Най - вълнуващия въпрос зимно време.
stelibg - специалист
achmonek написа:
stelibg написа:
filmatoplo написа:
Не може да се сравнява с колата , препоръки има за температурата но кой я спазва ,ами днес е лято . :) колкото изкарат котлите - после у дерето .

Самото изискване на производителя трябва да ти е достатъчно за да не умуваш а да изпълняваш. Или както винаги ние българите знаем повече от германци и прочие. Вярвай ми - не са го писали напразно!
Не съм съгласен. Писали са 65, ама за въглища. Модифицирали сме котела, от това не следва ли нещо?
Защото в една друга инструкция за експлоатация е казано 55 градуса, даже предупреждават, че гаранцията отпада ;)

По повод колата - ами точно дизел карам, даже имам един такъв съветник на борд компютъра, дето винаги ме кара да шофирам на по-висока предавка и по-ниски обороти. Но и без нея знам, че най-икономичното ми шофиране е около 1700 rpm. То и звука на двигателя го показва.
И повярвай - понякога производителите пишат АБСУРДНИ неща. Да не мислите, че им пука за потребителите. Лично се убедих в това. Важни са печалбите.
Когато някой извади 15 годишна статистика, с поне 30 котела на ниска температура, и 30 такива на 70 градуса. Е, това е друго.
judas - специалист
achmonek написа:
Един приятел е горил. Каза, че горят добре, но правят повече пепел и от слънчогледовите и образуват мазен налеп.
Първите ми наблюдения потвърждават доста пепел, като от слънчогледови, за налепи ще изчакам да ги изгоря или поне 3-4 чувала. Дали да се смесват с чамови или със слънчогледови, последното май е безсмислено? :-D
achmonek - специалист
Стели, карай както си знаеш. Едно е сигурно обаче: По високата температура НЕ води до по големи разходи. Ако нямаш регулиращи органи - да, но при наличие на термоглави и (или) термостат - НЕ! В единия случай с по ниската температура на водата топлиш за по дълго време, в другия имаш по висока температура и стопляш за по малко време.
achmonek - специалист
judas написа:
achmonek написа:
Един приятел е горил. Каза, че горят добре, но правят повече пепел и от слънчогледовите и образуват мазен налеп.
Първите ми наблюдения потвърждават доста пепел, като от слънчогледови, за налепи ще изчакам да ги изгоря или поне 3-4 чувала. Дали да се смесват с чамови или със слънчогледови, последното май е безсмислено? :-D

Какви пари ги вземаш? Ако са по евтини с 30 -40 лева от слънчогледовите според мен си струва. Иначе - НЕ!
judas - специалист
achmonek написа:
Какви пари ги вземаш? Ако са по евтини с 30 -40 лева от слънчогледовите според мен си струва. Иначе - НЕ!
Абе остави се, то в София цените на всичко са 'дебели'. Рапичните дори са с 20 лв/тон по-скъпи, а слънчогледовите са 240лв/т.
achmonek - специалист
:evil: да, много са скъпи, чак не искам да ти казвам аз на колко взех слънчогледа. При това положение бягай от рапицата .Аз взех слънчогледа на 144 лв. тона. Ама то ГРЕЙКО гори всичко. Гледам Стели и царевица притиква с дървесните. Искам да пробвам и аз ама само с царевица. Като патка ще чисти котела от пепел =D> !
stilian20 - специалист
achmonek
Аз съм сигурен че ако си махнеш трипътния ще ти падне разхода, и в това за колите не си много прав(важи само при тези който нямат сила).
Пример една от колите ми е бензинова и ако търся разход трябва да я карам под 1500об. или с 70км на шеста е най ниския и разход.
achmonek - специалист
stilian20 написа:
achmonek
Аз съм сигурен че ако си махнеш трипътния ще ти падне разхода, и в това за колите не си много прав(важи само при тези който нямат сила).
Пример една от колите ми е бензинова и ако търся разход трябва да я карам под 1500об. или с 70км на шеста е най ниския и разход.
Трипътния няма да го махна - 100 %. Разхода ми е повече от приличен. За колата май не се изразих така, че да ме разберете. Ако с тези 70 на 6та подадеш рязко газ и искаш да изпревариш какъв разход ти дава и ако си на 4та с 2400 оборота и подадеш газ какво ти дава? Това имах в предвид,че за да имаш динамика трябва да държиш двигателя на обороти, както е и с котела. котела трябва да е "буден" и да отговори при нужда бързо, тоест да стопли. Защо тогава като дойде студа и всички вдигат градусите? Не ги вдигайте бе!
stilian20 - специалист
achmonek написа:
stilian20 написа:
achmonek
Аз съм сигурен че ако си махнеш трипътния ще ти падне разхода, и в това за колите не си много прав(важи само при тези който нямат сила).
Пример една от колите ми е бензинова и ако търся разход трябва да я карам под 1500об. или с 70км на шеста е най ниския и разход.
Трипътния няма да го махна - 100 %. Разхода ми е повече от приличен. За колата май не се изразих така, че да ме разберете. Ако с тези 70 на 6та подадеш рязко газ и искаш да изпревариш какъв разход ти дава и ако си на 4та с 2400 оборота и подадеш газ какво ти дава? Това имах в предвид,че за да имаш динамика трябва да държиш двигателя на обороти, както е и с котела. котела трябва да е "буден" и да отговори при нужда бързо, тоест да стопли. Защо тогава като дойде студа и всички вдигат градусите? Не ги вдигайте бе!
Нищо не дигам стои си на 60 и не го докосвам и при -20, нямам нито трипътен нито конденз.(котела е на около 30 години)
Сравненията котел кола са безсмислени. :partyman: на 4та ще е по голям разхода и то доста (при мен)
Miro4774 - специалист
Помпата ми включва на 59 градуса и не знам дали това е добре защото няколко пъти се включва и изключва докато загрее водата.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: