Понеже първите патенти са с F, (freon и fridge) затова е било така, после става refrigerant-R. Днешните "фреони" имат различни термодинамични характеристики, затова ще трябва преработка.
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nikolson
- майстор
37 мнения в "Какво да направя с ТОВА ?"
toolegittoquit
- майстор
- Мнения: 2860
Добре, човекът нали иска да го използва като компресор за въздух, а не като част от хладилен агрегат?
Andri01
- майстор
- Мнения: 8640
Маслото и фреона са заедно и при циркулацията си охлаждат и двигателя! поради тази причина не може да се ползва като обикновен компресор за нагнетяване на въздух. Работи с фреон 12 и не знам дали може да се замени с друг,тъй като този е отдавна забранен и не се произвежда!? Имаше един завод "Зора"-Търговище,който правеше такива/ лицензни/ или нещо подобно и се използваха в големите хладилни системи.
Paintmaster
- помощник
- Мнения: 19
Има едно прозорче през което се вижда /следи/ нивото на маслото, което ме кара да си мисля, че е отделно от фреона! После компресора беше монтиран на една 50 литрова бутилка без пресостат, като се имат предвид годините му явно бая време е работил като компресор за въздух без да изгори! След като го купих го пуснах в къщи за 5 мин да го пробвам и според мен загря над 40* след като на допир го усещам доста топличък! Има си и маслоуловител, нещо като метален буркан, което отново ме кара да мисля че маслото е отделно от фреона! Идеята ми е, след като имам такава сериозна и тежка немска соц. машина, за какво по-удачно нещо да я използвам освен за въздух и ако не става за друго, как да я ползвам по-продължително без да я прегрея? Някакви идеи???
lov
- майстор
- Мнения: 6263
На годинки си е и колкото изкара толкова. Доливай му каквото се сетиш двигателно масло. Е да не е дизелно че ще му е гъстично и си го смятай като разход защото нямаш маслена сепаратор и да можех да го върнеш обратно. По принцип са корави и ако не го напичаш много ще кара още много години. Но ако се налага да работи по продължително му измисли някакво допълнително обдухване с външен вентилатор.
Иначе фреон 12 отдавна е забранен за употреба и има заместител който всъщност си е изобутан в основата си и дори може да бъде заменен напълно само с него като се сменя и маслото. Но тази дърта машина отдавна е излязла от графата годно за феонов компресор.
Дори това е станало след като е бракуван като т6акъв заради износвания..
Иначе фреон 12 отдавна е забранен за употреба и има заместител който всъщност си е изобутан в основата си и дори може да бъде заменен напълно само с него като се сменя и маслото. Но тази дърта машина отдавна е излязла от графата годно за феонов компресор.

profesionalist_wood
- майстор
- Мнения: 4860
lov написа:На годинки си е и колкото изкара толкова. Доливай му каквото се сетиш двигателно масло. Е да не е дизелно че ще му е гъстично и си го смятай като разход защото нямаш маслена сепаратор и да можех да го върнеш обратно. По принцип са корави и ако не го напичаш много ще кара още много години. Но ако се налага да работи по продължително му измисли някакво допълнително обдухване с външен вентилатор.Ама той е доста стар,виж му годините. Такива подобни имаше в месопреработвателните предприятия. Трябва си охлждане, иначе видях че е работил със стария фреон. Забраниха ги в края на 80-те на Запад. Тоя фреон 12 не е опасен и е безвреден. Другия вариант е на R134
Иначе фреон 12 отдавна е забранен за употреба и има заместител който всъщност си е изобутан в основата си и дори може да бъде заменен напълно само с него като се сменя и маслото. Но тази дърта машина отдавна е излязла от графата годно за феонов компресор.Дори това е станало след като е бракуван като т6акъв заради износвания..
plamen6703
- майстор
- Мнения: 4452
Варианта е наистина на фреон R134. Това не е никаква сериозна машина, а 50 годишен кютук, който ще бъде колкото изкара. Било е нещо преди 50 години сега е някаква занимавка и чуденка за хора без работа да си намерят с какво да си уплътняват времето.
Paintmaster
- помощник
- Мнения: 19
Ами да ви кажа, докато ровех за инфо в нета видях доста такива кютуци, произведени през '70-'80-те и цените им са в хиляди левове! Дори намерих и един аукцион немски, където се продават такива на старо, като дори тези, които са за части започват от 500 Евро нагоре! Също и видях снимки на някой изградени климатични или хладилни системи именно с такива дърти кютуци, та затова се замислих дали не мога да си спретна една термопомпа въздух-въздух например за отопление през зимата или нещо по-добро от помпане на гуми..примерно!
Paintmaster
- помощник
- Мнения: 19
Доколкото разбрах завода, в който е произведен този компресор в момента произвежда компресори "BITZER".. В тубата намерих едно видео-анимация, която обяснява работата на точно такъв компресор! Според него маслото си е съвсем отделно от фреона или въздуха, то САМО смазва буталата и въобще няма никакъв контакт със електромотора! Компресора е проектиран така, че потока на засмуквания въздух /или там, фреон или знам ли.../ да преминава през ел.двигателя и по този начин да го охлажда! Обаче какво правиме, когато например лятото t* на въздуха е 30*C а неговата горна допустима е 40*С ? И въобще как е възможно нещо си да изгори при 40*С... дет се вика и парафина се топи на по висока t*
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glfHGqgfSx4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glfHGqgfSx4[/youtube]
Тема "Какво да направя с ТОВА ?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!