Най - вълнуващия въпрос зимно време.
nandrolon - специалист
Един топломер ще разсее много съмнения относно видовете настройки на горивния процес, както и ънгрейда по котела.

:partyman:
4799inpl64 - специалист
gnt69 написа:
Те за чугун приказват. :partyman:
анджък и за 1400 градуса-тия от гинес ги е хванал черния петък
6osi6 - майстор
4799inpl64 написа:
намалете малко тия градуси
Тази молба еднолично към bobi. Той си пише градусите 5 за 4. Аз съм писал за 650-700 градуса по цвят на плочи или стомана над горелката. Той мери 1400 на вермикулитни плочи, при положение, че работната му температура е 1100 и при 1200 се разпада.
mitashki911 - специалист
6osi6 написа:
bobi65 написа:
... за 2-3 минути камерата достига минималната работна температура за ефективно горене от 600 гр.. защото вермикулита не поглъща толкова колкото се нагрява скоростно на повърхноста.. Така че за тези 30-40 минути който говориш да влезеш в режим си е жива загуба ..
Локумите които разтягаш може да минават пред Стоян или друг, който не може да си настои горенето. Къде прочете, че котелът ми загрява до 600 градуса за 30 - 40 минути. Изкривяваш информацията както ти падне.
bobi65 написа:
Ето ти линк по темата...моето мнение съвпада
http://www.raypak.com/Support/tech_corner/modulation/
Смятай твоя чугуняк с дървените пелети за колко минути ще достигне 1400 градуса.
Тук пише че стоманен котел с горелка на газ влиза в режим на максимална мощност за 15 минути и статията показва предимствата на модулацията пред режима 1-0-1-0 който ти проповядваш от няколко години. Ако мнението ти съвпада с написаното в нея, добре дошъл в отбора на мозулиращите и многостепените горелки!
bobi65 написа:
..има да ме догонваш.. :)
Бягай за нови опорни точки :mrgreen:
Извинявам се за намесата , но си разменете по един оглед на инсталациите /ако имате желание и сте в близост / и след това продължете с позитивните спорове . Всеки в форума би искал да се поучи и да подобри горенето и разхода на своята система .
Svezar - специалист
За топломер не знам,но един пишкомер много ще помогне :-D
n.ganev - майстор
Точно собственик на леярна за ГуЧун изхвърли две чугунки и се оборудва с два стоманени пелетни и ми лее плочи за първите е непоклатим факт за това, че стоманеният котел е за предпочитане при пелети - Човека има собствена лаборатория за изследване на стомана, чугун и алуминий / ако това Ви подсказва нещо /
За спасяване на положението - ДА, но за ефективност - :?
6osi6 - майстор
'
Последна промяна от 6osi6 на нед ное 27, 2016 12:31 am, променено общо 1 път.
6osi6 - майстор
mitashki911 написа:
си разменете по един оглед на инсталациите /ако имате желание и сте в близост / и след това продължете с позитивните спорове ..
На bobi му обработвам нервите по метода на китайската капка, всеки ден с меката памучна пила. Иначе, живее на 10 минути път от нас но не иска да дойде и да замери с китайските си играчки. Даже му предложих да го докарам и да го върна, да го почерпя с наденица със зеле, пиле със зеле, баница, баклава, ракия, бира, но той не ме иска!
Кажете ми, какво да направя :?
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
mitashki911 написа:
си разменете по един оглед на инсталациите /ако имате желание и сте в близост / и след това продължете с позитивните спорове ..
На bobi му обработвам нервите по метода на китайската капка, всеки ден с меката памучна пила. Иначе, живее на 10 минути път от нас но не иска да дойде и да замери с китайските си играчки. Даже му предложих да го докарам и да го върна, да го почерпя с наденица със зеле, пиле със зеле, баница, баклава, ракия, бира, но той не ме иска!
Кажете ми, какво да направя :?
Приятелю и от други теми виждам как те освиркват че си заядлив.. Такъв си си.. не ми пречиш..
По въпроса с температурата .. след 3 дни работа се разпадна онази гривна на изхода на горелката.. днес правих нова с друга страрегия.. да подържам температура близка до максималната за материала.. за ориентир ползвам графиката по долу. Ако пак се разпадне ще мисля тогава. Другото което мага да ти кажа че КПД на горивният процес е да извадиш максимум енергия/топлина от даден материал след което да се опиташ да я усвоиш с висок процент.
За мен това са ориентирите.. едно е от един вид пелети да изкараш 800 градуса топлина .. друго е да си до максимума 1400 - 1500. Това е температура на върхът на пламъка, Това не означава ще извън тази зона тя е такава.. Но като нямаш как да я измериш си сляп и не знаеш какво си постигнал и какви условия си създал в камерата като си пипнал тук или там нещо. Така че дали е чугун или стомана е тема кой е по добър топлообменник.. Докато горивната камера е тази която те интересува дали и за колко време влиза в режим на максимална ефективност. Ако топлообменника е стомана добре... ше можеш ефективно да го товариш до поне 85 процента.. Ако е чугун за да си ОК минаваш с преоразмерен котел поне с 30 процента спрямо нуждите и си пак ОК..

Това че си ме канил е публична лъжа и не ти прави чест.. единственото което си искал да ти продам ламбда наблюдение на полвин цена.. но Сори.. Изолирай си първо котела от долу..
после прочети тази статия... за системите с принудително движение на газовете.. и двата ключови момента .. за камерата с сухият разделител и за калпаците... и двата метода съм приложил при мен..
http://stove.ru/
накарай горивната камерата да влиза в ефектирен режим за 5 минути и тогава ще те оредя и с ламбда наблюдение..

Относно Статията за или против модулацията.. явно не си я схванал.Там се обяснява какво е термична и динамична ефективност, Дава графики таблици и обяснения..Показват как при 100 процента натоварване на съоръжението се повишава термичната ефктивност което е равно на енергийна ефективност ( хората затова слагат буфери и има теми за буфер и в този форум).
Димачната ефективност е мярка за съоръжения с модулация.. тя е равна на енергиината ефективност за съоръжения с модулация които покриват нуждите от постоянно променящ се топлинен товар.. но тази динамична ефективност е с доста по лоши показатели . Ще се опитам да ти я обясня по простичко .. като за теб... 100 процента мощност примерно се нуждае от ламбда 1.5... темпертура която се извлича от даденото гориво примерно 1400..
50 процента мощност изисква примерно ламбда 2,0, температура от същото гориво 1100.. тук се сблъскват следните фактора ..повече въздух ... охлаждане на камерата... по малко отделена топлина от горивото и повече издухана топлинна през комина..( виж графиките по долу.) Добави и разни изчакващи режими с който топлиш комина и за КПД -то си го отговори сам.. Вярно е че разликите са 5-6 процента .. но в борбата за всеки процент са много.
Така че спирам до тук.. Правилната стратегия е да разглеждаме котела като два модула.. камера и топлообменник. Всеки елемент си има има собствено КПД което се борим да подобрим. за информация ще ти кажа че при температура на камерата над 900 градуса ( не на факела) скоростта химичната реакция е 30 пъти по бърза от тази при началото на смятаната за минимална температура от 600 гр.за ефективното горене тогава стойностите на СО падат под 100 ppm . Тези стойности съм ги достигнал доста трудно с доста експерименти..

Сега Аз те каня ... публично ( щом си на 10 мин. още по добре) .. ела .. виж.. преоцени .. критикувай ако имаш забележки.. Винаги съм казвал че всичко може да се подобри още.. А щом не ти допадат мойте китайски играчки си карай по старумо .. с много философия и точното ОКО.
0878940652... чакам те.

Прикачен файл

graf%20temp%20pr%20gor.jpg
graf%20temp%20pr%20gor.jpg (72.95 KиБ) Видяна 1555 пъти
Последна промяна от bobi65 на нед ное 27, 2016 10:09 pm, променено общо 3 пъти.
шоп - майстор
bobi65 написа:
тази статия... за системите с принудително движение на газовете.. и двата ключови момента .. за камерата с сухият разделител и за клапаците... и твата метода съм приложил при мен..
http://stove.ru/
:supz: :supz: :supz:

Когато за първи път открих теорията на Кузнецов и я приложих на практика в котела ми разбрах, колко просто е всичко. Физика и химия в едно. Всеки знае каква е посоката на движение на загряващ се и разширяващ се газ и каква е посоката на движение, когато той се охлажда и свива. Всеки знае, че за горенето трябва кислород, гориво, източник на запалване. Обаче наличието на топлина и катализатор подобряват горенето. Сухият разделител ( сухият шев, зид) катализира процеса. Отражатели, дефлектори, шмиргели и т.н. доизгарят частиците, които иначе бихме загубили и натрупали като нагар. Топлообмена трябва да е далече от горенето.

Най-интересното е, че една стара руска зидана печка обикновенно има по-добро изгаряне от котел висок клас :x

Който прочете и най-вече вникне в написаното от Кузнецов ще има оптимално горене. За съжаление производителите на котли не я прилагат, защото оскъпяват продукта, вдигат обема и теглото му и ние потребителите трябва след тях да тунинговаме.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: