Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
:-D
Щоооо.....
Hoвoceлckи - майстор
Що ли не мога да си спомня да е имало такива за ВЕФ по онова време :wink:
miro_800 - специалист
От vw форума:

от ktamen » Съб ное 28, 2015 22:27


Със сигурност имаш по чекмеджетата стари зарядни за телефон. Трябват ти 3 броя, желателно оригинални, режеш им буксите и ги свързваш последователно - плюс с минус. Използваш за изводи плюса от първото и минуса от третото, които не са свързани към средното зарядно. Снадките на средното зарядно ги изолираш с тиксо. Включваш ги и трите в някой разклонител.
Ако не можеш да определиш кое е плюс и кое минус, заголи жичките и ги топни в чаша със солена вода, от минусовата жичка ще започнат да се отделят малки мехурчета водород.
Така ще получиш 15 волта стабилизирано и филтрирано напрежение със защита от късо съединение. Връзваш ги тези 15 волта към акумулатора и зареждането започва, тока ще е колкото е тока на най-слабото зарядно - вероятно около 0,5 ампера. Зареждането ще е бавно, но качествено. С колкото по-слаб ток зареждаш, толкова зареждането е по-пълноценно.
Друг вариант е със зарядно за лаптоп, напрежението му обикновено е около 20В, свървзаш плюса на зарядното към пъпката на лампа от мигач, а цокъла на лампата към плюса на акумулатора, минуса на зарядното към минуса на акумулатора. Ако зареждането ти се струва бавно използвай лампа от фар. Вероятно зарядното за лаптоп също има защита от късо и може да се върже директно към акумулатора, без лампа, но не съм сигурен, а ако няма защита може да го прецакаш. Затова най-добре да зареждаш през лампа.
Числата отбелязани на акумулаторите важат, докато са чисто нови, ако акумулатора ти е на години, 0,5 ампера ще го заредят до 100% за 10 - 20 часа. Зареждането трябва да спре когато напрежението на клемите на все още включения към зарядното акумулатор достигне 14 - 15В.
Все пак подобни импровизации не са много практични и ако използваш зарядно повече от веднъж месечно, най-добре да си купиш читаво зарядно.
gogo7777 - майстор
Hoвoceлckи написа:
Що ли не мога да си спомня да е имало такива за ВЕФ по онова време :wink:
Важното е да не ми е празен живарника. :lol:
hidrazin - майстор
Hoвoceлckи написа:
Що ли не мога да си спомня да е имало такива за ВЕФ по онова време :wink:
Имаше но не всеки можеше да се "уреди".
Но пък със сигурност Гого нищо не е зареждал с точно тази схема. :-D
:partyman:
gogo7777 - майстор
miro_800 написа:
От vw форума:

от ktamen » Съб ное 28, 2015 22:27


Със сигурност имаш по чекмеджетата стари зарядни за телефон. Трябват ти 3 броя, желателно оригинални, режеш им буксите и ги свързваш последователно - плюс с минус. Използваш за изводи плюса от първото и минуса от третото, които не са свързани към средното зарядно. Снадките на средното зарядно ги изолираш с тиксо. Включваш ги и трите в някой разклонител.
Ако не можеш да определиш кое е плюс и кое минус, заголи жичките и ги топни в чаша със солена вода, от минусовата жичка ще започнат да се отделят малки мехурчета водород.
Така ще получиш 15 волта стабилизирано и филтрирано напрежение със защита от късо съединение. Връзваш ги тези 15 волта към акумулатора и зареждането започва, тока ще е колкото е тока на най-слабото зарядно - вероятно около 0,5 ампера. Зареждането ще е бавно, но качествено. С колкото по-слаб ток зареждаш, толкова зареждането е по-пълноценно.
Друг вариант е със зарядно за лаптоп, напрежението му обикновено е около 20В, свървзаш плюса на зарядното към пъпката на лампа от мигач, а цокъла на лампата към плюса на акумулатора, минуса на зарядното към минуса на акумулатора. Ако зареждането ти се струва бавно използвай лампа от фар. Вероятно зарядното за лаптоп също има защита от късо и може да се върже директно към акумулатора, без лампа, но не съм сигурен, а ако няма защита може да го прецакаш. Затова най-добре да зареждаш през лампа.
Числата отбелязани на акумулаторите важат, докато са чисто нови, ако акумулатора ти е на години, 0,5 ампера ще го заредят до 100% за 10 - 20 часа. Зареждането трябва да спре когато напрежението на клемите на все още включения към зарядното акумулатор достигне 14 - 15В.
Все пак подобни импровизации не са много практични и ако използваш зарядно повече от веднъж месечно, най-добре да си купиш читаво зарядно.
:lol: :lol: :lol:
......и най-накрая му се препоръчва читаво зарядно, а не читав акумулатор. :wink:
gogo7777 - майстор
Но пък със сигурност Гого нищо не е зареждал с точно тази схема.
Ша ми преебеш риболова бе....
hidrazin - майстор
gogo7777 написа:
Ша ми преебеш риболова бе....
Сорииии...Изображение
:partyman:
gogo7777 - майстор
Обсъждаме зарядно за батерия, а заглавието на темата грешно написано. Е не се научиха как се пише тая дума....требе с У да е
Правилното е "Зарядно за автумубилен акумулатур"
Hoвoceлckи - майстор
Хидра, помня имаше едни жълти зарядни за плоска и кръгла батерия. Кръглата - 12V, плоската -не съм сигурен 6V ли да беше :? Но беше дефицитна стока ...

Тема "Зарядно за автомобилен акумолатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: