Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
DMN - майстор
8180 написа:
Icovich написа:
пробвах да разкача и "жълто-зеления" проводник но пак сработва защитата.
Ако си с метален водопровод, има логика, ако е полипропилен - странно.
Най-вероятно изолационното съпротивление на нагревателя е недостатъчно - трудно ще го хванеш с мултицет.
Има "дефектен ток" към корпус и ж-зелен (или водопровод).
Решението - по-добър нагревател и/или по-читава ДТЗ. Последната ми се върти, че не е задължителна за бойлер.
Всъщност утечка към земя може да протече и от захващането/закрепването на бойлера посредством набитите шпилки в стената. При мен така се беше получило веднъж на моя бойлер, който е занулен(двупроводна инсталация). Не се сещам повода и случая, но бях му откачил само захранващата нула, и останах да зяпам , когато включих бойлера и той заработи без нулата :shock:. Така и не разбрах със сигурност откъде идва тази "земя" по корпуса на бойлера. Явно шпилките в стената може би опират в арматура, тръбите ми не са метални.
Утечка сигурно и по водата в тръбите може да протече, но дали е достаъчна да задейства ДТЗ, може би и е според зависи :-D . Това по въпроса за разкачения жълто-зелен проводник и евентуална утечка от фазата през дефектен нагревател.
И според мен проблема на автора е в нагревателя, ако всичко му е правилно свързано.
Hoвoceлckи - майстор
Абе да не се обидиш, но вържи все пак една ЛНЖ W100 вместо нагревателя.
Другото ти го е казал hidrazin - нищо не ти коства въпросният тест.
Преслав, уточни колко трябва да е съпротивлението за да не сработва ДТЗ.
preslav - майстор
Hoвoceлckи написа:
Абе да не се обидиш, но вържи все пак една ЛНЖ W100 вместо нагревателя.
Другото ти го е казал hidrazin - нищо не ти коства въпросният тест.
Преслав, уточни колко трябва да е съпротивлението за да не сработва ДТЗ.
С мегера трябва да измери над 1 Мега Ом между кой да е край на нагревателя и корпуса му. Според разните му наредби е малко по-малко, но пак не се хваща с обикновен мултицет.
Щом питащият се е хванал нека измери и да каже какво е видял и на колко волта е бил мегера му - истината ще лъсне веднага.
Между другото тук имаше едно резонно предложение - да се остави бойлера да поработи няколко дена без ДТЗ и тогава да се включи защитата.
Аз допускам и проблем да няма, просто сезона е такъв - транспортираш на студено, монтираш в топло помещение, халбата бира е налице.
zz_stefanov - майстор
А съпротивлението на утечката, за да сработи защитата, трябва да е по малко от 8 kOm. Та ако връзката е правилна, то проблем си има в нагревателя. Остава да пробва това което е написал хидрата, но иначе трябва да се смени нагревателя.
Hoвoceлckи - майстор
Тока на утечка може да се измери съвсем просто в реални условия: последователно на фазата и единия край на нагревателя (при прекъсната нула на другия край)се включва ампермер. При ток над 30mA е ясно защо изключва ДТЗ-то.
preslav - майстор
Питащият е писал, че е свързвал по цветове и ще си провери работата, но не казва дали вече я е проверил - при разменени нулев и защитен проводник ДТЗ ще пада. Цветовете не гарантират правилното свързване - не се знае кой и как е правил таблото.
DMN - майстор
Hoвoceлckи написа:
Тока на утечка може да се измери съвсем просто в реални условия: последователно на фазата и единия край на нагревателя (при прекъсната нула на другия край)се включва ампермер. При ток над 30mA е ясно защо изключва ДТЗ-то.
Всъщност няма да е чак толкова просто, защото трябва да се вземат мерки да не сработи ДТЗ-то, иначе няма как да измери тока на утечка, ако е по-голям от 30мА, ДТЗ ще изключи много преди амперметъра да е отчел нещо :) .
preslav - майстор
DMN написа:
Hoвoceлckи написа:
Тока на утечка може да се измери съвсем просто в реални условия: последователно на фазата и единия край на нагревателя (при прекъсната нула на другия край)се включва ампермер. При ток над 30mA е ясно защо изключва ДТЗ-то.
Всъщност няма да е чак толкова просто, защото трябва да се вземат мерки да не сработи ДТЗ-то, иначе няма как да измери тока на утечка, ако е по-голям от 30мА, ДТЗ ще изключи много преди амперметъра да е отчел нещо :) .
Аз под напрежение избягвам да работя, освен ако напрежението не е сексуално.
ДТЗтата подлежат на ежегоден контрол, едно измерване е от порядъка на 20-30 лв. + някакви транспортни разходи. Задължително се издава протокол, който в последствие може да послужи за предявяване на претенции към Елдом.
Hoвoceлckи - майстор
DMN написа:
Всъщност няма да е чак толкова просто, защото трябва да се вземат мерки да не сработи ДТЗ-то, иначе няма как да измери тока на утечка, ако е по-голям от 30мА, ДТЗ ще изключи много преди амперметъра да е отчел нещо :) .
ДТЗ-то може да се шунтира или фаза да се докара откъдето и да е, ма то виждаш, ли за това трябва изключително много акъл и специални познания ...
Преслав, ти меренето тока на утечка ли го броиш за работа под напрежение?
shadow__01 - майстор
plamen6703 написа:
Не се сърди, но електротехниката не ти е силната страна и познанията ти са доста повърхности като чета какви твърдения изказваш :)
Много майсторчета се извъдиха последно време във форума. Общото между всички е, че коментират познанията и опита на другите и ги омаловажат.
За да го напиша има защо. Премислил съм и съм виждал почти всякакви варианти и какви бели правят този вид защити. Единственото от което пазят е ако някой бръкне във контакта и докосне фазата. Ама и това не е много сигурно.
Напълно излишни са. Проектантите ги пишат заради европейските изисквания, но реално само оскъпяват всичко.
Доста често половината жилище остава без захранване заради нещо включено в някой контакт което дава отечка която най-спокойно може да си отиде в нулата.

Тема "дефектно токова защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: