Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
По принцип това да се взима 12V от средната точка е изключителна рядкост и обикновено е "направи си сам" или "хомемаде".
В камионите на 24V всичко е предвидено за 24V - ламБи, релета, хладилници ... За музиката има захранваш блок дето прави 12V.
Навремето човърках по едни пикапи Шевролет.
Те бяха с 12V система но с два акумулатора последователно. Вторият само за стартера - само стартера беше на 12V.
Имаше и възможност да пали и с един акумулатор но по-трудно. Доста изчанчена система...
:partyman:
P.S. Аз пък на едната ми стара кочина бях забелязал друго.
Акумулатора винаги най-много вода губеше от първата клетка до минуса.
А тя беше от противоположната страна, далеч от двигателя и няма как да се нагрявала от него повече отколкото плюсовата...
Но така и си замина за вторични със своята загадка... :-D
gogo7777 - майстор
Чак пък загадка.
От която страна е "отдушника" тая клетката е на "течение" :wink:
hidrazin - майстор
gogo7777 написа:
Чак пък загадка.
От която страна е "отдушника" тая клетката е на "течение" :wink:
Какъв отдушник бре??? Говоря за "стара кошница" - тогава необслужваемите акумулатори бяха рядкост.
Става дума а акумулатори с пробки - нали съм писал че губи вода?
Значи съм развивал пробките за да проверя и долея.
Иначе ако е необслужваем има смисъл в това за отдушника.
Но в дадения няма...
:partyman:
koveslav - майстор
Крайните клетки на акумулаторите страдат от това,че външните изводи са направени върху тях-това е механично натоварване при качване и сваляне на акумулаторите,нерядко има греещи кабелни обувки и кербовките им по време на палене или даже и по време на работа. "+" терминалите са накичени и с поняколко други извода.Тази топлина се предава по масивното олово вътре в клетката.Не е рядкост и разхерметизиране около самите изводи.Температурата в двигателния отсек,а също и студа при престой се предава през изводите и през по-голямата околна площ на външните стени на кутията на тези крайни клетки в по-голяма степен,сравнено с другите клетки,на които тази температура влияе само през страничните стени на кутията. Има съвкупност от много причини,поради които наистина крайните клетки страдат по-често от останалите.
lecki - специалист
Изравняването на последователно свързани акумулатори за UPS-и става
като по време на зареждането се засилва периодично (1-2 пъти за ден може и по-рядо)
заряда така че да предизвика презареждане. След като е зареден акумулатора на 100%
токът които тече през него вече не го зарежда но зарежда ако има незареден акумулатор
или клетка във веригата и така се изравняват зарядите.
Зарядните за UPS-и го правят автоматично това упражнение.
Но е наи-добре предварително да се изравнят като се заредят или разредят паралелно.

Тема "Изравняване на нееднакво заредени акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: