Ел. инструментите. Консумативи.
keymaker - специалист
С ''LA'' регулираш само дроселната клапа ,а с "L" и "H" регулираш сместа. За измерването нали виждаш шлица на жигльора ориентирай се по него изместваш на 90* и си готов. И пак ще напиша с друго гориво оборотите може и да са различни,на карбураторните двигатели влияят много фактори освен горивото, атмосферно налягане;температура на въздуха ;влажност.
koveslav - майстор
Asen74 написа:
Така е, обаче ми се иска, като е казано 1/4 оборот да съм максимално точен /а не ми идвана ум как да го измеря/. А относно /като приемам, от майсторите факта, че след загряване на резачката оборотите падат/ завиването на LA /клапата/до завъртане на веригата и после 2 3/4 обратно, да ли като съм го направил при не толкова загрят двигател, съм постигнал малко по богата смес, т.е. въртя до завъртане на веригата и ако приемем, че оставя така винта, то след като загрее добре ще спре да се върти И за да започне отново да се върти трябва да вдигна оборотите/по бедна смес/. Именно от тук ако върна 2 3/4 оборота, то клапата ще остане на празен ход по отворена, а ако върна преди да е загрял двигателя добре, клапата ще е по затворена. Ако правилно разсъждавам, то без да искам съм постигнал по богата смес, а това ми е целта.
Вкарваш се в яки филми.Такива стойности като 1/2 и 3/4 и т.н. винаги са били и ще са ориентировъчни,за да си близо до оптималната настройка.От там нататък с малки корекций се търси най-добрата работа и няма две еднакви машини,които да работят най-добре на еднакъв градус на завъртане на тези болтове.Не се престаравай,защото ще патиш от това.Слушай и чувствай машината или се довери на майстор.200-300 оборота разлика,нито в ниските нито във високите обороти са проблем,стига машината да работи по-добре.Когато не си сигурен гледай тенденцията да е към обогатаяне на сместта.Примерно 12800 на макс е по-добре от 13200 при оптимални 13000.Ако с точната центровка на 13000 не работи добре,аз ще я оставя на 12800 или на 12500,ако е по-добра работата на мотора,но не бих пробвал да я оставя на 13500.А болта в тази ситуация дали ще има разлика от предписаната му позиция- изобщо не бих се впечатлил. С две думи-предписаните отвивания и завивания са най-добрата позиция от която да се започне центровката,а не са фиксирани,константни стойности.Ако беше така, нямаше да ги направят с болтове,а щяха да са обикновени нерегулируеми жигльори и с фиксирани настройки.Отивай да режеш и не си губи времето :partyman: :partyman: :partyman:
fore - майстор
Да бе и аз останах с впечатлението че колегата иска да докара точно 12800 оборота при отвиване на 1 и 1/4 оборота примерно на иглите на Л и Н. :mrgreen: Явно не е само мое впечатление това. :lol: :prayer:
Asen74 - помощник
Благодаря за отговорите, впечатлен съм! Наистина се престаравам, но машината е чисто нова, на месец. И съжалявам, че беше пипната от майстор. Трябваше да си остане със заводската настройка и за това се наложи аз по книгата да се постарая да ги върна. Максималните ги върнах до упор /обратно на часов. стрелка/, но ме притесняват ниските - да не работи с бедна смес! Всъщност завиването по часовниковата на L, обогатява или обеднява сместа? :roll: Поздрави!
koveslav - майстор
Asen74 написа:
Благодаря за отговорите, впечатлен съм! Наистина се престаравам, но машината е чисто нова, на месец. И съжалявам, че беше пипната от майстор. Трябваше да си остане със заводската настройка и за това се наложи аз по книгата да се постарая да ги върна. Максималните ги върнах до упор /обратно на часов. стрелка/, но ме притесняват ниските - да не работи с бедна смес! Всъщност завиването по часовниковата на L, обогатява или обеднява сместа? :roll: Поздрави!
Представи си действието на регулируемите жигльори като миникранчета,за да си ги обясниш и запомниш.Завиваш намаляш,отвиваш-увеличаваш горивото.Действието им върху оборотите на НЕНАТОВАРЕН двигател обаче е на обратно -повече гориво-по-ниски обороти,по-малко гориво - по-високи обороти.
Asen74 - помощник
Това ясно. А прав ли съм за това : "Относно /като приемам, от майсторите факта, че след загряване на резачката оборотите падат/ завиването на LA /клапата/до завъртане на веригата и после 2 3/4 обратно, да ли като съм го направил при не толкова загрят двигател, съм постигнал малко по богата смес, т.е. въртя до завъртане на веригата и ако приемем, че оставя така винта, то след като загрее добре ще спре да се върти И за да започне отново да се върти трябва да вдигна оборотите/по бедна смес/. Именно от тук ако върна 2 3/4 оборота, то клапата ще остане на празен ход по отворена, а ако върна преди да е загрял двигателя добре, клапата ще е по затворена. Ако правилно разсъждавам, то без да искам съм постигнал по богата смес, а това ми е целта." :cry:
fore - майстор
При ниските обороти ако работи с бедна смес- няма да се форсира добре и ще работи неравномерно ! Няма как да работи без подаване на газ от дросела и с малко настроен бензин в ниските обороти стабилно. Практически е невъзможно. Хем да не смуче бензин, хем от реглажният жигьор да не подаваш необходимото количество. То реално в този момент само през него минава малкото количество гориво което е необходимо за правилната работа на ниски обороти. А и реално от този реглаж -за ниските се определя и нормалният форсаж на машината.

Виж при високите обороти, когато дросела е отворен и смуче кислород, тогава и горивото е в пъти повече, тогава е проблем ако това гориво е недостатъчно- обеднява сместа и поради голямото количество кислород мотора се форсира прекалено.

При 4-тири тактовите отношението на стехиометрична смес беше към 1/14.7 части гориво/кислород, но тук незнам дали е така.
Asen74 - помощник
А дали с оборотомер /поръчах си/ да не притворя малко клапата, би трябвало леко да паднат оборотите и да ги вдигна с L. С цел да съм сигурен за по богата смес. При махане на въздушния филтър не се вижда колко е притворена клапата, това е проблема и от тук не съм сигурен в сместа. И все пак поръсаждавайте върху по горното ми писание и нека обсъдим дали съм прав- Щил MS231. :prayer:
fore - майстор
Колега не ми се сърди, ама майче целта ти не е да режеш с тази машина, а да я базикаш. Дай я на някого да работи с нея.
Asen74 - помощник
Просто искам машината да я имам повече време и целта ми е да и направя центровка максимално близка до заводската. Пък и като правя нещо се интересувам.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: