По принцип това да се взима 12V от средната точка е изключителна рядкост и обикновено е "направи си сам" или "хомемаде".
В камионите на 24V всичко е предвидено за 24V - ламБи, релета, хладилници ... За музиката има захранваш блок дето прави 12V.
Навремето човърках по едни пикапи Шевролет.
Те бяха с 12V система но с два акумулатора последователно. Вторият само за стартера - само стартера беше на 12V.
Имаше и възможност да пали и с един акумулатор но по-трудно. Доста изчанчена система...
P.S. Аз пък на едната ми стара кочина бях забелязал друго.
Акумулатора винаги най-много вода губеше от първата клетка до минуса.
А тя беше от противоположната страна, далеч от двигателя и няма как да се нагрявала от него повече отколкото плюсовата...
Но така и си замина за вторични със своята загадка...
В камионите на 24V всичко е предвидено за 24V - ламБи, релета, хладилници ... За музиката има захранваш блок дето прави 12V.
Навремето човърках по едни пикапи Шевролет.
Те бяха с 12V система но с два акумулатора последователно. Вторият само за стартера - само стартера беше на 12V.
Имаше и възможност да пали и с един акумулатор но по-трудно. Доста изчанчена система...

P.S. Аз пък на едната ми стара кочина бях забелязал друго.
Акумулатора винаги най-много вода губеше от първата клетка до минуса.
А тя беше от противоположната страна, далеч от двигателя и няма как да се нагрявала от него повече отколкото плюсовата...
Но така и си замина за вторични със своята загадка...
