих се насочил към Mini 160 на АргоМаркет България, най-малкото получаваш касова бележка и гаранционно обслужване според закона.
Нямам опит с конкретната машина(имам друга, по-скъпа машина от там и съм доволен), конкретно за тая машина е най-добре да се изкаже колегата Драгозов, а най-добрия вариант е ходене на място и тест, както направих аз.
За хасковските китайци отзивите са противоречиви(по-скоро кофти), в последно време май уж дават касова бележка и гаранция, но нямам грам опит с тях, а и техника продавана по пазари и събори...
infomar
Не ползваш "класическият" стар електрожен, щото не ти върши работа или, че е морално остарял и главно тежък :?

Какво е главното, основно предимство на инверторните :? По-качествена заварка, модерен, по-удобна работа... Или както с колите - и трабанта ще те закара до някъде, но с мерцедеса ще е по-удобно и приятно. оставям на страна намаленото импулсно натоварване на мрежата и че не причинява смущения в мрежата - за мен като любител са без значение.


На въпросите ми за качеството и трайността на инверторните едва ли някой ще ми отговори и то е не защото нямат данни. Въобще някой дали е правил подобни засичания с тях - предполагам ДА? Редно е при всяка нова стока да има подобна информация в техническите среди, или може би е фирмена тайна.
Avas_co - майстор
Не ползвам, защото на Кракрата и се прецака пакетния ключ(взе да бачка до 100 А, а по-горните степени взе да гърми) и кутията и беше леща и сумарно май щеше да ми излезне 80-100 лева, а и спешно ми трябваше машина, та си взех ивертор и се родих, не че заварявам постоянно, но... си е доста по-добре да не се изкривяваш с някой кютук(това, че заварява по-добре инвертора и с вежена е едно на ръка, пък каква благина са базичните електроди го разбрах в по-късен етап).
Не бих се пробвал да си хвърля някой от инверторите от 4-5 метра (от втория етаж си беше,ама...) и колко ще изкара е въпрос на много фактори, които в съвкупност, аз не съм компетентен да коментирам.
Имам колега, който ползва някакъв китаец от хасковските над мисля 8 години(и аз, съм го ползвал ,че заедно го купувахме, но това е друга тема, пък и тогава едва ли не, не знаех кое да хвана, ръкохватката или щипката), и няма ядове, не че и той го ползва постоянно, калпави са кабелите, май казваше, че е шунтирал термо защитата и май други ядове не( е точно от тоя модел съм виждал само тоя и още един на този, който ни го взе от "пазара" и по спомени бяха нещо като тестови бройки, но и парите им не бяха малко, като за без фактура).
koveslav - майстор
infomar написа:
Не ползваш "класическият" стар електрожен, щото не ти върши работа или, че е морално остарял и главно тежък :?

Какво е главното, основно предимство на инверторните :? По-качествена заварка, модерен, по-удобна работа... Или както с колите - и трабанта ще те закара до някъде, но с мерцедеса ще е по-удобно и приятно. оставям на страна намаленото импулсно натоварване на мрежата и че не причинява смущения в мрежата - за мен като любител са без значение.


На въпросите ми за качеството и трайността на инверторните едва ли някой ще ми отговори и то е не защото нямат данни. Въобще някой дали е правил подобни засичания с тях - предполагам ДА? Редно е при всяка нова стока да има подобна информация в техническите среди, или може би е фирмена тайна.
Ползваме си и трафовете,никой не ги отрича.Днес трябваше да се капнат спешно няколко заварки на ударена и скъсана врата на една гаражна клетка.Обаче -7 градуса и сняг препръсква-инвертора ме е страх да го извадя даже от куфара.Кракрата пак беше на работа :D Иначе инверторчето си е благинка,прецизен реглаж на тока,всякакви електроди и т.н. Но тръцне ли,оставаш си насред недовършената работа и с нищо не можеш да си помогнеш сам,за да спасиш положението.Иска много пазене.Най-добре е да имаш и двете машини,но за вкъщи е неоправдано.Преди няколко месеца взехме от продавалника за един приятел 130А трафче на Дечев Електрик.Много здрава и издръжлива машинка се оказа,вече видя доста зор в ръцете на авера,да не говорим че е втора употреба.Много компактна,със сваляеми кабели,доста по-малка и по-лека е от саксията и много по-удобна за пренасяне.Мен лично при пробите ми се видя малко силна първата му степен,поне сравнено с моите трафове,иначе работи много приятно и е с работните напрежения на Кракрата.Нова гледам че е около 250 лв.,има гаранция,мисля че ги видях в Томика.
infomar
koveslav написа:
Вентилатор има-обозначен е отпред на панела.Но мен ме притеснява нещо друго,което или не е вярно и лъжат, или машинката е супер-според данните,които са дали тя вади максималните си ампери и на една фаза с 15% ПВ.Това означава,че на две фази ПВ-то ще е още по-добро,което лично мен ме съмнява.
Обикновено този тип комбинирани трафове на една фаза вадят около 70% от мощността си с доста ниско ПВ,просто това ти дава възможност да бачкаш и на монофазен ток.Ако искаш по-сериозна мощност или по-продължителна работа,задължително го пускаш на две.....
Не мога да разбера защо казваш, че ПВ 15% е добре? Коефициент на запълване който дават еднакво ли е с ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА НАТОВАРВАНЕ. :?

Продължителност на натоварване –ПВ
Заваръчните апарати ,работят в прекъснат режим. Това означава, че периодът на работа под товар (заваряване) се редуват с периоди на пауза (на празен ход) .Тези периоди се повтарят, за да се образува цикъл на работа (заваряване).Този режим се характеризира като продължителност натоварване -ПВ в (% ) или (Продължителност на Включване). По европейски стандарти ПВ –то се опредяла при околно температура от 40 ° C и 10 мин.режим на работа. Смята се че,на практика работата в този режим на 100% е невъзможна, тъй като винаги е необходимо време за смяна на електрода ,отстраняване на шлака ,проверка на заварките, позициониране на компонент , физиологични почивки, и т.н. Научно обосновано е че, физически заварчика може да работи без прекъсване на не повече от 60% от цикъла . Така че за професионални модели ПВ-то рядко надвишава 60% при максимален ток в повече случай,това е повече от достатъчно. Дори при европейската техника ПВ от 40% е норма , защото се счита че оборудването се използва рядко при пълна мощност в продължителен режим на работа.
Така че стойности на ПВ = 30-40% при максимален ток не трябва да създава притеснения.
Например- ако ПВ е 40% при 10 мин.режим .Машината ще може да работи 4мин.на макс.ток и 6 минути трябва да " почива " и се охлажда.

viewtopic.php?t=46743


Ако изходя от горният цитат, и Коеф.Зап. = ПН то на 10 минути при 180 А, трябва да работя 1.5 минути и 8.5 да почивам, което въобще не е добре.

Тема "Закупуване на електрожен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: