Да именно против това съм да ни вкарват в елементарната им прозрачна схема на "издояване". Не знам как е в другите европейски държави точно. Но схемата защо да си купя две седмични вместо една месечна или три месечни вместо една годишна си е чиста доза ИЗНУДВАНЕ. И като ще е изнудване поне да е малко по толерантна, аз да си избирам датата и месеца в които да скоча в "казана". Как за седмичната и месечната няма фиксирани дати 
Винетките и пътни такси в Германия не се заплащат за леки автомобилиТа къде е сходството , че аз не го виждам
В Германия, за разлика от повечето заобикалящи я страни, пътни такси и винетки не се заплащат. Пътни такси в Германия заплащат само камиони над 12 тона, като таксата е с електронно отчитане.
В Гърция за използването на автомобилните пътищата се заплаща в зависимост от изминатото разстояние. Гръцките магистрали са над 1600 км. Различните магистрали се управляват от различни дружества.
Плащането се извършва непосредствено преди влизането на платения участък от пътя.
В Испания има два вида магистрали - Autopista и Autovía. Основната разлика е, че по Autopista могат да се движат само леки коли. Повечето от магистралите в Испания са платени (autopistas de peajes). Пътните такси са едни от най-високите в Европа. Таксите за километър варират според магистралата и са по-високи през лятото. Поради високата цена, повечето шофьори предпочитат наличните алтернативни маршрути, което прави магистралите в Испания доста спокойни, а паралелните алтернативни маршрути доста натоварени.
Италия има добре развита магистрална мрежа. Преминаването по основните магистрали (Autostrada) се заплаща и съответства на изминатите по магистралите километри. Заплащането на пътните такси се извършва на специални будки на магистралите. На места има и фиксирани такси за преминаване. За по-точна информация са налични сайтове с калкулатори на toll таксите в Италия.
Преминаването по основните магистрали в Македония се заплаща. Заплащането на пътните такси се извършва на специални будки на магистралите. С добро планиране магистралите могат да бъдат избегнати и да не се заплащат пътни такси, но това ще удължи времето за пътуване през странат и не се препоръчва за шофьори, които не познават Македония.
В Португалия, както и в съседна Испания, магистралите се заплащат на база изминато разстояние. Заплащането става на специални будки. Допълнително на места се събират такси за пресичане на мостове, които могат да се плащат само в брой.
За да използвате пътната мрежа на Румъния задължително трябва да си купите винетка. От октомври 2010 винетките за Румъния са електронни, както и винетките в Унгария. Електронната винетка е като касова бележка, с данните за Вашия автомобил. Пазете я до връщането обратно, но границата може да Ви я поискат, когато излизате от Румъния.
Повечето от магистралите в Словакия се заплащат. Водачите на автомобили с общо тегло до 3.5 тона закупуват винетки (diaľničná známka). За ремаркета също се изисква отделна винетка за ремарке. Автомобили над 3.5 тона плащат на база изминати километри. Винетките, продавани в Словакия са с различна продължителност и имат валидност от 7 дни, 1 месец и 1 година. Винетки могат да бъдат закупени на обичайните за това места.
Повечето от магистралите в Словения се заплащат. Водачите на автомобили с общо тегло до 3.5 тона закупуват винетки. Автомобили над 3.5 тона плащат на база изминати километри. Пътуващите по магистралите в Словения трябва да притежават валиден винетен стикер. Винетка се изисква не само за автомобилите, но и за мотоциклетите. Винетките, продавани в Словения са с различна продължителност и имат валидност от 7 дни, 1 месец и 1 година. Винетки могат да бъдат закупени на обичайните за това места. Поради факта, че не се предлагат винетки за 2 седмици много от шофьорите търсят алтернативни маршрути, където винетката не е задължителна.
Пътуването по френските магистрали се заплаща на базата на изминато разстояние - autoroutes à péage. таксите се заплащат на будки на магистралите - péages. Франция е едно от най-скъпите места за пътуване в Европа, що се отнася до пътните такси. (Например пътуване с лек автомобил от Париж до Страсбург - 450 км - струва 34.50 EUR магистрални такси в посока). Магистралите във Франция се управляват от различни частни дружества.
Винетките са задължителни в Швейцария за всички 1-во и 2-ро класни пътища. Винетка може да бъде закупена само за период от една година, валидна от 1ви декември на предходната, до 31 януари на следващата година - 14 месеца. Допълнително се заплаща и цената за преминаване през тунелите: Grand St. Bernhard Tunnel, Munt la Schera
Цена на винетка=40 Swiss francs =
36.4521823 Euros

