Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolov333 - майстор
Ами сигурно е свършил, щом не върти и ако си го заредила достатъчно. Трябваше да снимаш и акумулатора да го видим дали е"обслужваем" и има ли капачки за доливане? http://forum.napravisam.bg/viewtopic.ph ... 40#p594486
DMN - майстор
redaktor написа:
1. Това, което споменах по–горе и което спря да зарежда м/у 1 и 2 А. (Max. 6A )
Как разбра, че спря да зарежда, като стрелката е била между 1 и 2А? Това означава, че протича заряден ток например 1.5А. и че акумулатора все пак се зарежда, освен ако зарядното е автоматично и е изключило заряда, тогава стрелката ще отиде на нула. Всичко може много бързо да се разбере, просто ти трябва мултицет за да измериш напрежението на акумулатора с включено зарядно. Ако напрежението достига и надминава 14-15V по време на заряд, и стрелката на зарядното е между 1 и 2А, и автомобила не пали(не върти стартера), то акумулатора е умрял(с малка скоба, че ако всичко в автомобила е в изправност, в това число и връзките между стартер - акумулатор). Причината според мен е дългия период на неизползване. В такива случаи(когато не се ползва с месеци), акумулатора трябва или да е свързан към поддържащо зарядно, което поддържа постоянно напрежение 13.6V, или да му се откача едната клема от автомобила(на някои автомобили това може да доведе до проблем обаче - изтриване на някои памети и настройки). В твоя случай акумулатора е седял разреден дълго време(най-лошото за един акумулатор) и това го е съсипало, сигурно е сулфатизирал.
Другият вариант за проверка е с ареометър измерващ плътността на електролита, както и проверка на нивото му, но това е при условие, че акумулатора не е "необслужваем".
toolegittoquit - майстор
DMN написа:
Другият вариант за проверка е с ареометър измерващ плътността на електролита, както и проверка на нивото му, но това е при условие, че акумулатора не е "необслужваем".
Повечето необслужваеми акумулатори все пак може да се обслужват. Дали имат обща капачка или под етикета са капачките на клетките - все пак се отварят.
Hoвoceлckи - майстор
Има си специална тема. И защо заби в нивото на електролита, при положение, че по-горе е казана причината - изключително рядко използване на автомобила. Не те питам, а ти казвам да не сереш повече и в тази тема!!!
nikolovvd - майстор
Според мен акумулатора е заминал.
Преди години бях зарязал колата на паркинга и след 3 месеца нямаше ток да светнат индикациите на таблото. Алармата и осаналите електороники под напрежение бяха изтеглили всичкия ток от акумулатора.
Като последна мярка може да се инспектира акумулатора и да се провери нивото и гъстотата на електролита.
След това да се оставе една нощ да се зарежда и на сутринта да се направи опит да се запали колата.
Важно е да се знае типа на двигателя - дизел или бензин, защото за дизела се изисква повече от акумулатора.

Ако ми позволите и един съвет.
Когато колата няма да се ползва повече от месец - два е по-добре да се свали акумулатора, а ако може да се постави под поддържащ заряд би било още по-добре. Същото се отнася и за батериите в дистанционните, за да не се разлеят в дистанционното.
kolev_k - специалист
Hoвoceлckи написа:
Има си специална тема. И защо заби в нивото на електролита, при положение, че по-горе е казана причината - изключително рядко използване на автомобила. Не те питам, а ти казвам да не сереш повече и в тази тема!!!
Селчо,това към мен ли е?Просто давам съвет на жената.Не знам дали знаеш,но водата от електролита се изпарява и без да го ползваш.И ако не си затвориш плювалника и там ще сера.
Hoвoceлckи - майстор
Ами ако се загледаш, просто отговарям на поста над мен. Когато някой иска да отговори на някого по-назад, е редно да използва цитат. За съжаление малко потребители осъзнават и ползват по предназначение въпросната опция.
От друга страна ... " кой не знае Тинки , кой не е слушал за него ..."
Не съм си и помислял за теб дали знаеш за другата нема, но Тинки знае много добре. Но вместо да даде линк, той предпочита да направи бръщолевенето си и тук. Затова и му се ядосах.
А ти разгледа ли темата от препратката ми? Има ли смисъл да се започват споровете отначало?
Gnus - специалист
Може ли да върна темата към основната нишка...
Щом зарежда с 1-2 А ток, значи трябва да се изчака повече. Колкото по-бавно пада зарядният ток, толкова по-читав е акумулаторът.
DMN - майстор
Авторката на темата така или иначе се изгуби, явно техника е дошъл във вторник, решил е проблема и тя е духнала нанякъде с колата, а тука някои хора се изпокараха напразно.
Gnus написа:
Щом зарежда с 1-2 А ток, значи трябва да се изчака повече.
В крайна сметка нищо не се разбра от авторката и редакторката - какво и колко зарежда :) .
https://www.youtube.com/watch?v=xDWqLr6Ylwo

Тема "Зареждане на акумулатор за кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: