Абе хора, това май 100х е обсъждано.
Марио,
Дефектното фолио се маха, чрез разлепване
. За започване може да се използват нокти или парче от макетен (дебел) нож, или спициализиран такъв, който работи челно като стъргалка и ги има навсякъде.
След повдигането на крайчето се работи постепенно - дава се възможност на фолиото да "отдъхне" за да не се къса и разслоява от лепилото (по възможност и според фолиото). Ако много се къса и остава на малки петна е гадно - следва изчегъртване, но винаги с мисъл за стъклото. По принцип рекламират (3М, Дусман) препарати за сваляне на фолио, които не съм ползвал. При проблем, може да се опита със сушоар - главната задача е да се свалят цели парчета с лепилото. Пре евтини фолия посмъртно не става.
Ако остане лепило по стъклото, се сваля с бензин (или и др.). Тук са нужни или много парцали (хартии) или !!!! Намазва се обилно, изчаква се да поизпари, след което чрез търкане с ръка се прави на "сополи" и се изтръсква, както от стъклото така и от ръцете и дрехите. Аз харесвам този начин. Опитите с миене довеждат до безкрайно размазване по детайл, ръце, инструменти (последните от бензина стават лепкави). Накрая следва измиване с препарата от сл. операция, с ръка (за да се усетят остатъците) и подсушаване с гумата за стъкла.
Лепенето - вода, веро (детски шампоан) 1-2 капки (те са като среден или едър боб) на обикн. пръскалка. Полагаш фолиото към напръскана равна повърхност, сваляш хартията под остър ъгъл, като пръскаш едновременно лепилото. Напръскваш и стъклото, мяташ фолиото, наместваш (пързаляш) и внимателно (да не разместиш, за което помага и лицево напръскване) избутваш водата. Първоначално може с гумената часта на бърсалките за стъкла, но после е нужна шпакла (прибл. твърдост на кредитна карта). Ако внимателно се работи "насрещно" с шпаклата, ясно се вижда къде още има вода. Естествено, първо се завършва средата!!! Отделни упорите мехури се дупчат или зарязват с остър макетен нож.
Ако има гуми по краищата - пречат. Или се махат или се крои фолиото по тях с 1-2мм отстъп. Обрязването "на место" изисква виртуозност.
Горното лично НЕ СЪМ ползвал за специализирани брониращи, автомобилни и мебелни фолия, но допускам технологията е сходна.
Марио,
Дефектното фолио се маха, чрез разлепване

След повдигането на крайчето се работи постепенно - дава се възможност на фолиото да "отдъхне" за да не се къса и разслоява от лепилото (по възможност и според фолиото). Ако много се къса и остава на малки петна е гадно - следва изчегъртване, но винаги с мисъл за стъклото. По принцип рекламират (3М, Дусман) препарати за сваляне на фолио, които не съм ползвал. При проблем, може да се опита със сушоар - главната задача е да се свалят цели парчета с лепилото. Пре евтини фолия посмъртно не става.
Ако остане лепило по стъклото, се сваля с бензин (или и др.). Тук са нужни или много парцали (хартии) или !!!! Намазва се обилно, изчаква се да поизпари, след което чрез търкане с ръка се прави на "сополи" и се изтръсква, както от стъклото така и от ръцете и дрехите. Аз харесвам този начин. Опитите с миене довеждат до безкрайно размазване по детайл, ръце, инструменти (последните от бензина стават лепкави). Накрая следва измиване с препарата от сл. операция, с ръка (за да се усетят остатъците) и подсушаване с гумата за стъкла.
Лепенето - вода, веро (детски шампоан) 1-2 капки (те са като среден или едър боб) на обикн. пръскалка. Полагаш фолиото към напръскана равна повърхност, сваляш хартията под остър ъгъл, като пръскаш едновременно лепилото. Напръскваш и стъклото, мяташ фолиото, наместваш (пързаляш) и внимателно (да не разместиш, за което помага и лицево напръскване) избутваш водата. Първоначално може с гумената часта на бърсалките за стъкла, но после е нужна шпакла (прибл. твърдост на кредитна карта). Ако внимателно се работи "насрещно" с шпаклата, ясно се вижда къде още има вода. Естествено, първо се завършва средата!!! Отделни упорите мехури се дупчат или зарязват с остър макетен нож.
Ако има гуми по краищата - пречат. Или се махат или се крои фолиото по тях с 1-2мм отстъп. Обрязването "на место" изисква виртуозност.
Горното лично НЕ СЪМ ползвал за специализирани брониращи, автомобилни и мебелни фолия, но допускам технологията е сходна.