• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
iliya_i - майстор
Chefo77 написа:
Добре де, защо се заяждаш - общ случай на частния случай :lol: :lol:
Не, не се заяждам. Няма общ случай на прегряване. Всяко прегряване е свързано с нещо нередно и нефункциониращо правилно в системата.
Hursa - майстор
И аз да се включа, не че много разбирам, но обичам да споря, а като гледам темата и без това е тръгнала към затваряне.
kolev_k написа:
Когато пусна вентилаторите принудително-няма проблем(автоматичното вкл.не работи),ако забравя да ги пусна-водата в радиатора ври.Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.
Най-вероятно „нормалната” работна температура за охлаждащата течност на този двигател е около 90 градуса. (На бензинови двигатели с цел да са по икономични или на по спортни двигатели работната температура на охлаждащата течност може и да е над 100-105 градуса. Но при голямо натоварване на двигателя обикновено термостата "принудително" се отваря допълнително и температурата се сваля до около 85 90 градуса. Но вашият случай едва ли е такъв.)
По скоро бих проверил работата на термостата. Да не „дава отказ” при отваряне и да не може да отвори над определена степен (сравнително рядко се случва, но до колкото знам се случва). Обикновено радиаторите са „преизчислени” (с голям запас) и вентилаторите не се включват често, особено на скорост. Бих проверил и капачката на разширителния съд и дори бих я сменил. (Има два клапана, обикновено са на капачката, но не е задължително.) Единия клапан „подържа” налягането в охладителната система – всъщност предпазва системата от твърде високо налягане – рядко над 1,1 бара. Но може да не е вече плътен. Зависи и какъв е „антифриза” и до колко е деградирал, особено ако сте доливали вода. Голямата точност на температурния датчик – обикновено са два или повече (при вас вероятно са два – един на изхода на охлаждащата течност от двигателя, неговите показания се показват на таблото (и включва сигнализация за прегряване) и друг на изхода от радиатора – отговаря за включване на вентилаторите, обикновено на две „стъпала” - често са би пластини задействащи микрорелета включващи вентилаторите, и понеже са често ниско долу излизат от строя с времето, вероятно и те са за смяна) - не от голямо значение. Все пак в различните зони на двигателя – най вече в главата може да се стигне до кипене дори, ако не е достигната температурата на кипене на потока охлаждаща течност на изхода от двигателя – която се измерва. Затова работната, а и "критичната" температура при която се включва сигнализацията е по-ниска, дори значително, от температурата на кипене на топлоносителя.
И когато ми покаже, че е прегрял двигателя (– след като спра и го оставя да работи :))не бих бързал да включвам парното на „горещо” или да включвам принудително вентилаторите на радиатора (особено, ако предполагаемата причина за прегряването е моето шофиране). Бих изчакал минута две да видя дали стрелката е тръгнала надолу, стои на място или „продължава” нагоре. Защото целта на това да работи „на място” прегрелия двигател не е да се охлади по бързо, а да се охлади до колкото е възможно по-равномерно, да не се стигне до кипене и местно форсирано охлаждане на най-нагретите зони, но и охлаждането да става възможно по-бавно - защото много от детайлите са относително масивни и не всички се охлаждат директно от охлаждащата течност. Не бих „форсирал” охлаждането, ако не е необходимо, бих се доверил на термостата на първо време.
Chefo77 - майстор
При включване, вентилаторите охлаждат радиатора и намиращата се в или преминаващата през него течност. След като при колегата включването им има осезаем ефект, значи през радиатора преминава течност, т.е големият кръг е в действие, т.е.термостатът е отворен. При частично отваряне пак ще се усети разлика в ефекта. За капачката си прав, подмяната И не е скъпа и може да се направи профилактично. А стрелката ... аааха тази стрелка - колко ненадежден източник на информация е, не е истина :)
Virtex - майстор
Hursa написа:
И аз да се включа, не че много разбирам, но обичам да споря, а като гледам темата и без това е тръгнала към затваряне.
тинки се опита да омаже и тази тема, но не се получи :-D

При повечето коли стрелката има три положения - "незагрята кола", диапазон "всичко е наред" и "паника". :-D

Между другото не всички модерни коли имат програмирана индикация да стои точно по 'средата'. Някои си се променят реално и съответно е доста интересно човек да "знае", че са заковани на едно място и да вижда реалното движение на температурата :)
Hursa - майстор
През радиатора преминава охлаждаща течност. Но зависи, каква част от общия поток. Възможно е само малка част от потока да преминава през радиатора, ако термостата не отваря достатъчно. Ефект ще има, част от потока се върти през малкия кръг и се смесва с охладения поток преминал през радиатора (при работещи вентилатори тази част от потока е с по ниска температура, съответно температурата на "смесения" поток ще е по-ниска, разликата в температурите няма да е много голяма, но може да е достатъчна). Но когато потока през радиатора е недостатъчен и общото охлаждане ще е малко.
Датчика отчитащ температурата не е много точен (не е и необходима голяма точност в случая, макар че на съвременните двигатели има доста точно отчитане и отчетената температура участва в алгоритмите), но за сметка на това е доста надежден, до колкото знам. Все пак на отчетеното от него е поверена защитата от прегряване. И според мен, може да се разчита на него, за да покаже тенденцията.
stoianov_n - специалист
iliya_i написа:
За това, вместо да да се пали по 10 секунди навсяка минута, по добре първо изгаси, вдични капака и огледай за евентуална причина за прегряването и тогава решявай дали да палиш или не.
Абе, не давайте такива съвети, че знаеш ли колко изгорени ръце и лица съм виждал. :x
Колата прегряла и той тръгнал да проверява дали има вода в казанчето при изгасен двигател.А като вдигне капака, какво ще разбере?Или по точно колко от хората знаят къде и какво да гледат?
iliya_i написа:
[ Няма общ случай на прегряване. Всяко прегряване е свързано с нещо нередно и нефункциониращо правилно в системата.
Преди няколко дни пред мен мина опел астра комби, теглеща ремарке.Шофьора няма да го коментирам, но колата носеше около 700-800 кг а отзад заедно с ремаркето имаше над тон.Шофера караше на първа при 35 градуса на сянка.
Ти ми кажи какво е станало, колкото и функционираща да е системата. :-D

Аман от многознайковци. :x
nikolovvd - майстор
iliya_i написа:
Чефо, в общия случай, двигателя не прегрява. Прегряването му е частен случай. Възможни причини - различни. За това - според ситуацията.
Някой минавал ли е през пр. Петрохан с Пасат 1 с TD двигател? Това е бил единственият автомобил, който винаги прегряваше при изкачване и затова се отбивах някъде и при работещ двигател се охлаждаше за 5-10 минути.
Ако го оставиш през Зимата със запален двигател, час и половина да работи, стрелката не се повдига.
От друга страна при различна надморска височина водата завира при различна температура. Във Видин завира при 96 градуса, на морето при 99-100 градуса, а в Смолян около 80-82 градуса.
Затова като посетите кулата на вр.Снежанка, никога не можете да пиете горещ чай. :lol:
Hursa - майстор
nikolovvd написа:
От друга страна при различна надморска височина водата завира при различна температура. Във Видин завира при 96 градуса, на морето при 99-100 градуса, а в Смолян около 80-82 градуса.
Не е толкова "силна" зависимостта - на 1000 метра температурата на кипене е около 96,7 градуса. Но зависи както от височината, така дори и от барометричното налягане. (Зависи много и от "чистотата" на водата.) В съвременните двигатели се отчита и атмосферното налягане, както и околната температура (температурата на постъпилия въздух) при определяне на количеството подадено гориво (и не само).
При стартиране съвременните двигатели се прогряват по алгоритъм за бързо прогряване - за намаляване на "вредните емисий". При достигане работни температури на празен ход двигателя започва да работи по алгоритъм минимизиращ разхода и пак "вредните емисий". Но това до колкото знам.
vrangelov - специалист
nikolovvd написа:
От друга страна при различна надморска височина водата завира при различна температура. Във Видин завира при 96 градуса, на морето при 99-100 градуса, а в Смолян около 80-82 градуса.
Затова като посетите кулата на вр.Снежанка, никога не можете да пиете горещ чай. :lol:
Значи, ако 80°C не стигнат да сварим боб на Снежанка, ще трябва да изровим агнето от жарта.
Имах един колега, който първо беше следвал ДВГ, но не беше изкарал до края, който също твърдеше, че е грешно да се остави колата да работи.
Аз лично не съм гасил двигател при надвишаване на нормалната му работна температура. Оставял съм го да работи на свободен ход и съм оливал радиатора с вода. Може би е било температурен шок за двигателя, но температурата е падала мигновено и все едно нищо не е било.
Hursa написа:
Не е толкова "силна" зависимостта - на 1000 метра температурата на кипене е около 96,7 градуса. Но зависи както от височината, така дори и от барометричното налягане. (Зависи много и от "чистотата" на водата.) В съвременните двигатели се отчита и атмосферното налягане, както и околната температура (температурата на постъпилия въздух) при определяне на количеството подадено гориво (и не само).
След като охлаждащата система е под налягане, какво значение има надморската височина.
При налягане 3 bar водата кипи при температура над 130°C, а при 4 bar водата кипи при температура над 140°C. Коя кола с какво налягане работи не мога да кажа, но със сигурност не е свързано с надморската височина. Антифризът кипи при още по-висока температура.

Поздрави
Junak - майстор
Хайде стига писахте глупости. Налягането в системата се осъществява с клапан, и независимо от надморската височина е едно и също.
Няма пружина, силата на която да зависи от околното налягане или от надм. височина :-D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: