kuuuuuul написа:Ммм да,с четки еЗащото ,ще работи цял сезон ,почти без прекъсване и четките ще свършат на третия ден -все едно да вкл прахосмукачката за 6 месеца време ! Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !А защо не е добре с четки
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		andro440 
	
				- майстор			
				
				1988 мнения в "Как да си направи сами пелетна горелка."
		
		
			 
		
	
		bycec 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 129
 
andro440 написа:Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !Отдавна се каня да се включа по въпроса за "четковите" мотори. Какво толкова не им харесвате ?
В автомобилите на повечето от нас има поне по един такъв ел. мотор- този на вентилацията. В голямата си част тези вентилатори започват да работят веднага с даването "на контакт" . Предвид възрастта на автопарка ни, на някои от тези вентилатори сигурно им се събират по няколко години непрекъсната работа и продължават да си работят. Да не забрвяме и горивните помпи в резервоарите, там пак са четкови.
И за финал- оборотите им се регулират много лесно, дори и с набор от резистори(реостат), ако не се държи на КПД.
		
		
			 
		
	
		andro440 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 1020
 
bycec написа:Мога да ти отговоря веднага ! Не искам обаче това да ти прозвучи ,като заяждане ! Първо -колекторния мотор е правотоков -има + има и минус . има четки и триене ! има голяма мощност заради предните две неща в случая не ни трябва ! Такъв тип електродвигател ,винаги работи в натоварен режим и му е необходимо охлаждане -остави си колата без бензин и карай на газ без да си изкл бензиновта помпа и след месец олекваш с едни пари за нова -или вкл прахусмокачката с пълна и затлаччена торба -за един ден -и виж какво се получава Моторите за вентилация трябва да са асинхронни ,когато ще работят в непрекъснат режим -даже вентилатора на компа е такъв ,за охлаждането на захранване или било то процесора -по малка е консумацията също . И понеже в случая говорим за горелки и тяхното управление -би ли слушал такъв двигател да ти пищи цяла зима като прахосмукачка ? Ето за това не са подходящи !andro440 написа:Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !Отдавна се каня да се включа по въпроса за "четковите" мотори. Какво толкова не им харесвате ?
В автомобилите на повечето от нас има поне по един такъв ел. мотор- този на вентилацията. В голямата си част тези вентилатори започват да работят веднага с даването "на контакт" . Предвид възрастта на автопарка ни, на някои от тези вентилатори сигурно им се събират по няколко години непрекъсната работа и продължават да си работят. Да не забрвяме и горивните помпи в резервоарите, там пак са четкови.
И за финал- оборотите им се регулират много лесно, дори и с набор от резистори(реостат), ако не се държи на КПД.
		
		
			 
		
	
		andy_forresite 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 3152
 
Сигурно е така. Вентилаторите от парно на МПС не работят на пълни обороти и затова изкарват много дълго.  
В нас имам два тангенциални вентилатора от парно на трактор. Не знам по колко вата са, 12V са и са с метални кожуси около перката. Свързвал съм единия с токоизправител 12V в стаята и от 4 метра ми вее перчема. Не се чува мотора, а само струята вятър.
								
															
																															
																								
															В нас имам два тангенциални вентилатора от парно на трактор. Не знам по колко вата са, 12V са и са с метални кожуси около перката. Свързвал съм единия с токоизправител 12V в стаята и от 4 метра ми вее перчема. Не се чува мотора, а само струята вятър.
		
		
			 
		
	
		n.ganev 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 2085
 
andro440=D>  
  
 
Ако може да добавя - Характеристиката на асинхронният двигател е квадратна и при повишаване на напрежението се повишават оборотите а не ФЪС
 .А до сега карам все коли поне втора ръка и на всичките се е прееваал мотора на парното а на тези дето са ми на газ бензин и помпа - ФАКТ.
								
															
																															
																								
															Ако може да добавя - Характеристиката на асинхронният двигател е квадратна и при повишаване на напрежението се повишават оборотите а не ФЪС
		
		
			 
		
	
		andro440 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 1020
 
n.ganev написа:andro440=D>за парното на колата -наистина, вентилатора е подходящ ,но не и мотора ! на автомобила вентилатора едва ли му се събират 200 часа за сезон ,за бензиновата помпа мога да отворя нова тема и да помогна на колеги с газови коли -как да не им изгарят помпите ,че на мойта кола помпата струва 700 лв![]()
![]()
Ако може да добавя - Характеристиката на асинхронният двигател е квадратна и при повишаване на напрежението се повишават оборотите а не ФЪС.А до сега карам все коли поне втора ръка и на всичките се е прееваал мотора на парното а на тези дето са ми на газ бензин и помпа - ФАКТ.
		
		
			 
		
	
		n.ganev 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 2085
 
Е на моето Сузуки китара смених една помпа и след това пробваха някякви релета ама ЙОК. Иначе с ГИ си ми върши работа особено за лов. Прреди години имах и едно газифицирано пежо и там проблем. Иначе с тракторчетата си има други грижи ама  ....... абе НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА е изпял С.Трифонов.
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		andro440 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 1020
 
n.ganev написа:Е на моето Сузуки китара смених една помпа и след това пробваха някякви релета ама ЙОК. Иначе с ГИ си ми върши работа особено за лов. Прреди години имах и едно газифицирано пежо и там проблем. Иначе с тракторчетата си има други грижи ама ....... абе НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА е изпял С.Трифонов.елементарно е ,слага се само едно реле с нормално затворен контакт .който контакт се свързва последователно на предпазителя за бензиновата помпа -а на релето намотката /соленоида / единия край на маса -другия на вентила за газ -мине ли на газ колата -помпата спира -елементарно е да се спестят едни пари
Тема "Как да си направи сами пелетна горелка." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 
