Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nikolson - майстор
Понеже първите патенти са с F, (freon и fridge) затова е било така, после става refrigerant-R. Днешните "фреони" имат различни термодинамични характеристики, затова ще трябва преработка.
toolegittoquit - майстор
Добре, човекът нали иска да го използва като компресор за въздух, а не като част от хладилен агрегат?
Andri01 - майстор
Маслото и фреона са заедно и при циркулацията си охлаждат и двигателя! поради тази причина не може да се ползва като обикновен компресор за нагнетяване на въздух. Работи с фреон 12 и не знам дали може да се замени с друг,тъй като този е отдавна забранен и не се произвежда!? Имаше един завод "Зора"-Търговище,който правеше такива/ лицензни/ или нещо подобно и се използваха в големите хладилни системи.
Paintmaster - помощник
Има едно прозорче през което се вижда /следи/ нивото на маслото, което ме кара да си мисля, че е отделно от фреона! После компресора беше монтиран на една 50 литрова бутилка без пресостат, като се имат предвид годините му явно бая време е работил като компресор за въздух без да изгори! След като го купих го пуснах в къщи за 5 мин да го пробвам и според мен загря над 40* след като на допир го усещам доста топличък! Има си и маслоуловител, нещо като метален буркан, което отново ме кара да мисля че маслото е отделно от фреона! Идеята ми е, след като имам такава сериозна и тежка немска соц. машина, за какво по-удачно нещо да я използвам освен за въздух и ако не става за друго, как да я ползвам по-продължително без да я прегрея? Някакви идеи???
Andri01 - майстор
Щом е имало мослоуловител,значи е работил на въздух. Трябва само да са следи маслото-то охлажда двигателя! Сипвай му олиото и го пускай:)
lov - майстор
На годинки си е и колкото изкара толкова. Доливай му каквото се сетиш двигателно масло. Е да не е дизелно че ще му е гъстично и си го смятай като разход защото нямаш маслена сепаратор и да можех да го върнеш обратно. По принцип са корави и ако не го напичаш много ще кара още много години. Но ако се налага да работи по продължително му измисли някакво допълнително обдухване с външен вентилатор.
Иначе фреон 12 отдавна е забранен за употреба и има заместител който всъщност си е изобутан в основата си и дори може да бъде заменен напълно само с него като се сменя и маслото. Но тази дърта машина отдавна е излязла от графата годно за феонов компресор. :lol: Дори това е станало след като е бракуван като т6акъв заради износвания..
profesionalist_wood - майстор
lov написа:
На годинки си е и колкото изкара толкова. Доливай му каквото се сетиш двигателно масло. Е да не е дизелно че ще му е гъстично и си го смятай като разход защото нямаш маслена сепаратор и да можех да го върнеш обратно. По принцип са корави и ако не го напичаш много ще кара още много години. Но ако се налага да работи по продължително му измисли някакво допълнително обдухване с външен вентилатор.
Иначе фреон 12 отдавна е забранен за употреба и има заместител който всъщност си е изобутан в основата си и дори може да бъде заменен напълно само с него като се сменя и маслото. Но тази дърта машина отдавна е излязла от графата годно за феонов компресор. :lol: Дори това е станало след като е бракуван като т6акъв заради износвания..
Ама той е доста стар,виж му годините. Такива подобни имаше в месопреработвателните предприятия. Трябва си охлждане, иначе видях че е работил със стария фреон. Забраниха ги в края на 80-те на Запад. Тоя фреон 12 не е опасен и е безвреден. Другия вариант е на R134
plamen6703 - майстор
Варианта е наистина на фреон R134. Това не е никаква сериозна машина, а 50 годишен кютук, който ще бъде колкото изкара. Било е нещо преди 50 години сега е някаква занимавка и чуденка за хора без работа да си намерят с какво да си уплътняват времето.
Paintmaster - помощник
Ами да ви кажа, докато ровех за инфо в нета видях доста такива кютуци, произведени през '70-'80-те и цените им са в хиляди левове! Дори намерих и един аукцион немски, където се продават такива на старо, като дори тези, които са за части започват от 500 Евро нагоре! Също и видях снимки на някой изградени климатични или хладилни системи именно с такива дърти кютуци, та затова се замислих дали не мога да си спретна една термопомпа въздух-въздух например за отопление през зимата или нещо по-добро от помпане на гуми..примерно!
Paintmaster - помощник
Доколкото разбрах завода, в който е произведен този компресор в момента произвежда компресори "BITZER".. В тубата намерих едно видео-анимация, която обяснява работата на точно такъв компресор! Според него маслото си е съвсем отделно от фреона или въздуха, то САМО смазва буталата и въобще няма никакъв контакт със електромотора! Компресора е проектиран така, че потока на засмуквания въздух /или там, фреон или знам ли.../ да преминава през ел.двигателя и по този начин да го охлажда! Обаче какво правиме, когато например лятото t* на въздуха е 30*C а неговата горна допустима е 40*С ? И въобще как е възможно нещо си да изгори при 40*С... дет се вика и парафина се топи на по висока t*
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glfHGqgfSx4[/youtube]

Тема "Какво да направя с ТОВА ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: