• 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 199
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andro440 - майстор
kuuuuuul написа:
Ммм да,с четки е :sad: А защо не е добре с четки :?
Защото ,ще работи цял сезон ,почти без прекъсване и четките ще свършат на третия ден -все едно да вкл прахосмукачката за 6 месеца време ! Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !
bycec - специалист
andro440 написа:
Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !
Отдавна се каня да се включа по въпроса за "четковите" мотори. Какво толкова не им харесвате ?
В автомобилите на повечето от нас има поне по един такъв ел. мотор- този на вентилацията. В голямата си част тези вентилатори започват да работят веднага с даването "на контакт" . Предвид възрастта на автопарка ни, на някои от тези вентилатори сигурно им се събират по няколко години непрекъсната работа и продължават да си работят. Да не забрвяме и горивните помпи в резервоарите, там пак са четкови.
И за финал- оборотите им се регулират много лесно, дори и с набор от резистори(реостат), ако не се държи на КПД.
andro440 - майстор
bycec написа:
andro440 написа:
Тези мотори не са изчислени да работят продължително време !
Отдавна се каня да се включа по въпроса за "четковите" мотори. Какво толкова не им харесвате ?
В автомобилите на повечето от нас има поне по един такъв ел. мотор- този на вентилацията. В голямата си част тези вентилатори започват да работят веднага с даването "на контакт" . Предвид възрастта на автопарка ни, на някои от тези вентилатори сигурно им се събират по няколко години непрекъсната работа и продължават да си работят. Да не забрвяме и горивните помпи в резервоарите, там пак са четкови.
И за финал- оборотите им се регулират много лесно, дори и с набор от резистори(реостат), ако не се държи на КПД.
Мога да ти отговоря веднага ! Не искам обаче това да ти прозвучи ,като заяждане ! Първо -колекторния мотор е правотоков -има + има и минус . има четки и триене ! има голяма мощност заради предните две неща в случая не ни трябва ! Такъв тип електродвигател ,винаги работи в натоварен режим и му е необходимо охлаждане -остави си колата без бензин и карай на газ без да си изкл бензиновта помпа и след месец олекваш с едни пари за нова -или вкл прахусмокачката с пълна и затлаччена торба -за един ден -и виж какво се получава Моторите за вентилация трябва да са асинхронни ,когато ще работят в непрекъснат режим -даже вентилатора на компа е такъв ,за охлаждането на захранване или било то процесора -по малка е консумацията също . И понеже в случая говорим за горелки и тяхното управление -би ли слушал такъв двигател да ти пищи цяла зима като прахосмукачка ? Ето за това не са подходящи !
andy_forresite - майстор
Сигурно е така. Вентилаторите от парно на МПС не работят на пълни обороти и затова изкарват много дълго.
В нас имам два тангенциални вентилатора от парно на трактор. Не знам по колко вата са, 12V са и са с метални кожуси около перката. Свързвал съм единия с токоизправител 12V в стаята и от 4 метра ми вее перчема. Не се чува мотора, а само струята вятър.
n.ganev - майстор
andro440=D> =D> =D>
Ако може да добавя - Характеристиката на асинхронният двигател е квадратна и при повишаване на напрежението се повишават оборотите а не ФЪС :weedman: .А до сега карам все коли поне втора ръка и на всичките се е прееваал мотора на парното а на тези дето са ми на газ бензин и помпа - ФАКТ.
andro440 - майстор
n.ganev написа:
andro440=D> =D> =D>
Ако може да добавя - Характеристиката на асинхронният двигател е квадратна и при повишаване на напрежението се повишават оборотите а не ФЪС :weedman: .А до сега карам все коли поне втора ръка и на всичките се е прееваал мотора на парното а на тези дето са ми на газ бензин и помпа - ФАКТ.
за парното на колата -наистина, вентилатора е подходящ ,но не и мотора ! на автомобила вентилатора едва ли му се събират 200 часа за сезон ,за бензиновата помпа мога да отворя нова тема и да помогна на колеги с газови коли -как да не им изгарят помпите ,че на мойта кола помпата струва 700 лв
n.ganev - майстор
Е на моето Сузуки китара смених една помпа и след това пробваха някякви релета ама ЙОК. Иначе с ГИ си ми върши работа особено за лов. Прреди години имах и едно газифицирано пежо и там проблем. Иначе с тракторчетата си има други грижи ама ....... абе НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА е изпял С.Трифонов.
andro440 - майстор
n.ganev написа:
Е на моето Сузуки китара смених една помпа и след това пробваха някякви релета ама ЙОК. Иначе с ГИ си ми върши работа особено за лов. Прреди години имах и едно газифицирано пежо и там проблем. Иначе с тракторчетата си има други грижи ама ....... абе НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА е изпял С.Трифонов.
елементарно е ,слага се само едно реле с нормално затворен контакт .който контакт се свързва последователно на предпазителя за бензиновата помпа -а на релето намотката /соленоида / единия край на маса -другия на вентила за газ -мине ли на газ колата -помпата спира -елементарно е да се спестят едни пари
andro440 - майстор
Излязохме от темата ,но може би ще е полезно това ,което написахме . Да продължим по същество за горелките !
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 199

Тема "Как да си направи сами пелетна горелка." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: