• 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
keymaker - специалист
От 8-9г. се опитвам да строша един китайски мотор сложен на руска техника "луч". Много работя с него по 4-5 пъти годишно сменявам маслото (на всеки 50л.изразходван бензин). От първото наливане съм с 10/40, та не се притеснявайте за качеството на маслото,а по скоро за количеството и работата на сериозно наклонени терени, тогава то се стича в единия край на картера и бъркалката ,монтирана на единия от болтовете държащи биелата неможе да разплисква достатъчно .Тези двигатели са толкова елементарни и съответно безпроблемни ,че ако не ги оставите ''на сухо'' или ги префорсирате могат да се повредят само от износване. Друг проблем срещан с тия двигатели е засядането на клапан, причинява се при спиране на двигателя след големи натоварвания на високи обороти, маслото намиращо се между стеблото на клапана и водача му ''изгаря" и пружината на клапана няма нужната сила да го затвори, след раздвижване нещата се оправят.
esko148 - специалист
Ето го и прословутото SAE-30! Както добре се вижда цената си е за литър, а не за 0,6 L :)
http://www.praktiker.bg/bg/Motor-oils/Е ... D/p/437568
krismarg - специалист
kuger написа:
krismarg написа:
Briggs and Stratton -6-7 лв за 0,6 литра

Между другото, проверявай_те си болтовете на редуктора, с който се държи конзолата за двигателя. При разхлабени болтове и повече вибрации се пука радуктора (алуминиев) при долния болт.
Това към мен ли? Аз съм с Робин на Субару, пак 0,6л масло, редуктора е щамповани страници от ламарина и вътре е верига. От 2002 год. ми служи безотказно за фрезоване и влачене на автомобилно ремарке.

Не, по заглавието на темата е, но важи за всички фрези с алуминиев радуктор.
koveslav - майстор
keymaker написа:
..........Друг проблем срещан с тия двигатели е засядането на клапан, причинява се при спиране на двигателя след големи натоварвания на високи обороти, маслото намиращо се между стеблото на клапана и водача му ''изгаря" и пружината на клапана няма нужната сила да го затвори, след раздвижване нещата се оправят.......
Точката на възпламеняване,респ. овъгляване на новите класове масла наближава 200гр.,като гарантират 180.При ниските класове и при старите видове масла е 140-150 градуса.
Разликата във вискозитета между W30 и W40 при 100гр(в лаборатория се мери време на изтичане на еталонно количество масло подгрято на 100гр. през еталонен отвор)според спецификацийте е над 40%(10+ единици срещу 14+).При автомобилите познавачите наричат 10W30 енергоспестяващ двигателоубиец.По-малко хидравлично съпротивление,придружено с по-голямо износване......Планово остаряване на ДВГ и печеливш бизнес с излезли от употреба класове масла-SE и SF са класове от 80-те години(правилно ги обединиха в темата с М10Д). Да се продават на цената на съвременните класове или пък като специализирани масла си е абсолютна далавера.
Илчо Илиев - майстор
Имам руски мотоблок МТЗ-05
Прикачен файл:
94528002_1_171x132_traktor-belarus-05-gr-bankya.jpg
94528002_1_171x132_traktor-belarus-05-gr-bankya.jpg (9.87 KиБ) Видяна 2525 пъти
И китайска мотофреза
Прикачен файл:
motofreza BELLINI B-110-500x500.jpg
motofreza BELLINI B-110-500x500.jpg (36.42 KиБ) Видяна 2525 пъти
На бляда сменям маслото през няколко години,въпреки препоръките да се сменя всяка година, наливам му М10 Д...
На китаеца , от мерак,а и имах в наличност, му бях сипал 5/30, покарах го малко и го смених...нали нов мотор, пак налях от същото,но...свърши и тая пролет на ТО-то налях 10/40,наливно 8,5лв/л(от него наливам и на колата), очаквах да е малко по-труден старта,но...никакви проблеми, фрезовах си мястото почти на един дъх, също няма проблеми....
СЯ, за бляда, каквото и да му се налее, това е на всичко устойчива машина(имам опит :wallbash: с такъв мотор, но 2 цилиндров),китаеца е краден от добре направени мотори , но използват калпави метали за изработката му, та ако се случи калпава партида,ако ще и пълна синтетика да му се налее, все тая...
Според мен е по-добре да се следи нивото и по-честа смяна,че липсва филтър, иначе и с 15/40 ще бачка без грижи...
Аз наливам 650-700 мл масло, че с тая система да изключва мАторя като падне нивото ми прави кофти номера, т.е., като се наклони на някой синор и угасва и пада голямо дърпане докато го изкарам на равно(тежи 90 кила)...
Един познат е решил този проблем възможно радикално(ТЪПО),...... откачил кабела на датчика, и някой ден ще има... :wallbash:
borkata3000 - специалист
Да споделя опита си с фрезата от темата:
Изображение

Фрезовах 250 кв.м. 12 часа. Представяте ли си го? Все едно сирене рендосвах. Коняра отказа да мъчи животното, плуга забит не ще да го мръдне.
Така де, след толкова драмяскане, изкарах около 3 колички камъни, някои от които се побираха само в 10 литрова кофа. Такова блъскане, подскачане и дрънчене, че почти бях описал машината. Закарах я в сервиз след това издевателство и смениха семерингите долу, където се закачат органите, защото в началото маслото прокапа, после направо си изтичаше от редуктора за 1 ден престой в гаража.
+ и -:
- лоста, с който кормилото се фиксира в избрано странично положение започна да изкача сам все по-често;
- бързо износва ремъците, поради недомислено разтоварване на ремъка при отпуснат т.нар. съединител;
- много неудобна за човек с ръст 1.90 м. при дълбоко фрезоване;
- при повече от половината пълен резервоар бензина се пличка и олива, капачката не затваря добре;
- захващането на калниците е калпаво. След общо 40-50 часа работа, калниците се разхлопаха и проблема се решава само със заварки;
- шумна е и при по-продължителна работа се налага да се ползват антифони иначе цяла нощ в главата ти звънтят сегменти.
+ като цяло смятам оправдана за цената си
koveslav - майстор
borkata3000 написа:
Да споделя опита си с фрезата от темата:
Изображение

Фрезовах 250 кв.м. 12 часа. Представяте ли си го? Все едно сирене рендосвах. Коняра отказа да мъчи животното, плуга забит не ще да го мръдне.
Така де, след толкова драмяскане, изкарах около 3 колички камъни, някои от които се побираха само в 10 литрова кофа. Такова блъскане, подскачане и дрънчене, че почти бях описал машината. Закарах я в сервиз след това издевателство и смениха семерингите долу, където се закачат органите, защото в началото маслото прокапа, после направо си изтичаше от редуктора за 1 ден престой в гаража.
+ и -:
- лоста, с който кормилото се фиксира в избрано странично положение започна да изкача сам все по-често;
- бързо износва ремъците, поради недомислено разтоварване на ремъка при отпуснат т.нар. съединител;
- много неудобна за човек с ръст 1.90 м. при дълбоко фрезоване;
- при повече от половината пълен резервоар бензина се пличка и олива, капачката не затваря добре;
- захващането на калниците е калпаво. След общо 40-50 часа работа, калниците се разхлопаха и проблема се решава само със заварки;
- шумна е и при по-продължителна работа се налага да се ползват антифони иначе цяла нощ в главата ти звънтят сегменти.
+ като цяло смятам оправдана за цената си
Ти направи супер реклама на машината бе,колега.Друг модел нямаше да изкара и до тук при толкова неправилна експлоатация.
В земеделието се гледат прогнози,планува се период на обработка,терена се почиства и подготвя преди това.Ако е съвсем сухо се полива преди обработката.Сега като го разби на инат това сухо място съвсем му изкара и последната влагица....Разкопава се на първа предавка,фрезова се след това на втора...
Протекли семеринги без вече да има луфтове в лагеруването не са често срещан случай.Дано си извадил късмет,ама много ме съмнява.Успех ти желая!
infomar
borkata3000 написа:
- бързо износва ремъците, поради недомислено разтоварване на ремъка при отпуснат т.нар. съединител;
- при повече от половината пълен резервоар бензина се пличка и олива, капачката не затваря добре;
- захващането на калниците е калпаво. След общо 40-50 часа работа, калниците се разхлопаха и проблема се решава само със заварки;
- шумна е и при по-продължителна работа се налага да се ползват антифони иначе цяла нощ в главата ти звънтят сегменти.
+ като цяло смятам оправдана за цената си
Относно горните забележки, без да съм им защитник ще споделя за същата машинка, че
- вече 4-та година не съм сменял ремъци;
- теч от бензин от капачката не съм имал;
- калниците си седят все още с оригиналното захващане и не съм ги бутал.;
- относно шумът - мисля, че е стандартен за подобен тип култиватори, щото чувам от далеко тези на комшиите ми.;

Единственото което съм правил е да сипвам бензин и да сменям масло.
Никога не съм си позволявал да обработвам суха/корава земя. Винаги след дъжд.
borkata3000 - специалист
infomar написа:
borkata3000 написа:
- бързо износва ремъците, поради недомислено разтоварване на ремъка при отпуснат т.нар. съединител;
- при повече от половината пълен резервоар бензина се пличка и олива, капачката не затваря добре;
- захващането на калниците е калпаво. След общо 40-50 часа работа, калниците се разхлопаха и проблема се решава само със заварки;
- шумна е и при по-продължителна работа се налага да се ползват антифони иначе цяла нощ в главата ти звънтят сегменти.
+ като цяло смятам оправдана за цената си
Относно горните забележки, без да съм им защитник ще споделя за същата машинка, че
- вече 4-та година не съм сменял ремъци;
- теч от бензин от капачката не съм имал;
- калниците си седят все още с оригиналното захващане и не съм ги бутал.;
- относно шумът - мисля, че е стандартен за подобен тип култиватори, щото чувам от далеко тези на комшиите ми.;

Единственото което съм правил е да сипвам бензин и да сменям масло.
Никога не съм си позволявал да обработвам суха/корава земя. Винаги след дъжд.
Прикачен файл:
freza.jpg
Когато т.нар. съединител е в покой, ремъците се трият по тези два метални детайла, които натискат ремъка в началото, за да направи "корем", който да не позволи контакт между ремъка и предната ролка. Когато натисна съединителя триенето в тези детайли вече е от време на време, т.е. когато ремъка играе от вибрациите. Но се отделя черен прах от триенето и с времето всичко по левия калник и по лявата част на мотора става в черен прах от ремъка. Когато махнат тези две железца, тогава триенето на ремъка в тях отпадна, няма чернилки. Обаче пък не мога да спра фрезата даже и с освободен съединител ремъците преплъзват и фрезата се мъчи да тръгне. Закарах я в сервиза им в града (всъщност това са вносителите им от Китай) обясних проблема, техника рече че това е най-примитивния начин с тези железца да елиминират предната ролка при отпускане на съединителя. И че така ще е, ще има триене и износване. Примирих се.
Честит празник!
tushee1 - напреднал
Здравейте и от мен.
И аз имам такава мотофреза и за сега съм доволен от нея. Вече 3 години я патъркам из градината която е около 500 квадрата и нямам ядове. Само че вече ремъка и при мен почна да приплъзва и май му е време за смяна. Та може ли някой да ми каже какъв му е размера че се е изтрил и не мога да вида на него какво пише. Знам че е с трапец 17 но каква е дължината.

Забравих да кажа че моята е с чугунен редуктор ако това има значение.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47

Тема "Мнението ми за мото-фреза Gardenia ZS 500 b-3" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: