Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kozl - майстор
cholev написа:
Дженерал 12-ка от 2007г. Нищо не му е правено до сега. Тази година смятам да го чистя.
-15 на вън- вътре 17-18градуса. Климатика сложен на 28.
+10 навън - вътре 18-19градуса. Намалявам до 24градуса настройката- пак толкова.
Какво и да сложиш, каквато и да е външната температура, разликата в помещението малка (градус, два) :?
Щом се е справял при -15, то каква може да е причината при +10 да не може да вдигне поне 3 градуса отгоре :?
Освен повреда :? Или не си изчакал достатъчно или системата на климатика грешно отчита Т и кво като на дистанционното пише 24 градуса.
Чолев тва за лазар-а не знам що го намеси, ама те действителен случай:
В офиса настана лятна жега, а климатика не охлажда. Но по спомени миналата година вършеше работа. Зимата климатика не се ползва за отопление. И така неще да охлажда, викам аз от Жар да решават случая. Идва един спезциалист и пъха един термомер нейде у вътрешното тело. След време ми завира дисплея пред очите и ми обяснява как климатика е у ред, но помещението е огромно и за тва нема студ. А аз поне имах един дървен пилон - мостра за дървен парапет, ма мноо прилича на бухалка, то за тва и мострата не беше одобрена.... Та хващам мострата, а оня спезциалиста гледам се присви като таралеж в бодли в очакване от бухалка да го заболи... Но аз с габарче забодох един бел празен лист на върха на мострата и го вдигнах на височината на вътрешното тело. Листо не трепка. Те викам с тоя "Лазер" я не отчитам никакво течение, а ти с твоя измери ниска Т във вътрешното тело. И питам ся - как тая ниска Т ще излезне из телото, като нема кво да му дуа :? Пък ония се светна без я да го светкам с буалката и отнесе турбината със се още черкалъци нейде у сервиза, а след некой друг час се върна и духането му тръгна :lol: и студо почна :roll:
Bobi161 - напреднал
Е, то фреона ако е заминал, май трябва да светне някаква самодиагностика и да си каже, а климатика си работи като наистина.
Ванка, ако духа слабо на автоматичен режим и зададени 30гр., значи не му идва вярна информация от термо-датчиците - логиката му сравнява външна и вътрешна темп. /евент. и тази на фреона/ и според това духа или не - това навежда на съмнения в термо-датчик, ама външен ли, вътрешен ли....!? Ако имаш режим "хай пауър" или подобен и на него не иска да се форсира по обороти, пак има варианти - или някой лагер на турбината вътре е позапекъл, или компресорът не може да достави топъл фреон вътре, или пак нЕкой термо-датчик, ако пък се форсира, а не духа - то явно му е задръстена питата и иска основно промиване /като на "печката" ти радиатора - ако е мръсен ше са окоти мотора ти - там опит имаш от ХМ-а :lol: /.
С други думи - викай специалиС.
Chefo77 - майстор
С лазер надали ще успееш да измериш температура на изходящия поток - трябва ти термометър с пластина.
В интерес на истината, задавал съм многократно въпроса каква трябва да е температурата и отговор не получих от нито един специалист - не само тук. Над 40 трябвало да бъде, ама колко над ...
Bobi161 - напреднал
45-50мах. за Митсубиши Хеви :? - така ми казаха
cholev - майстор
За лазара, който намесих, асоциация с това колко силно духа- субективна работа, така и Лазар на пътя определял скороста (фър и фъъър-по бавно)
Проблема още веднъв при -15 17-18градуса вътре, при +10 навън , топлинни загуби надолу и ефективност на климатика нагоре. При настройка 28оС вътре би трябвало да се повиши температурата резко, но не би- само градус два нагоре.
Обективно- климатика доста замърсен. Вчера чистих стъргах и после измерване
мериме с термограф (миналата или по миналата го имаше в лидъл- аз го имам от миналата година)
25оС на дистанционното; вътре 19оС; навън +10оС; духа от средно към слабо; мериме температура в най горещата точка 44оС (под решетката по средата в най горната част.
след това вдигаме температурата:
30оС на дистанционното; духа силно; мериме температура в най горещата точка 56оС (под решетката по средата в най горната част. Температурата в помещението се вдига до 21оС след около 10-15мин
Връщам обратно на 25оС. Спира да духа температурата в климатика около 30оС. След 15мин вдига до 44оС и почва да духа повече. Вътрешната се връща на 19оС
Според мене датчика на вътрешната температура отчита по висока температура от действителната. Доколкото виждам под филтъра в десната горна част има надупчен пластмасов капак под който най вероятно е този датчик.
Ако можеш, почисти от прах или каквото там има и го измести извън тялото, встрани и под него. Може и да удължиш кабела малко.
Би трябвало само почистването да даде резултат, нали така е конструиран климатика, освен да не е повреден.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Chefo77 написа:
С лазер надали ще успееш да измериш температура на изходящия поток - трябва ти термометър с пластина.
В интерес на истината, задавал съм многократно въпроса каква трябва да е температурата и отговор не получих от нито един специалист - не само тук. Над 40 трябвало да бъде, ама колко над ...
Изходящата температура зависи от консумацията, от дебита на вентилатора, от външната температура, от вътрешната температура, от състоянието на филтрите и топлообменника и от състоянието на климатика.
Задръстени филтри и топлообменник, висока външна темп., висока вътрешна темп. водят до по-висока изходяща.
Но не повече от 52-54гр, защото се ограничава консумацията на компресора вече.
Ако имаш бутон, който ограничава кансумацията е супер - поне в едното да си сигурен.
При Фуджи 12LGC, бутона Eco ограничава консумацията точно на номинал от 970W.
Та при 970W, дебит на макс вентилатор 750м3/ч. (според сервизното), външна темп.+7гр., вътрешна темп. +20гр., чисти филтри, чист топлообменик, климатика на 4-5 месеца изходящата температура съм мерил е 42гр. (При леко замърсени филтри става 44гр.)
Това би трябвало да отговаря на 4kW топлоотдаване.
Единственото, което не може да се измери точно в домашни условия е дебита на вентилатора, което влияе пряко на отдаваната мощност. Остава да се надяваме, че не са ни излъгали много, ама имам съмнения по въпроса.
Според формулите за пресмятане на изходяшата мощност излиза че при тези стойности климатика отдава 5,3 - 5,5 kW, което е доста повече от 4kW. Съмненията за дебита си остават най-вероятната причина за това разминаване.

ПС: Климатика ти работи нормално, но датчика за вътрешна температура е много близо до топлообменника и се излъгва че е топло. Най-доброто решение е да се извади от черната пластмасова кутийка и да се отдалечи от питата колкото е възможно.
Да не се повтарям :ЦЪК
cholev - майстор
Еко режим имам. Обикновенно стои на него. Но преди месец като почна бахъра, махнах еко-то и дигнах температурата на дистанционното.
Това капаче не виждам как се сваля. Или е лепено или е хванато от вътре. Дали да не духна с компресора? Другия вариант да го къртя/ режа.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
cholev написа:
Еко режим имам. Обикновенно стои на него. Но преди месец като почна бахъра, махнах еко-то и дигнах температурата на дистанционното.
Това капаче не виждам как се сваля. Или е лепено или е хванато от вътре. Дали да не духна с компресора? Другия вариант да го къртя/ режа.
Пластмасата е натисната към топлобменика и е леко щракната към тръбата с пластмасови щипки - образно.
Леко изваждане и разклащане в обратна посока трябва. Датчика е щракнат от вътре на пласмасова щипка май беше. Не вади пластмасата много, че да не скъсаш кабела.
Не мога да кажа дали без да свалиш предният панел ще стане номера. Отдавна я изхвърлих тая пластмаса и нямам възможност да разгледам как е мястото.
Като гледам по снимките, май няма да е лесно.
Ти не каза дали е LGC, но щом имаш Eco и е от 2007-ма мисля че е такъв.
cholev - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
..
Като гледам по снимките, май няма да е лесно.
Ти не каза дали е LGC, но щом имаш Eco и е от 2007-ма мисля че е такъв.
Трябва да се сваля панела.
Модела
ACHA12LGC

Тема "Климатика не регулира температурата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: