Chefo77 написа:Добре де, защо се заяждаш - общ случай на частния случайНе, не се заяждам. Няма общ случай на прегряване. Всяко прегряване е свързано с нещо нередно и нефункциониращо правилно в системата.![]()
kolev_k написа:Когато пусна вентилаторите принудително-няма проблем(автоматичното вкл.не работи),ако забравя да ги пусна-водата в радиатора ври.Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.Най-вероятно „нормалната” работна температура за охлаждащата течност на този двигател е около 90 градуса. (На бензинови двигатели с цел да са по икономични или на по спортни двигатели работната температура на охлаждащата течност може и да е над 100-105 градуса. Но при голямо натоварване на двигателя обикновено термостата "принудително" се отваря допълнително и температурата се сваля до около 85 90 градуса. Но вашият случай едва ли е такъв.)
По скоро бих проверил работата на термостата. Да не „дава отказ” при отваряне и да не може да отвори над определена степен (сравнително рядко се случва, но до колкото знам се случва). Обикновено радиаторите са „преизчислени” (с голям запас) и вентилаторите не се включват често, особено на скорост. Бих проверил и капачката на разширителния съд и дори бих я сменил. (Има два клапана, обикновено са на капачката, но не е задължително.) Единия клапан „подържа” налягането в охладителната система – всъщност предпазва системата от твърде високо налягане – рядко над 1,1 бара. Но може да не е вече плътен. Зависи и какъв е „антифриза” и до колко е деградирал, особено ако сте доливали вода. Голямата точност на температурния датчик – обикновено са два или повече (при вас вероятно са два – един на изхода на охлаждащата течност от двигателя, неговите показания се показват на таблото (и включва сигнализация за прегряване) и друг на изхода от радиатора – отговаря за включване на вентилаторите, обикновено на две „стъпала” - често са би пластини задействащи микрорелета включващи вентилаторите, и понеже са често ниско долу излизат от строя с времето, вероятно и те са за смяна) - не от голямо значение. Все пак в различните зони на двигателя – най вече в главата може да се стигне до кипене дори, ако не е достигната температурата на кипене на потока охлаждаща течност на изхода от двигателя – която се измерва. Затова работната, а и "критичната" температура при която се включва сигнализацията е по-ниска, дори значително, от температурата на кипене на топлоносителя.
И когато ми покаже, че е прегрял двигателя (– след като спра и го оставя да работи
