Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fox_vt - майстор
Не съм много по уравненията но чисто теоритично,ако имаме такъв двигател който не изпитва никакви външни сили ни въздушни нито триене абсолютно нищо.Този идеален двигател също така е неограничено твърд и неразрушим.И така подаваме напрежение двигателя завърта,започва да се индуктира обратно ЕДН-двигателя разбира се работи на празен ход без никакво триене.Та обратното ЕДН намалява тока и в един момент при N оборота на вала би трябвало консумирания ток да е нула,така ли излиза.И съответно скороста ще е максимална :? Честно казано не мога да го асимилирам това очевидно пропускам нещо кардинално от тая материя,която е доста тъмна за мен :roll:
angelfilev - специалист
fox_vt написа:
Не съм много по уравненията но чисто теоритично,ако имаме такъв двигател който не изпитва никакви външни сили ни въздушни нито триене абсолютно нищо.Този идеален двигател също така е неограничено твърд и неразрушим.И така подаваме напрежение двигателя завърта,започва да се индуктира обратно ЕДН-двигателя разбира се работи на празен ход без никакво триене.Та обратното ЕДН намалява тока и в един момент при N оборота на вала би трябвало консумирания ток да е нула,така ли излиза.И съответно скороста ще е максимална :? Честно казано не мога да го асимилирам това очевидно пропускам нещо кардинално от тая материя,която е доста тъмна за мен :roll:
Близко си до разбиране. Така както си описал теоретично, без загуби и съпротивления, токът не става нула, а намалява и се стреми към нула. Когато оборотите станат безкрайно големи, токът ще бъде безкрайно малък, но не нула.
На практика с повишаване на оборотите токът намалява както пишеш поради обратно ЕДС. Намалява и въртящият момент на мотора и когато стане равен на съпротивителния момент се установява постоянна скорост.
П. Петков - специалист
Ето какво учехме нявга "у" МЕИ-то, според писаното от "дядо Цанко" по въпроса:
Прикачен файл:
IMG_1866[1].JPG
IMG_1866[1].JPG (50.68 KиБ) Видяна 1270 пъти
Прикачен файл:
IMG_1867[1].JPG
IMG_1867[1].JPG (70.16 KиБ) Видяна 1270 пъти
Прикачен файл:
IMG_1868[1].JPG
IMG_1868[1].JPG (61.35 KиБ) Видяна 1270 пъти
Прикачен файл:
IMG_1870[1].JPG
IMG_1870[1].JPG (69.43 KиБ) Видяна 1270 пъти
pipilica - майстор
И каква беше идеята на темата, имаш мотора и искаш да пробваш ма те е страх или просто си прочел някъде и не ти е било ясно.
Не ми беше ясно и се надявах някой с повече познания от мен да ми разясни нещата.Но като гледам източниците,които колегите са привели-май и на тези които са писали учебниците не са им много ясни нещата....Или поне в някой неща доста си противоречат....
fikata - майстор
Но като гледам източниците,които колегите са привели-май и на тези които са писали учебниците не са им много ясни нещата....Или поне в някой неща доста си противоречат....
Тъй,тъй. Ти продължавай да си копаш.
Пожелавам ти да стигнеш до твоята "истина"
Успех!
Ето накъде копам аз.....За илюстрация ще използвам учебника,който ни е предоставил колегата Петков.Разглеждаме правотоков сериен мотор с мощност три киловата.Номинални обороти-3000 об/мин.Инерционен момент на ротора-0,003кг.м Та съгласно това,което е написано в този учебник,ако допуснем,че двигателя работейки на номинални обороти внезапно остане без товар,тогава мощността консумирана от мотора ще е 10% от номиналната,а скоростта на ротора ще се увеличи минимум четири пъти.Или ще имаме консумирана мощност 300вата,обороти на ротора 12000,време за развъртане 1секунда.Наема ли се някой да направи сравнение между вложената и получената кинетична енергия на ротора?
hidrazin - майстор
Това където си тръгнал да го копаш - направо копай в посока към мазето нет.
:partyman:
Мога ли да помоля за конкретни и коректни отговори,ако не затруднявам колегите.....
todortv - майстор
Свържи се с тези мъже, сигурно ще ти помогнат.

Тема "сериен правотоков двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: