• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
koveslav - майстор
infomar написа:
Проблемът лично аз (може и да греша, не казвам, че съм прав - просто си е мое мнение), го виждам в нарастващото ежегодно оскотяванe на народа в буквалният смисъл.
Ето това са всички причини,перфектно изразени с една единствена дума! Това изразява всичко,което влошава от година на година статистиката в нашата родна държавица!!!!!
Antonii - майстор
Айде и аз да се вметна в темата, че имам малко време за губене.
Незнам какъв е проблема. Може и да е тъпо да се кара на постоянно включени фарове, но аз непознавам водачи които чакат да видят включените фарове срещу себе си за да разпознаят, че идва автомобил. Те и каруците са без светлини, тогава как ги виждате по пътищата. Чак ми е чудно.
Принципно постоянно включените светлини са заради светещите габарити които са виждат от водача отзад. И са измислени в скандинавските държави понеже се смрачава доста бързо и водачите масово са забравяли да пуснат светлините овреме. От тук са имали и доста удари на автомобилите отзад, а другият ефект който са постигнали е намаляване на катастрофите с лосове на пътя които са водели до много жертви. Поне така ми ги обясни нещата за при тях един Норвежки специалист.
Та от тази гледна точка за БГ са напълно излишни, но по-лесно е да се копира отколкото да се измисли нещо работещо за конкретните условия.
А за един автомобил с изправна инсталация движението с постянно включени светлини не би трябвало да е никакъв проблем.
Проблема е в това, че всеки си слага крушки на фаровете каквито му дойдат, а не каквито са по проект за автомобила (фаровете).
DMN - майстор
Antonii написа:
Те и каруците са без светлини, тогава как ги виждате по пътищата
Каруците ги виждаме, но те не се движат срещу теб със 100км/ч. Когато прибавиш и твоята скорост, общата скорост може да надхвърли 200км/ч,(всички знаем как се кара в България), а тогава колкото по-рано видиш автомобила срещу теб, толкова повече време имаш за реакция и преценка, а светлините спомагат за това.
Antonii написа:
Принципно постоянно включените светлини са заради светещите габарити които са виждат от водача отзад.
Това малко не можах да го разбера :? . Искаш да кажеш, че се кара на фарове през деня най-вече заради светещите задни габарити? А знаеш ли, че принципно, ако автомобила ти разполага със заводски дневни светлини( а не ползва фаровете като такива), габаритите не светят, светят само дневните светлини отпред без нищо друго, а и така е по закон.
Antonii написа:
А за един автомобил с изправна инсталация движението с постянно включени светлини не би трябвало да е никакъв проблем.
Така е при повечето автомобили и така трябва да бъде. Има малки изключения обаче - на съседа Опела с дизелов двигател "исузу", подгревните му свещи работят и след като двигателя запали и изключват чак когато температура достигне около 60 градуса(и това не е дефект). Като включи и фаровете, алтернатора не успява да удържа на този голям ток и това се компенсира от акумулатора, и така всеки ден до момента, в който остава без ток в акумулатора, щото докато колата му загрее и свещите се изключат, той вече е стигнал до работата си. Тези му проблеми започнаха именно с въвеждането на задължителните светлини през деня.
Последна промяна от DMN на пон сеп 05, 2016 4:34 pm, променено общо 2 пъти.
DundyTheCroc - майстор
Светлината може да помага да видиш някой срещу теб, обаче пречи да прецениш скорост и разстояние.Ако всички фарове светеха еднакво щеше да е лесно, ма един сложил електрожени (ксенони), на друг лъча му бие нагоре и праща сигнали на извънземните, на трети светят като свещ в църква, чисто моя статистика поне на 1/3 от колите фаровете им не са наред.
Lisko - майстор
DundyTheCroc написа:
Човешкото око възприема отразена светлина, а не директна, така че всякакви блестящи неща на пътя са противоестествени. Лошото е, че с тези фарове сега спрях да възприемам тези, които са забравили да ги пуснат...
Е да - лошо става като се навъдят изключения.
Що се отнася до човешкото око, то си възприема и двете. За избягване на опасности, даже е добре да си се появи нещо неестествено в полезрението.
Аз освен примера с човека дето му отивал акумулатора, друг обективен аргумент не видях.
infomar
Аз също не видях обективни доказателства за необходимостта. Ако нашите статистици и анализатори са некадърни да направят изследвания, то да покажат такива от други страни които са го въвели. Вече над две години се прилага - какъв е ефекта :? Само субективизъм - един ги виждал.. друг не ги виждал... на един много му харесвало да вижда светлинки, кефили го... :? Инак изпадаме в ситуацията да въвеждаме пръстови отпечатъци за рецепти в аптеките. Май сме единствени в света :lol: :lol: Поредната глупост след светлините.
Antonii - майстор
DMN написа:
Това малко не можах да го разбера :? . Искаш да кажеш, че се кара на фарове през деня най-вече заради светещите задни габарити? А знаеш ли, че принципно, ако автомобила ти разполага със заводски дневни светлини( а не ползва фаровете като такива), габаритите не светят, светят само дневните светлини отпред без нищо друго, а и така е по закон.
Поне такава е била идеята при въвеждането на това изискване в Норвегия. Като ефекта е предимно в сумракната част от денонощието.
А това, че в нашия закон не е упоменато - не ме и учудва. За Норвегия незнам какво гласи точно закона, но карам скандинавски модел автомобил и там като активирам "дневните" светлини, свети всичко - задни габарити и предни къси светлини.
Чираче - майстор
infomar написа:
Съгласен съм с теб, че неадекватните стават все повече и повече. И по десет светлини да им запалиш като коледна елхичка, пак ще те бутнат за да те видят колко си силен.

Проблемът лично аз (може и да греша, не казвам, че съм прав - просто си е мое мнение), го виждам в нарастващото ежегодно оскотяване на народа в буквалният смисъл. Това не е онзи спокоен народ, който върви по улиците усмихнат и те поздравява дори да не те познава, народ, който в някоя топла вечер излиза посред нощ хей така без повод, да се повесели в някое нощно заведение в което не се стреля... народ който е спокоен за следващият ден, че няма да си загуби работата, че синът или дъщерята няма да ги хванат с дрога в училище...
Няма го това спокойствие а има озвереност към останалите, сякаш те са им виновни за несгодите в живота, народ, който иска да си го изкара на другите с бой.. бой.. бой... до смърт, или каквото е там...
Как искаш от този народ да е толерантен към останалите водачи в движението.... е, няма как, газ до дупка и "мама им" на останалите. Вече и жените започнаха да се мерят в побоищата по оня Стоичков, който български не знае, а за английският му мога само да завиждам.
Ето едно смислено мнение. Но непълно...

Въпреки, че пуснах темата на майтап, нещата си дойдоха на мястото. За всяко нещо има причина. Поводи много.
p.v.x - майстор
infomar написа:
Съгласен съм с теб, че неадекватните стават все повече и повече.



Чираче написа:

Ето едно смислено мнение. Но непълно...

Въпреки, че пуснах темата на майтап, нещата си дойдоха на мястото. За всяко нещо има причина. Поводи много.
Лошото е , че неадекватността на правоспособните шофьори , нараства правопропорционално с възрастта им.

Трябва да се разчита единствено на тяхното самосъзнание(на пенсионерите).

А такива несъзнателни пенсионери са едни от честите участници в ПТП.

:rock:
gogo7777 - майстор
и там като активирам "дневните" светлини, свети всичко - задни габарити и предни къси светлини.
Така трябва да е и според мен /задълбавайки в контекста/.......обаче има и други фабрични изпълнения :wink: . Аз лично не се наемам да гадая има ли файда или няма от целодневното каране "на фарове", но пък не ми и пречи де.
Каквито и статистики да изумуват гениите, те се осланят на субективни дори смешни фактори. Едно такова професионално проучване би струвало много пари, би ангажирало доста ресурс и време...... и би доказало нещо /НИЩО :-D /, което дори няма да остави и следа в съвременния динамичен свят.
Ако трябва непременно да има заек в тоя храст....по-смислено е да се търсят икономически повод за налагането на този начин на управление на ППС.....и вероятно има :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Тема "За Задължителното целогодишно шофиране с къси светлини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: